Mimo tego, że został wyprodukowany w 1902 roku, trzyma się w idealnym stanie!
Już w styczniu na aukcjach motocyklowych Bonhams w Las Vegas będze można wylicytować motocykl Rambler Model B. Ma już 110 lat i jedyne, co nie jest w nim oryginalne, to już stara, mała poprawka na zbiorniku – poza tym lakier jest taki, jak w 1902 orku. Swój stan zawdzięcza długiemu pobytowi w muzeum motocyklowym oraz poprzednim właścicielom, którzy dbali o niego z niesamowitą dokładnością.
Model B trafił na rynek na rok przed pierwszym motocyklem produkcyjnym Harley-Davidsona, a zaledwie kilka miesięcy po pierwszym seryjnie sprzedawanym Indianie Camelback. Rambler był jednym z pierwszych motocykli, w którym zastosowano długi rozstaw osi dla większej stabilności. Model B stał na wysokim standardzie i słynął z tego, że nie był zlepkiem dostępnych już części. Jego silnik został zbudowany we własnym zakresie, a rama nie została zapożyczona z roweru, a skonstruowana specjalnie dla niego. Standardy produkcyjne były dowodem na wysoką wiarę jego twórcy w przyszłość motocyklizmu. Za tym projektem stoi Albert Pope i jego filrma Colonel Albert Pope’s American Cycle Manufacturing Company of New York.
Ten egzemplarz Ramblera Model B jest jednym z najstarszych i najbardziej oryginalnych, amerykańskich motocykli produkcyjnych, które jeszcze istnieją. Jednocześnie jest jednym z najwspanialszych i najbardziej oryginalnych motocykli, jakie kiedykolwiek oferował dom aukcyjny Bonhams.
Aukcja odbędzie się 10. stycznia w Las Vegas, a obok Ramblera stanie kolekcja motocykle BMW Rennsport, włączając w to bardzo rzadki model Kompressor z 1930 roku. Szacuje się, że cena wywoławcza Ramblera Model B oscylowała będzie w okolicach 60 – 80 tysięcy dolarów.