Puchar Aprilii RS4 i RSV4 APRC w 2013

- Pejser

Zgłoś się do Pucharu Aprilii! Wstępna lista zawodników. Najczęściej zadawane pytania. Cenniki części. Trening w Portimao.

Jeszcze nie jest za późno! Co prawda zainteresowanie amatorskim Pucharem Aprilii organizowanym przez „MotoRmanię” przeszło nasze oczekiwania, ale dopóki pakiety nie zostały wykupione, każdy ma szansę wziąć udział. Nie czekajcie – jeżeli to, co poniżej przeczytacie zainteresuje Was, to zgłoście się jak najszybciej.

Amatorski Puchar Aprilii RSV4 APRC jest organizowany dla osób początkujących, które nie pojechały na torze w Poznaniu szybciej niż 1 min 45 sekund.

Aprilia RSV4 APRC

Pakiet pucharowy kosztuje 55.900 zł i za tą kwotę otrzymujesz:
– Nową Aprilię RSV4 APRC (aktualna cena detaliczna tego motocykla to 67.900 zł)
– Nowy kombinezon Dainese (model Laguna Seca)
– Koce do grzania opon
– Dodatkowy komplet owiewek sportowych
– Opłacone starty pucharowe (podwójne wyścigi na trzech rundach w Poznaniu, jedna runda na Słowacji i w Brnie).

Dodatkowo, dla zainteresowanych, „MotoRmania” zorganizuje bezpłatny transport motocykla do Portugalii na tor Portimao, gdzie w dniach 26-27-28 stycznia odbędą się treningi.

Na Aprilii RSV4 Max Biaggi właśnie wygrał tytuł Mistrza Świata Superbike, a maszyna zgarnęła również pierwsze miejsce w kategorii producentów. Motocykl pucharowy jest wyposażony w ośmiostopniową, regulowaną podczas jazdy kontrolę trakcji, wheelie control, launch control, quickshifter i lap timer.

Aprilia RS4

Pakiet dla Pucharu RS4 wynosi 15.900 zł i uwzględnia:
– Motocykl Aprilia RS4
– Komplet owiewek sportowych
– Opłacone starty w Pucharze oraz Mistrzostwach Polski klasy 125.

Puchar RS4 nie będzie mieć osobnego wyścigu – zawodnicy będą startować w wyścigu Mistrzostw Polski 125 i będą mieli osobną klasyfikację oraz podium pucharowe. Ponadto będą sklasyfikowani w Mistrzostwach Polski. Oprócz Pirelli i Dainese pozyskaliśmy nowych sponsorów pomocniczych. Są to firmy Dynotech, Legato Motocykle oraz Paddock, które zaoferowały zniżki na części dla zawodników pucharu wynoszące od 20% do ponad 50%. Lista wstępnie zgłoszonych zawodników, najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi, oraz cenniki wybranych części znajdują się poniżej.

Liczbę pucharowych motocykli RSV4 APRC udało nam się zwiększyć do 17. , zatem dysponujemy siedemnastoma miejscami. Niestety nie udało się zwiększyć ilości miejsc dla pucharu RS4 – mamy tylko dziesięć motocykli. Jeżeli jesteś zainteresowany odezwij się do nas na maila listy(małpka)motormania.com.pl

WSTĘPNA LISTA ZGŁOSZEŃ DO PUCHARU RSV4 APRC:

1. PIOTR KOKOT
2. PIOTR KRÓLEWSKI
3. BENIAMIN BEDNARSKI
4. RAFAŁ GROMNIAK
5. WOJCECH GUDAJA
6. MACIEJ SOŁTYSIAK
7. DAMIAN ZAWADZKI
8. PD LEWKOWICZ
9. MICHAL MAŁEK
10. JERZY KMIEĆ
11. ŁUKASZ KOSTRO
12. BARTOSZ PYSZNY
13. MARCIN RUTKOWSKI
14. DOMINIK STEFANOWSKI
15. BOGUMIŁ KŁOSOWSKI
16. ??
17. ??

WSTĘPNA LISTA ZGŁOSZEŃ PUCHARU RS4:
1 PIOTR JASKUŁA
2 BŁAŻEJ TRZĘSIŃSKI
3 URBANIAK ARTUR
4 GROCHAŁA MARCIN
5 MACIEJ SIKORA
6 OSCAR KUBICKI
7 MICHAŁ JOŃSKI
8 PIOTR JASKUŁA
9 TOMEK RABIŃSKI
10 ??

NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA

1. DLACZEGO PUCHAR RSV4 DLA AMATORÓW POJEDZIE NA PIRELLI DIABLO SUPERBIKE PRO?
Aprilia RSV4 była i jest rozwijana przy ścisłej współpracy z Pirelli i dlatego ten producent jest naturalnym pierwszym wyborem. Model Diablo Superbike Pro to opona typu slick, która debiutowała w 2010 roku i jest przeznaczona dla amatorów szybkiej jazdy po torze oraz amatorskich wyścigów. Wyczynowe opony sportowe nie tylko znacznie więcej kosztują, ale są również bardzo czułe na ustawienia i temperaturę. Można zrujnować tylną oponę w ciągu kilku okrążeń, szczególnie kiedy zaczyna się swoją przygodę z wyścigami i nie posiada się niezbędnego doświadczenia. Korzystając z Diablo Superbike Pro unikniemy tych problemów, a przy cenie poniżej 1200 zł brutto za komplet czeka nas bardzo tanie ściganie. Ponieważ Diablo Superbike Pro jest odporna na wielokrotne nagrzewanie, dla wielu uczestników Pucharu będzie to oznaczać możliwość przejechania całego wyścigowego weekendu (treningi + kwalifikacje + 2 wyścigi) na jednym komplecie opon. Przy początkowych czasach w schodzących niewiele poniżej 2 min na okrążeniu te gumy praktycznie nie będą się zużywać w stopniu znacząco obniżającym ich właściwości wyścigowe. Przy takiej cenie za komplet oznacza to drastyczną redukcję kosztów ścigania, a to jest najważniejszym założeniem pucharu dla amatorów.

2. CZY JEST OKREŚLONA ILOŚĆ KOMPLETÓW, KTÓRĄ JESTEM ZOBOWIĄZANY WYKUPIĆ?
Nie ma żadnej narzuconej odgórnie ilości kompletów opon, jakie musisz zakupić. Jeżeli ktoś jest w stanie objechać cały sezon na jednym komplecie, to daj mu Boże zdrowie.

3. SKĄD BĘDĘ BRAĆ OPONY?
Pirelli ma przedstawiciela odpowiedzialnego za dostawy opon dla zawodników ścigających się podczas Mistrzostw Polski – jest nim zawodnik i szef zespołu Recykl, Bartek Lewandowski. Opony będziecie odbierać bezpośrednio od niego.

4. CZY JESTEM ZOBOWIĄZANY DO WZIĘCIA UDZIAŁU WE WSZYSTKICH WYŚCIGACH?
Ceny pucharowe są przygotowane wyłącznie dla zawodników biorących udział w wyścigach, ale „MotoRmania” nie ma intencji nikogo wiązać umowami. Zakładamy, że wszyscy działają w dobrej wierze i mają szczerą chęć zrealizowania swoich wyścigowych planów. Rozumiemy również, że są różne wypadki losowe, które pomimo najszczerszych chęci mogą przekreślić możliwość kontynuowania startów. Jeżeli komuś nie wyjdzie, to trudno – nikogo nie będziemy ścigać.

5. CZY JESTEM ZOBOWIĄZANY DO NAPRAW MOTOCYKLA W OKREŚLONYM MIEJSCU I WG NARZUCONEGO CENNIKA?
Nie, dokonać naprawy możesz w dowolnym miejscu i przy pomocy dowolnych osób, czy serwisu.

6. NA JAKĄ POMOC TECHNICZNĄ MOGĘ LICZYĆ?
Wyznaczyliśmy opiekuna technicznego Pucharów Aprilii w Polsce, który już w listopadzie br. przejdzie kompleksowe szkolenie w fabryce Aprilli w Noale. Jest nim Mariusz Królikowski, na co dzień prowadzący firmę MTM Superbike i posiadający ogromne doświadczenie w pracy z najlepszymi zespołami wyścigowymi w Polsce. Mariusz nie będzie nikomu zmieniał opon ani czyścił motocykla, ale posłuży radą przy pracy nad motocyklem, ustawieniami, zrozumieniu pracy elektroniki i rozwiąże wszelkie problemy techniczne, jakie się ewentualnie pojawią.

7. CZY BĘDZIE MIEJSCE NA LOGO PRYWATNYCH SPONSORÓW?
Tak, intencją „MotoRmanii” jest zorganizowanie maksymalnej powierzchni dla ewentualnych, indywidualnych sponsorów. Loga MotoRmanii, Pirelli, Dainese oraz sponsorów towarzyszących zajmą miejsca na dole owiewek. Główna powierzchnia boczna zostanie do dyspozycji zawodników.

8. CZY SĄ JAKIEŚ UKRYTE KOSZTY DODATKOWE?
Nie ma żadnych ukrytych kosztów dodatkowych. Należy jednak pamiętać, że każdy z rozpoczynających swoją przygodę na torze amatorów powinien się wyposażyć w dodatkowe akcesoria przydatne na padoku – są one wymienione w odpowiedzi na pytanie znajdujące się poniżej. Trzeba też pamiętać, że przed każdą rundą zawodnicy różnych klas będą mieli możliwość wykupienia dodatkowych treningów – te dodatkowe treningi, czy udziały w Speed Dayach nie są objęte ceną pakietu.

9. JAKIE MODYFIKACJE MOTOCYKLA SĄ DOPUSZCZALNE?
W celu obniżenia kosztów i wyrównania szans, zasadniczo żadne zmiany prowadzące do zwiększenie potencjału podwozia lub silnika motocykla nie są dopuszczane. Będzie można zmienić zębatki, łańcuch i naturalnie pracować nad ustawieniami zawieszenia. Wyjątkiem od zasady niemodyfikowania osiągów jednostki napędowej jest dopuszczenie zakładania końcówki układu wydechowego i jest to wyjątek podyktowany kwestiami finansowymi. Zastosowanie końcówki wyścigowej jest tańsze niż założenie zamiennika fabrycznego. Zastosowanie samej końcówki będzie miało znikomy wpływ na osiągi silnika – z całą pewnością nieistotny z punktu widzenia wyścigów amatorskich. Każdy z zawodników może skorzystać tutaj z oferty przygotowanej przez firmę Paddock – cennik na dole. Można też zastosować dowolną inną końcówkę wydechu. Poza tym dopuszcza się wymianę wszelkich części osprzętu na akcesoryjne zamienniki. Warto założyć sportowe sety, kierownice czy stelaż przedniej owiewki i nie narażać oryginalnych części na zniszczenie – przydatne przy późniejszej odsprzedaży maszyny. Szczegółowy regulamin w tej sprawie zostanie przedstawiony na początku przyszłego tygodnia.

10. JAKIE JEST NIEZBĘDNE DODATKOWE WYPOSAŻENIE WYŚCIGOWE, W KTÓRE MUSZĘ SIĘ ZAOPATRZYĆ?
Pakiet dla Pucharu RSV4 APRC uwzględnia koce, ale żeby móc je założyć na koła każdy z uczestników powinien dysponować swoimi podnośnikami (stojakami, na które stawia się motocykle wyścigowe). Można je wybrać spośród oferty dla zawodników Pucharu przygotowanej przez firmy: Legato Motocykle, Dynotech oraz Paddock (ceny poniżej). Najtańszy zestaw kosztuje 280 zł brutto. Ponadto najważniejszą rekomendowaną przez nas inwestycją będzie zabezpieczenie motocykli crash padami, które niejednokrotnie pozwalają podnieść motocykl po wywrotce i po prostu jechać dalej. To wydatek od 150 zł, w zależności od tego, z której oferty przygotowanej dla zawodników będziecie chcieli skorzystać. Przyda Wam się również skrzynka narzędziowa oraz przedłużacz (minimum 25 m), który pozwoli Wam podłączyć swoje koce do prądu i grzać opony. Niezbędnym wymogiem komisji technicznej są również gąbki w zbiorniku paliwa (wydatek około 60 zł) oraz osłona łańcucha montowana na wahaczu (90 zł), a także dywanik/mata pod motocykl. Reasumując, podstawowe minimalne wyposażenie, w które warto zainwestować przed sezonem nie powinno przekroczyć 1000 zł.

11. W JAKI SPOSÓB MOGĘ MIEĆ DOSTĘP DO ZNIŻKOWYCH PAKIETÓW SPONSORSKICH W FIRMIE DYNOTECH, LEGATO MOTOCYKLE I FIRMIE PADDOCK?
Firmy sponsorujące upusty dla zawodników będą dysponować listą zawodników. Jeżeli Twoje imię się tam znajduje będziesz mógł dokonać zakupów w ustalonych cenach. Podczas zawodów będziemy też dysponować pewną ilością części zamiennych, które będzie można nabyć w przypadku wywrotki (klamki, sety, kierownice, przedni stelaż itp.).

12. CZY MOŻNA KREDYTOWAĆ/LEASINGOWAĆ PAKIET?
„MotoRmania” organizuje ten Puchar samodzielnie przy wsparciu PZMotu, Automobilklubu Wielkopolskiego, Dainese, Pirelli oraz dodatkowych firm, ale niestety nie posiadamy wsparcia finansowego żadnego z importerów. Dlatego, z ubolewaniem, jesteśmy zmuszeni dać pierwszeństwo udziału w Pucharze tym osobom, które będą mogły dokonać przedpłaty gotówkowej. Dla bardzo ograniczonej liczby osób ( góra 2-3) w wyjątkowych przypadkach będziemy w stanie zakupić motocykle i czekać, aż załatwią formalności kredytowe lub leasingowe, ale trzeba pamiętać, że wymaga to od nas wyłożenia i zamrożenia znacznej gotówki obciążonej dodatkowym ryzykiem nieuzyskania finansowania przez potencjalnych zainteresowanych – wolelibyśmy zatem takich sytuacji unikać.

13. KIEDY NALEŻY DOKONYWAĆ WPŁAT, KIEDY ODBIERAMY MOTOCYKLE, KOMBINEZONY?
Tuż po opracowaniu i przedstawieniu zainteresowanym szczegółowego regulaminu Pucharu Aprilii (początek przyszłego tygodnia) wpłaty i ewentualne zaliczki będziemy przyjmować od 2. listopada 2012 roku. Nabywający pakiet będą wpłacać na konto „MotoRmanii” i otrzymają pełną fakturę VAT. Wg umowy z Piaggio, właścicielem Aprilii, motocykle przeznaczone do Pucharu (zarówno RS4 jak i RSV4) będą pochodzić z produkcji grudniowej 2012. Oryginalne drogowe owiewki i osprzęt są w kolorze czarnym (RS4 i RSV4). Dokładny termin odbioru motocykli w grudniu zostanie wyznaczony przez fabrykę w Noale i nie jest przez nas jeszcze znany. Czarny Ciągnik „MotoRmanii” przywiezie maszyny do kraju w trybie natychmiastowym i każdy z zainteresowanych będzie mógł dokonać odbioru motocykla, wraz z dodatkowymi owiewkami sportowymi oraz kocami z Warszawy. Kombinezony Dainese, po uprzednim zebraniu rozmiarów, będą dostępne w późniejszym terminie – czekamy na potwierdzenie od włoskiego producenta. Zależy nam na tym, aby kombinezony były dostępne już w styczniu, przed oficjalnym pierwszym treningiem/docieraniem motocykli na torze w Portimao w dniach 26-27-28 stycznia 2013.

14. JAKIE KOSZTY WIĄŻĄ SIĘ Z PIERWSZYM STYCZNIOWYM TRENINGIEM W PORTIMAO?
„MotoRmania” zarezerwowała tor w Portimao dla swoich czytelników w dniach 26-27-28 stycznia. Koszt transportu motocykla do Portugalii wynosi 1700 zł, jednak dla uczestników Pucharu Aprilii, którzy dokonają wpłaty i odbioru maszyny w grudniu 2012 transport motocykla jest bezpłatny. Dodatkowym kosztem będą: bilet lotniczy, trening na miejscu, paliwo, opony i noclegi. Z Warszawy leci się do Faro przez Frankfurt lub Lisbonę. Koszt wcześnie zabukowanego biletu nie powinien przekroczyć 1000 zł. „MotoRmania” uzyskała rewelacyjną cenę za treningi na poziomie ceny na Torze Poznań. Trzy dni w Portimao (jednym z najbardziej niesamowitych obiektów na naszej planecie) kosztować będą jedynie 1500 zł. Na miejscu będzie nasz opiekun techniczny i wielu doświadczonych zawodników zagranicznych, którzy udzielą rad i wsparcia. Po pierwszym dniu poświęconym na docieranie dokonamy autoryzowanej, uwzględniającej wpis w książce gwarancyjnej, wymiany oleju w pucharowych motocyklach. Jeżeli ktoś nie będzie miał możliwości czasowych lub finansowych, aby jechać na trening styczniowy, może zabrać się z nami na lutowy wyjazd na tor Almeria (data jeszcze nie ustalona) lub po prostu poczekać na pierwsze wiosenne treningi na Torze Poznań.

15. JAK TRANSPORTOWAĆ MOTOCYKLE NA WYŚCIGI?
Osoby, które nie dysponują przyczepką lub samochodem mającym możliwość przewozu motocykla mogą skorzystać z bezpłatnej opcji transportowania swojej maszyny na zawody i treningi przez Czarny Ciągnik „MotoRmanii”. Dla osób mieszkających poza Warszawą wiązałoby się to ze stałym przechowywaniem motocykla w warszawskim serwisie MTM Superbike. Pucharowy motocykl może być przez nas dowożony i serwisowany przez cały sezon. O ile transport nie wiąże się z kosztami, o tyle serwis (wymiany oleju, naprawy) będą wymagały opłat. Czynności serwisowe będą wycenione przy uwzględnieniu odpowiedniej zniżki dla zawodników Pucharu. Żadna czynność serwisowa nie zostanie podjęta bez uprzedniej konsultacji, ustalenia ceny i zlecenia – nikt z zawodników nie zostanie narażony na nieuzgodnione, nieprzewidziane koszty.

16. JAKA BĘDZIE NOŚNOŚĆ MEDIALNA PUCHARU?
„MotoRmania” będzie poświęcać Pucharowi co najmniej trzy strony w każdym wydaniu miesięcznika w okresie trwania Pucharu. Obszerne materiały, w tym również (i przed wszystkim) filmowe będą się ukazywać na portalu motormania.com.pl oraz na naszym profilu na Facebooku: www.facebook.com/Magazyn.MotoRmania. W tej chwili prowadzimy również rozmowy na temat transmisji pucharowych wyścigów „na żywo” w jednej ze stacji telewizyjnych.

17. CZY ISTNIEJE LIMIT WIEKOWY DLA KLASY 125?
Nie ma żadnego odgórnego limitu wiekowego, dla żadnej z klas. W klasie 125 może startować młodzież od 12 roku życia do lat 100.

18. JAKĄ MAM GWARANCJĘ, ŻE WPŁACĘ PIENIĄDZE I PUCHAR SIĘ ODBĘDZIE?
Zgodnie z przepowiednią Majów 21 grudnia 2012 ma nastąpić koniec świata. W tej sytuacji z gwarancjami muszę być nieco ostrożnym. Jako pocieszenie mogę jedynie dodać, że w najgorszym wypadku, 21 grudnia staniecie w obliczu zagłady jako właściciele fantastycznych motocykli, zakupionych znacznie poniżej ich cen detalicznych… Armaggedon z uśmiechem na ustach? Czemu nie?
Pozdrawiam, Pejser.

WYBRANE PRZYKŁADOWE CENY AKCESORIÓW DLA ZAWODNIKÓW PUCHARU PRZYGOTOWANE PRZEZ SPONSORÓW POMOCNICZYCH (pełne listy wkrótce) :

OFERTA PADDOCK (www.paddock.pl) ceny przy kursie euro z dn. 22.10.2012:
 Cena det.Cena dla
zawodników
Końcówka wydechu DEVIL MASTER CARBON
Końcówka wydechu DEVIL GP INOX
Sety Valter Moto Components START 1.5
Crashpady VMC SPECIAL
Stojak VMC RACE przód
Stojak VMC RACE tył
Stojak VMC Street przód
Stojak VMC Street tył
Klocki BRAKING CM55 przód (komplet na 2 tarcze)
Siedzenie pianka VMC do RSV4R
Gripy DOMINO
Połówki kierownicy VMC
Klamka sprzęgła VMC
3100zł
2600zł
1570zł
430zł
420zł
420zł
220zł
220zł
360zł
370zł
80zł
850zł
460zł
1799zł
1549zł
950zł
260zł
250zł
250zł
130zł
130zł
180zł
220zł
45zł
500zł
270zł

 

OFERTA LEGATO MOTOCYKLE (www.legato-motocykle.pl):
SPONSOROWANA CENA DLA UCZESTNIKÓW PUCHARU
Owiewka górna Sebimoto 400 zł
Owiewka dolna Sebimoto 300 zł
Owiewka tylna Sebimoto 332 zł
Przedni błotnik Sebimoto 76 zł
Przedni błotnik karbonowy Sebimoto 380 zł
Tylny błotnik Sebimoto 76 zł
Tylny błotnik karbonowy Sebimoto 310 zł
Osłona zbiornika paliwa Sebimoto 216 zł
Osłona dekla sprzęgła karbonowa Sebimoto 253 zł
Osłona dekla alternatora karbonowa Sebimoto 211 zł
Osłony ramy karbonowe Sebimoto 549 zł
Dolot powietrza prawy Sebimoto 130 zł
Dolot powietrza lewy Sebimoto 130 zł
Osłona dolna tylnej owiewki Sebimoto 163 zł
Przednia część siedzenia wyścigowego Sebimoto 50 zł
Osłona wahacza prawa karbon Sebimoto 230 zł
Osłona wahacza lewa karbon Sebimoto 230 zł
Stelaż wyścigowy przedniej owiewki CNC-Saller 470 zł
Szyba Racing MRA 230 zł
Łańcuch napędowy wyścigowy 520 DID ERV3 400 zł
Zębatka przednia 70 zł
Zębatka tylna aluminiowa 125 zł
Kierownice Clip-on PP Tuning 500 zł
Podnóżki wyścigowe PP Tuning 1190 zł
Stopka podnóżka PP Tuning zapasowa 65 zł
Rurka kierownicy PP Tuning zapasowa 65 zł
Dolna osłona łańcucha karbon zgodna z regulaminem 90 zł
Szybkozłączka do mocowania owiewek (1kpl) 17 zł
Śrubki do szyb Keiti (10szt) 35 zł
Manetki Renthal 45 zł
Kamera GoPro HD Hero 2 Motorsports 1240 zł
Dywanik pod motocykl MotoGP zgodny z regulaminem 220 zł
Crash Pady Womet-Tech 150 zł
Crash Pady przedniego zawieszenia Womet-Tech 100 zł
Rolki wahacza Womet-Tech 50 zł
Podnośnik przedniego koła Bike Lift 216 zł
Podnośnik tylnego koła Bike Lift 220 zł
Podnośnik przedniego koła Valtermoto Street 190 zł
Podnośnik tylnego koła Valtermoto Street 190 zł
Podnośnik przedniego koła GRIP 139 zł
Podnośnik tylnego koła GRIP 189 zł
Klamki sportowe Titax (długie lub krótkie) 550 zł
Gąbka do zbiornika paliwa zgodna z regulaminem 15 zł
Korek do osłony dolnej zgodny z regulaminem 8 zł
Lap Timer GPT RTI 2001 450 zł
Baza do Lap Timera GPT 315 zł

 

OFERTA DYNOTECH (www.dynotech.pl):
Cena det.Cena dla
zawodników
Crashpady Gilles Tooling
Sety Gilles Tooling FXR
Szyba owiewki Fabbri
Zębatka przednia Talon
Zębatka tylna Talon alu
Łańcuch RK GB520GXW 118L
206 euro
350 euro
71 euro
19 euro
32 euro
122 euro
165 euro
280 euro
51 euro
15 euro
29 euro
98 euro
20% zniżki na wszystkie produkty www.evotech-rc.it

Zobacz też: Więcej informacji na temat pucharów Aprilii!

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl