„Polski” Niken z Rzeszowa – GOC postawiło na „samurajski miecz”.

- MotoRmania

Pierwszy na świecie w pełni customowy model Niken powstał w Game Over Cycles w Rzeszowie.

 

game-over-customs-ya4maha-niken

No i już zdążył otrzymać pierwszą nagrodę „Craziest Bike” w konkursie konstruktorskim w Niemczech. Game Over Cycles zanier się za coraz odważniejsze projekty –  projekt Nikena jest chyba naturalną konsekwencją faktu, że od niedawna firma jest również dilerem Yamahy.  „Niken dla wielu osób jest wyjątkowy, dla innych kontrowersyjny. Podobnie jest z naszymi customami i dlatego od początku się nim zainteresowałem. Pod względem technicznym w tej maszynie nie powinno się cokolwiek zmieniać. Japońska technologia na najwyższym poziomie sprawia, że właściwości jezdne Nikena są świetne, ale od momentu, kiedy go po raz pierwszy zobaczyłem na żywo, czułem, że możemy zmodyfikować jego wygląd i nadać maszynie trochę inny charakter”-  mówi Stanisław Myszkowski, szef GOC. „Wszystkie elementy plastikowe zostały zastąpione przez aluminium, dzięki czemu kształty pojazdu stały się bardziej ostre, wręcz agresywne, nie tracąc przy tym właściwości aerodynamicznych. Mając na uwadze szybkość Nikena, można wręcz powiedzieć, że teraz ten motocykl tnie powietrze niczym samurajski miecz” – dodaje.

Motocykl po raz pierwszy został zaprezentowany kilka dni temu w Bad Salzuflen w Niemczech, gdzie co roku odbywa się CUSTOM BIKE-SHOW, czyli największe targi motocykli modyfikowanych na świecie. Według danych organizatorów tegoroczną imprezę odwiedziło 32 000 osób, wzięło w niej udział ponad 300 wystawców i zaprezentowano ponad 1000 motocykli customowych.  Co roku finałem CUSTOM BIKE-SHOW jest jeden z najbardziej prestiżowych konkursów konstruktorskich świata, w którym customowy Niken GOC zdobył nagrodę “Craziest Bike”.

game-over-customs-7yamaha-niken

 

  Prace nad modyfikacją motocykla pochłonęły 1400 roboczo-godzin, a oto ich szczegółowy zakres:

Elementy zmodyfikowane przez GOC:

  • obudowy przednich lamp wraz z tulejami do soczewek,
  • obudowa licznika,
  • obudowa kierownicy wraz z obudową zbiornika na płyn hamulcowy,
  • dźwignie hamulca i sprzęgła,
  • lusterka,
  • błotniki przednie,
  • tylny błotnik z sekcją tylną motocykla,
  • element końcowy wydechu Akrapovič,
  • rama trzymająca siedzenie,
  • podstawa pod siedzenie,
  • zbiornik paliwa,
  • filtry powietrza,
  • osłona chłodnicy wraz z zabudową,
  • skrzynka na akumulator,
  • osłony silnika oraz zawieszenia.

Elementy pozbawione lakieru i wypolerowane do samego aluminium:

  • wszystkie koła,
  • uchwyt tylnego błotnika,
  • wahacz tylny,
  • całe przednie zawieszenie,
  • uchwyty podnóżków
  • osłony silnika,
  • cała rama.
  • Skórzane siedzenie: WB LINE.

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl