Ducati nadal inwestuje w bezpieczeństwo i wraz z Audi bierze udział w pierwszej w Europie demonstracji nowego systemu komunikacji „vehicle-to-everything” (V2X) między motocyklami i samochodami. Jak ogłoszono w kwietniu, bolońska firma wyznaczyła strategiczną linię, zwaną „Safety Road Map 2025”, w zakresie rozwoju nowych systemów i technologii bezpieczeństwa. Pierwsze kroki w tej strategii to rozszerzenie ABS Cornering na całą gamę maszyn oraz wprowadzenie na rynek motocykla z radarem. Ponadto firma aktywnie rozwija kolejne technologie. Jedna z nich nosi nazwę C-V2X i jest to system komunikacji bezprzewodowej między różnymi pojazdami, takimi jak samochody, motocykle, piesi oraz rowery, a także elementy drogowej infrastruktury. Technologia C-V2X jest kluczowym krokiem w kierunku 5G w zastosowaniach motoryzacyjnych z bezpośrednią komunikacją między pojazdami, a ich otoczeniem. Demonstracja obejmowała pojazdy drogowe Audi Q7 i Audi A4, a także Ducati Multistradę 1200 Enduro wyposażoną w technologię C-V2X wykorzystującą chipset Qualcomm® 9150 C-V2X. Prezentacja pokazała typowe sytuacje, które mogą mieć miejsce między motocyklami i pojazdami, oraz jak można wykorzystać technologię C-V2X do poprawy bezpieczeństwa na drogach. Obejmują one ostrzeżenie o kolizji na skrzyżowaniu, gdzie pojazd wyposażony w technologię C-V2X wyjeżdża ze skrzyżowania z przylegającą drogą i unika uderzenia motocyklisty posiadającego pierwszeństwo, a także ostrzeżenie o ryzyku kolizji podczas skrętu w ruchu ulicznym, w którym pojazd unika kolizji z motocyklem przy skręcie w lewo. Wygląda na to, że za kilka lat takie systemy staną się naszą codziennością.
81
MotoRmania
to lifestylowy magazyn o tematyce motocyklowej. Ekskluzywność tego tytułu podkreśla nie tylko doskonałej jakości papier, ale przede wszystkim wyjątkowe materiały.