Poznajcie BMW F900XR oraz BMW F900R.
Motocykle mają silnik z F850GS, ale tym razem rzędowa dwójka została rozwiercona o 2mm uzyskując łącznie 895cc. Dzięki temu moc udało się zwiększyć do 105KM. Model F900XR jest po prostu takim mniejszym 1000XR, albo w zależności od punktu widzenia, F850GS przystosowanym do jady po drodze.
BMW F900R jest z kolei bezpośrednim zastąpieniem BMW F800R na motocykl o lepszej dynamice i bardziej sportowym wyglądzie. Co prawda nowy model jest 8kg cięższy od poprzednika, ale ma 10KM więcej mocy co powinno zrekompensować nadwagę.
Obydwa nowe motocykle są wyposażone w pełny panel elektronicznych gadżetów – wliczając w to dwa tryby jazdy w standardzie ( więcej za dopłatą) , ABS, kontrolę trakcji i 4,3 calowy kolorowy ekran TFT.
Jeżeli ktoś chce dopłacić za „dodatki” to może sobie zafundować semi-aktywne zawieszenie, cornering-ABS, bezkluczykowe odpalanie, quickshifter oraz „engine drag torque control” – czyli system eliminujący zablokowanie tylnego koła przy agresywnej redukcji biegów.