Niedawno informowaliśmy o opóźnieniach we wprowadzaniu możliwości korzystania z buspasów przez motocyklistów w Warszawie. Jak to teraz wygląda?
Zacznijmy od początku. Pilotaż projektu trwał od maja 2018 r. do października 2019 roku. W tamtym czasie motocykliści mogli poruszać się po kilku wyznaczonych buspasach lub na ich odcinkach (na ul. Radzymińskiej i al. Solidarności, od ul. Krynoliny do Rzeszotarskiej oraz na Trasie Łazienkowskiej od Alej Jerozolimskich po al. Stanów Zjednoczonych/Ostrobramską). Pilotaż prowadzony był równocześnie z kampanią informacyjną „Motocykle na buspasach”.
Badania przyniosły pozytywne wyniki, co pozwoliło na podjęcie decyzji o działaniach na szerszą skalę do kwietnia mieliśmy mieć udostępnione wszystkie docelowo wybrane buspasy. Ale są opóźnienia. Stołeczny ratusz w najbliższym czasie ma dopiero rozpocząć wytyczanie nowego buspasa na kolejnym fragmencie ul. Radzymińskiej, na odcinku Trocka-Młodzieńcza.
Zaplanowano także kolejny etap podczas którego wdrażana będzie nowa organizacja ruchu na pozostałych ulicach z buspasami – nie ma konkretnych informacji dotyczącej dat. Trwają ostatnie ustalenia co do ul. Puławskiej (za Doliną Służewiecką do ul. Niedźwiedzia w obu kierunkach), Bitwy Warszawskiej (na odc. Grójecka – Al. Jerozolimskie) oraz Modlińskiej (na odc. Kuklińskiego – Elektronowa). Czyli wiemy, że nic nie wiemy.
zdjęcie : Jolanta Michasiewicz