BMW R18 – poważny błąd w konstrukcji! Będzie sprzedażową klapą?

- MotoRmania

Pokazane oficjalnie tuż przed świętami BMW R18 może się okazać jednym z najbardziej spektakularnych błędów BMW.

Nie ulega wątpliwości, że BMW R18 sprzeda jakąś ilość egzemplarzy w Europie. Tak, dlatego że ma logo BMW i dla tego, że ładnie wygląda. Ale to nie jest celem biznesowym. Niemiecki producent nie ukrywa, że motocykl został zrobiony z myślą o podbiciu rynku amerykańskiego, gdzie tylko Harley w zeszłym roku sprzedał ponad 150 tys. motocykli. To czy ktoś kupi BMW poza USA będzie tylko wisienką na torcie.. No i tu dochodzimy do skali problemu jaki się może pojawić. Oto on, na poniższym zdjęciu.

Nie chodzi o moc, czy osiągi. Ale o konstrukcję boxera, która w tym wypadku podsiada ekstremalnie daleko wysunięte cylindry. Takie ułożenie kompletnie wyklucza wygodne ułożenie nóg na podnóżkach podczas dłuższej trasy. Zobaczmy na zdjęciu poniżej w jakiej pozycji jedzie osoba na R18.

Przykurcz ud wydaje się dramatyczny, a pozycja raczej przypomina tą z nocnika niż z wygodnego podróżowania w stylu easy rider. Nie będzie problemy na krótkich trasach po mieście, ale w USA? Gdzie wszyscy klienci z tego sektora kupują motocykle, aby przemieszczać się nimi w odpowiednim stylu na długich dystansach? Problem może się okazać gigantyczny. Spójrzmy jak wygląda pozycja kierowcy na porównywalnym cenowo Harleyu Fat Boy’u.

Kierowca siedzi swobodnie, i nie ma przykurczonej pozycji. Mało tego, na dłuższej trasie może wyciągnąć nogi do przodu i umieścić je na dodatkowych podnóżkach umieszczonych wyżej. Tak można jechać godzinami, wygodnie zmieniając pozycję. Na R18 jest absurdalnie uwięziony w pozycji kucającej, z zerowymi szansami na wyciągnięcie nóg. Błąd BMW wydaje się nieprawdopodobny i trudny do uwierzenia, ale jest ewidentny. Co sądzicie o tej sytuacji? Podzielacie naszą opinię?

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl