System startowy Ducati – chcemy tego na drodze?

- MotoRmania

Wiadomo, że wiele technologii rozwijanych w sporcie trafia później do naszych maszyn drogowych. Patrząc na działanie „systemu startowego” Ducati pomyśleliśmy, że jest to coś co np. Suzuki mogło zastosować w nowej Hayabusie, aby sprawić, że znowu byłaby wyjątkowa. Jeżeli nie oglądasz MotoGP i nie wiesz o co chodzi to możesz szybko zobaczyć na filmie.

https://www.youtube.com/watch?v=X3U5QDZFITU

Jak widać przycisk po lewej stronie kierownicy obniża motocykl, a tym samym jego środek ciężkości. Z niżej umieszczonym środkiem ciężkości zmniejszamy tendencję do unoszenia przedniego koła do góry. Naturalnie taka geometria obniża prześwit i powoduje dodatkowe problemy później, więc zaraz po przekroczeniu określonej prędkości motocykl podczas jazdy wraca do pozycji właściwej. Czy chcielibyście takie urządzenie w sportowych motocyklach drogowych? My tak :):) Oczywiście lubimy jeździć z przednim kołem wysoko, ale czasem fajnie jest po prostu szybko wystartować…

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl