Sexy? Czy nowa Tuono 660 będze hitem?

- MotoRmania

Wydaje się, że z pomysłem na silnik 660cc Aprilia wstrzeliła się idealnie w zapotrzebowanie rynku. Wiemy, że lada moment światło dzienne zobaczy Tuareg, bardzo pozytywnie jest odebrana RS, a w tej chwili wszyscy zachwycają się Tuono 660. Tak jak w przypadku RS jest ona oparta na tej samej aluminiowej ramie, której elementem konstrukcyjnym jest dwucylindrowy silnik rzędowy o pojemności 660 cm3. Silnik naturalnie jest jednostką z RSV4 przeciętą na pół ( zostawiono dwa przednie cylindry). W RS 660 jego moc wynosi 100 KM, w Tuono 660 będzie o 5 KM niższa w zamian za nieco lepszy wykres niżej. Aprilia zapowiada również, że dostępna będzie wersja na A2, o mocy obniżonej do 46 KM.

Oprócz regulowanego zawieszenia i hamulców Brembo w modelu tym montowany będzie pełen zestaw fabrycznej elektroniki APRC, oparty na 6-osiowej jednostce IMU. Znajdziemy w nim m.in. kontrolę trakcji, kontrolę wheelie, mapy zapłonu, ABS działający w zakrętach i wspomaganie hamowania silnikiem. Czyli dokładnie to samo co oferuje RS.

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl