Wydaje się, że z pomysłem na silnik 660cc Aprilia wstrzeliła się idealnie w zapotrzebowanie rynku. Wiemy, że lada moment światło dzienne zobaczy Tuareg, bardzo pozytywnie jest odebrana RS, a w tej chwili wszyscy zachwycają się Tuono 660. Tak jak w przypadku RS jest ona oparta na tej samej aluminiowej ramie, której elementem konstrukcyjnym jest dwucylindrowy silnik rzędowy o pojemności 660 cm3. Silnik naturalnie jest jednostką z RSV4 przeciętą na pół ( zostawiono dwa przednie cylindry). W RS 660 jego moc wynosi 100 KM, w Tuono 660 będzie o 5 KM niższa w zamian za nieco lepszy wykres niżej. Aprilia zapowiada również, że dostępna będzie wersja na A2, o mocy obniżonej do 46 KM.
Oprócz regulowanego zawieszenia i hamulców Brembo w modelu tym montowany będzie pełen zestaw fabrycznej elektroniki APRC, oparty na 6-osiowej jednostce IMU. Znajdziemy w nim m.in. kontrolę trakcji, kontrolę wheelie, mapy zapłonu, ABS działający w zakrętach i wspomaganie hamowania silnikiem. Czyli dokładnie to samo co oferuje RS.