BMW S1000XR otrzymuje na rok 2020 sporo modyfikacji – jest lżejszy o 10kg, ma zwiększone osiągi, kolorowy wyświetlacz odświeżony wygląd.
Nowy silnik bazuje na nowej, bardziej kompaktowej jednostce znanej z ostatniego wcielenia BMW S1000RR ( chociaż nie zastosowano tu zróżnicowanego czasu pracy zaworów, która daje wzrost wartości mocy w dolnej części obrotów). Moc XR’a pozostaje na tym samym poziomie 163KM, ale poprawiono potencjał średniego zakresu obrotów i wydłużono 4,5 oraz 6 bieg. Celem było uzyskanie większej łagodności podczas spokojnych płynnych przejazdów i obniżenie konsumpcji paliwa. Zastosowano tak zwane sprzęgło slip-assist, które razem z zaawansowaną elektroniką ma zapobiegać blokadzie tylnego koła przy agresywnych redukcjach. Maszyna naturalnie spełnia normy Euro5.
Nowa aluminiowa rama jest o 2.1kg lżejsza od poprzedniczki – obniżono również wagę ramy pomocniczej o 9%. Do standardowych trybów jazdy ( Standard, Rain, Road i Dynamic) dorzucono w pełni regulowany Dynamic Pro, który pozwala ustawić naszą spersonalizowaną mapę. Waga motocykla gotowego do jazdy to 226kg.