Zdjęcia opublikowane przez MCN pokazują, że nowy model BMW S1000R może bez obaw zmierzyć się z najnowszymi hyper nakedami.
Obecny motocykl jest na rynku od 2017 roku i chociaż jest to nadal bardzo dobrą maszyną, brakuje mu najnowszych technologii. Wygląda na to, że nowy model wszystko to zmienia, ale zacznijmy od silnika. Nowy S1000R jest zasilany przez czterocylindrową jednostkę o pojemności 999 cm3 znaną z S1000RR. Można więc spodziewać się mocy na poziomie około 175 KM. Nowy silnik oznacza również, że motocykl zyskał nową ramę, podobną do tej z S1000RR, prawdopodobnie z nową konfiguracją zawieszenia. Największe zmiany dotyczą elektroniki.
Dodanie całego szeregu nowych technologii, takich jakwidzieliśmy w S1000RR, powinno nie tylko pomóc jechać szybciej na torze, ale także zwiększyć bezpieczeństwo na drodze. Miejmy nadzieję, że z S1000RR zostanie zaczerpnięta jeszcze jedna funkcja- przycisk, który wyłącza wszystkie systemy, gdy tylko chcesz zaszaleć. Na zdjęciach można zauważyć zestaw skrzydeł na bocznych owiewkach. BMW jest znane z praktycznego zastosowania wszystkich montowanych komponentów, więc są szanse, że jeśli boczne elementy faktycznie są skrzydłami, pomogą utrzymać przednią oponę przy podłożu podczas jazdy z dużą prędkością. Stary wyświetlacz został zastąpionykolorowym TFT, prawdopodobnie zaczerpniętym z S1000XR. Oznacza to wiele udogodnień, takich jak łączność Bluetooth, czy nawigacja satelitarna na kokpicie. Zawieszenie wydaje się być półaktywnymi jednostkami od Marzocchi. BMW nie opublikowało jeszcze żadnych oficjalnych informacji na temat nowego motocykla, ale spodziewamy się, że zostanie on zaprezentowany jeszcze w tym roku, a do dealerów trafi wiosną 2021 r. Zdjęcia: www.motorcyclenews.comwww.motorcyclenews.com