Dlaczego się przewrócił ? Wyjaśnienie dla „początkujących”..

- MotoRmania

Zobaczcie jak wyglądała akcja z wywrotką i sprawdźcie nasze wyjaśnienie poniżej. Jeżeli się z nim zgadzacie, przekażcie wiedzę swoim początkującym kolegom i koleżankom. 🙂

Pewnie wiele osób zwróci uwagę na pozycję prowadzącego, która na etapie filmowania była jeszcze daleka od prawidłowej. Jednak nawet z „bardzo złą” pozycją można w warunkach dobrej przyczepności pochylić motocykl w złożeniu relatywnie nisko. Zatem skoro pozycja nie była tutaj czynnikiem krytycznym to dlaczego nastąpiła wywrotka? Początkujące osoby bardzo często nie potrafią ocenić prędkości potrzebnej do wygenerowania odpowiednich sił odśrodkowych w złożeniu. Jeżeli motocykl nie ma odpowiedniej prędkości to przy pochyleniu po prostu przewróci się jak talerz, który spada ze stołu. W „realnej” akcji kiedy jedziemy na torze ( dotyczy początkujących) często próbujemy się złożyć bardziej niż to jest adekwatne dla prędkości którą mamy. W rezultacie motocykl nagle wpada nam zbyt nisko i niechcący zacieśniamy zakręt znacznie mocniej niż byśmy chcieli. Jeżeli szybko zareagujemy to jednym skutkiem ubocznym jest niestabilność i „zakręcanie” na dwa lub trzy razy ( mamy dwa lub trzy punkty skrętu zamiast jednego, prawidłowego). Takie ćwiczenie składania motocykla w okręgu jakie realizujemy w formie rozgrzewki na treningach Los Cojones, i jakie każdy z Was może zawsze robić, pomaga w zbudowaniu wyczucia i budowie maksymalnego złożenia poprzez stopniowe zwiększanie prędkości.

Jeżeli chcecie komuś pomóc w takiej sytuacji to zwracajcie mu uwagę na konieczność budowania prędkości płynnie, wprost proporcjonalnie do zwiększania złożenia. Progresja zwiększania prędkości i złożenia ( brak gwałtownych przyspieszeń i złożeń) będzie gwarancją generowania maksymalnej przyczepności jaka jest w danej sytuacji możliwa. I wtedy możecie się bawić tak 🙂 :

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl