2021: do 8400zł wzrasta kara za brak OC! Motocykliści ulgowo!

- MotoRmania

Przypomnijmy: ubezpieczenie OC musi być opłacone najpóźniej w dniu, w którym doszło do rejestracji auta osobowego, ciągnika, motocykla czy motoroweru. Część karanych tłumaczy, że była przekonana o automatycznym przedłużaniu się polisy.

Płaca minimalna zgodnie z rozporządzeniem Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej wzrośnie w 2021 roku z 2600 do 2800 zł. Wraz z nią zmienią się uzależnione od niej opłaty i kary.

Dotyczy to między innymi właścicieli motocykli, samochodów osobowych i ciężarowych bez ważnego ubezpieczenia OC. W 2021 roku za uchybienia będą musieli zapłacić więcej, niż w 2020.

Właściciele aut osobowych, którzy nie wykupią ubezpieczenia OC, będą musieli zapłacić karę wynoszącą dwukrotność płacy minimalnej. Stawka wyniesie więc 5600 zł, o 400 zł więcej, niż w 2020.
Znaczne większą karę, wynoszącą trzykrotność najniższego wynagrodzenia, przewidziano za brak OC dla właścicieli samochodów ciężarowych, autobusów i ciągników samochodowych. W 2021 roku za brak ubezpieczenia będą musieli zapłacić 8400 zł. W tym 2020 kara wynosi 7800 zł.

Za brak ważnej policy komunikacyjnej zapłacić będą musieli także właścicieli innych pojazdów, czyli na przykład motocykli lub motorowerów. W ich przypadku stawka wynosi około 33 procent płacy minimalnej i wyniesie w 2021 roku 930 zł w porównaniu do 870 zł w roku 2020.

Kwota do zapłaty jest niższa, jeśli przerwa w ciągłości ubezpieczenia była stosunkowo krótka. Jeśli właściciel samochodu nie miał OC nie dłużej niż 3 dni, kara wynosi 20 procent pełnej stawki. W 2021 będzie to 1120 zł.

Jeśli przerwa w ciągłości OC wynosi od 4 do 14 dni, kara obniżana jest o połowę, a więc do 2800 zł w 2021 roku.


Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl