Człowiek odpowiadający za przepisy techniczne to szara eminencja każdej serii wyścigowej. W motocyklowych mistrzostwach świata World Superbike właśnie doszło do zmiany na tym ważnym stanowisku.

Przez lata za sprawy techniczne w World Superbike odpowiadali Włoch Fabio Fazi i Amerykanin Steve Whitelock. Po tym, jak mistrzostwa przeszły z rąk włoskiej rodziny Flamini pod rządy hiszpańskiej Dorny, która kieruje także prototypową serią MotoGP, w WSBK doszło do wielu zmian, ale Fazi i Whitelock zachowali swoje posady. Przynajmniej do końca 2013 roku. W grudniu wyszło jednak na jaw, iż obaj stracili pracę, ale ich następcę poznaliśmy dopiero teraz.

Zostanie nim 38-letni Scott Smart, były mistrz Wielkiej Brytanii klasy 250, syn byłego zawodnika Grand Prix, Paula Smarta i siostrzeniec legendarnego Barry’ego Sheene’a. Smart do niedawna sam się ścigał (nie tylko w BSB, ale również w mistrzostwach Kataru), ale coraz bardziej pochłaniała go ostatnio praca za kulisami. W drugiej połowie sezonu 2013 Brytyjczyk był szefem mechaników startującego w MotoGP w barwach zespołu PBM Irlandczyka, Michaela Laverty.

Jako Dyrektora Technicznego, Smarta czeka trudne zadanie. Pod rządami Dorny World Superbike ma zmienić się z drogiej serii o o otwartych przepisach technicznych, w tanią i przystępną kategorię. Jednym z pierwszych kroków jest wprowadzenie w tym roku swojego rodzaju „podkategorii” EVO, której zespoły będą bardzo ograniczone w kwestii przeróbek i modyfikacji motocykla. W kolejnych latach wszystkie maszyny w stawce, także fabryczne, mają być dostosowane do przepisów EVO.

O angażu Scotta jako pierwszy poinformował wczoraj brytyjski portal Bikesportnews.com. Jeszcze tego samego dnia Smart potwierdził informację na swoim Twitterze.

Sezon World Superbike rozpocznie się 23 lutego od wyścigów na torze Phillip Island w Australii.