Być może nie znasz jego nazwiska, ale jeśli przez ostatnie ćwierć wieku jeździłeś sportowymi motocyklami Kawasaki, to wiele mu zawdzięczasz. Akira Yanagawa – starsi kibice pamiętają go zapewne ze spektakularnej jazdy na zielonym Kawasaki ZX7R w World Superbike w latach 90-tych.
Niewielu jednak wie, że Japończyk przez 25 lat był także kierowcą testowym odpowiedzialnym nie tylko za maszyny wyścigowe, w tym prototyp MotoGP, ale rownież za najważniejsze drogowe modele Kawasaki, w tym właśnie ZX7R czy ZX10RR. 48-latek poinformował dziś o zakończeniu pracy jako kierowca testowy Kawasaki.
Yanagawa zaliczył w latach 1997 – 2001 cztery pełne sezony w World Superbike, wygrywając trzy wyścigi, 23 razy stając na podium i trzykrotnie kończąc sezon w pierwszej piątce klasyfikacji generalnej. W 2010 roku wrócił na gościnny start w Wielkiej Brytanii, ale finiszował bez punktów. Wcześniej, w latach 2002 – 2007 cztery razy wystartował z dziką kartą w MotoGP.
Yanagawa nie zamierza jednak rezygnować z wyścigów i będzie nadal rywalizował w FIM EWC oraz w japońskich mistrzostwach klasy Superbike. Planuje także poświecić więcej czasu swojej szkole jazdy.
Ciekawe, czy zmiana kierowcy testowego będzie miała w najbliższych latach wpływ na formę Kawasaki w World Superbike, gdzie od lat niepokonany jest Irlandczyk Jonathan Rea.