W sobotę 6.05 w samym środku malowniczego Pomorza Zachodniego na terenie Motoparku Koszalin odbyła się pierwsza runda Pucharu Polski SST 300, Moto3, Open125 oraz Classic.
informacja prasowa
W związku z długim weekendem wielu zawodników zaczęło przegotowania od poniedziałku poprzedzającego wyścigowy weekend. Większa grupa przyjechała dopiero w czwartek wieczorem, by następnego dnia od rana upalać sprzęt. Niestety piątkowy poranek przywitał zawodników deszczem i większość odłożyła treningi na popołudnie, kiedy to tor przesechł. Wielu zawodników do późnego wieczora pracowało nad przygotowaniem motocykla, by w sobotę osiągnąć jak najlepszy wynik podczas kwalifikacji oraz późniejszego wyścigu.
Na szczęście w sobotę od rana pogoda dopisała. Nie było opadów, a spomiędzy chmur przebijały się promienie słońca. Dwie sesje treningowe szybko minęły i zaczęły się kwalifikacje. Rekordzistą okazał się Daniel Blin, który w SST300 osiągnął wynik 49,512, co dało mu pole position w połączonym wyścigu SST300, Moto3 i Open125. Na uwagę zasługuje debiutant w klasie OPEN125 Radosław Widawski, który osiągał najlepszy czas kwalifikacji i uplasował się na pierwszym miejscu w klasie. Niestety awaria układu hamulcowego podczas dohamowania do pierwszej patelni, wyeliminowała go z dalszej rywalizacji.
Kwalifikacje WMPPClassic odbyły się w dwóch grupach do 250ccm i powyżej. Na torze było dość tłoczno (27 i 24 zawodników), co nie sprzyjało osiągnięciu dobrych czasów. Tu obyło się bez niespodzianek i pierwsze pola startowe w poszczególnych klasach zdobyli faworyci. Pochwała należy się kierownictwu zawodów, które zdecydowało się rozdzielić wyścigi klasyków na 4 grupy, co bardzo sprzyjało bezpiecznej rywalizacji.
Jako pierwszy odbył się wyścig połączonych klas Moped 100 i Classic 250, Post Classic 250 i Youngtimer 250. Bezkonkurencyjny okazał się Paweł Kapusta (YT 250), długo po nim na mecie pojawiły się Classiki Bartosz Smyrd oraz Maciej Gonciarz na MZ TS250 (cała trójka KS Motoboyz Stargard). Na uwagę zasługuje bardzo waleczna postawa Dawida Radwana na Simsonie, który wściekłe kąsał Bartłomieja Tazbira na Suzuki T250, ostatecznie musiał jednak uznać wyższość japońskiej maszyny.
Wyścig klas 125 Open, Open Moto3 i SST 300 zapewnił zawodnikom i kibicom wiele emocji. Pole position wyścigu zdobył niepokonany przez cały dzień 15-letni Daniel Blin (zawodnik zakwalifikowany wraz z Piotrem Biesiekirskim do ubiegłorocznego Red Bull Cup Rookies – przedszkola do Mistrzostw Świata Moto3). Michał Żbikowski (SST300) popełnił falstart i otrzymał 10 sekund kary, jednak udało mu się dojechać w swojej klasie na drugim miejscu. Drugie i trzecie miejsce wyścigu zajęli zawodnicy klasy Moto3, Łukasz Wieczorek (zdobywca pierwszego miejsca w klasie Moto3) i Michał Leszek. W klasie Open 125 najlepszy okazał się zawodnik z Mistrzostw Polski Superbike – Mariusz Durynek, drugie miejsce zajął debiutant Jakub Wilkos, a trzecie Magdalena Ciężka.
Jako trzeci do rywalizacji stanęli zawodnicy klasy Classic 175 wraz z GP50. Tu faworytem był Krzysztof Banyś na Yamasze DT175, jednak na pierwszym okrążeniu miał problem z układem zasilania, przez co spadł na 11 pozycję. Natychmiast wykorzystał to Mateusz Widawski na CZ175 i dowiózł pierwszą pozycję aż do mety. Bardzo ciekawy spektakl zafundowali nam Mateusz Łuczak (WSK175) i Tomasz Janiak (SHL175). Tomasz, który dysponował dużo mocniejszą jednostką napędową, w końcowej fazie wyścigu musiał skapitulować przed zaciekłymi atakami Mateusza. Ostatecznie pierwszy Widawski, drugi Łuczak, trzeci Janiak – cała trójka reprezentuje KS Motoboyz Stargard.
Czwarty wyścig dnia to rywalizacja w klasie Youngtimer 500. Tu od startu dominował Krzysztof Dzikowski i nie oddał prowadzenia do końca zwyciężając z ponad 20-sekundową przewagą. Jako drugi na mecie pojawił się Kamil Lewandowski, a trzeci Konrad Filipiak. Ten ostatni stoczył zacięty bój o trzecie miejsce z Tomaszem Jagielskim, który popełnił kilka błędów w końcowej fazie wyścigu i ostatecznie uplasował się na czwartej pozycji.
Ostatni wyścig to Classic 500 połączony z Post Classic 580. Tu rywalizacja jak zwykle bardzo zacięta. Atomowy start zaliczył Kamil Grochowski, który nie okiełznał mocy swojej CB400 i spionował po zgaśnięciu czerwonych lamp. Najwyższą cenę za to zapłacił Bartłomiej Tazbir, któremu Grochowski zablokował drogę na starcie. Największe emocje wzbudzała walka Sebastiana Kapusty z Marcinem Magdzikiem. Ten ostatni, mimo tego że prowadził pierwszą część wyścigu, popełniając kilka błędów musiał się jednak pogodzić z wyższością klubowego kolegi. Ostatecznie: Kapusta, Magdzik, Różyński.
Na koniec należy zwrócić uwagę, że frekwencja na eliminacjach Wyścigowego Pucharu Polski rośnie, co napawa optymizmem. Do zawodów zgłosiło się aż 73 uczestników w tym 50 w WMPP Classic. Widać duży rozwój tej dyscypliny. Na uwagę zasługuje również fakt, że w nowej klasie SST 300 wystartowało aż 7 zawodników.
Wyniki:
Moped 100
- Dawid Radwan – SIMSON 80
- Patryk Wojtala – SIMSON 80
- Dariusz Pająk – SUZUKI RG80
Classic 175
- Mateusz Widawski CZ175
- Mateusz Łuczak WSK175
- Tomasz Janiak SHL175
Classic 250:
- Bartłomiej Smyrd – MZ TS250
- Maciej Gonciarz – MZ TS250
- Bartłomiej Tazbir – Suzuki T250
Classic 500:
- Marcin Magdzik – Honda CB350 Four
- Przemysław Różański – Yamaha XS400
- Kamil Grochowski – Honda CB400T
Post Classic 250:
- Karol Wal – Honda CB250RS
POST CLASSIC 580:
- Sebastian Kapusta – SUZUKI RG250
- Tomasz Dudziak – Yamaha RD250LC
- Dariusz Ziętkowski – Honda VF500
Youngtimer 250:
- Paweł Kapusta – Aprilia AF1
- Adam Strubiński – Cagiva Mito 125
- Adam Chomicz – Honda RS125R
Youngtimer 500:
- Krzysztof Dzikowski – Kawasaki ZXR400
- Kamil Lewandowski – Kawasaki ZXR400
- Konrad Filipiak – Honda CB1
Superstock 300:
- Daniel Blin
- Michał Żbikowski
- Piotr Romejko
Moto3:
- Łukasz Wieczorek
- Michał Leszek
- Kamil Barcik
OPEN125:
- Mariusz Durynek
- Jakub Wilkos
- Magdalena Ciężka
Szczegółowe wyniki (klik).
Wszelkie informacje o WMPPClassic na mppc.pl oraz na Facebooku: facebook.com/WMPPClassic/