V rund Wyścigowych Motocyklowych Mistrzostw Polski z łącznych sześciu rund już za mną. Przejechałem 10 wyścigów, no i raz na wozie (i na podium), raz pod wozem… albo z wozem w trawie.
Filmiki
Chcecie sobie jakieś fajne video obczaić? A proszę bardzo! Wszystko z 8-go wyścigu mojej klasy z tego roku: start do wyścigu (klik) oraz cały wyścig łącznie z komentarzem (klik).
Test kasku
Chcesz się dowiedzieć co-nieco o HJC RPHA 11? Proszę bardzo, jeździłem w nim cały miniony tydzień i ostatnio opublikowałem jego test na MotoRmanii.
Speed-Day – 18-19 sierpnia
Pojechałem nastawiony tylko na jeden cel… Poprawa czasów okrążeń!! I zaczęło się… nad wyraz dobrze. Od początku treningów kręciłem czasy 1.39-1.40, a więc tyle, ile jeszcze niedawno w wyścigach! W piątek wyjechałem 1 raz na nowej tylnej oponie i… nowa życiówka! Równe 1.39,00 🙂 Ale magiczne 1.39 wciąż pozostało niezłamane…
V Runda Mistrzostw Polski – sobota – kwalifikacje
Na poranny trening wyjechałem na używanych oponkach i… znowu 1.39,0! Ale już na kwalifikacje założyłem nowy przód i tył. Wyjechałem mocno nakręcony. Jechałem jak w transie. Co kółko coraz szybciej… Finalnie? 1.38,1 i cały czas 1.38! Czułem, że wskoczyłem na wyższy level!! Radość ogromna. Tym bardziej, że laptimer do mierzenia czasów okrążeni pokazał mi najlepsze, teoretyczne Best Lap złożone z najlepszych międzyczasów z poszczególnych okrążeń… 1.37,8!! Dało mi to jednak i tak tylko 5. pole startowe – reszta zawodników też przyspieszyła.
Sobota – I wyścig
To był ogólnie horror i dramat w jednym, jeżeli chodzi o start!
START 1 – dałem mega ciała… Sam start i reakcja na światła były bombowe, ale pochrzaniłem się z gazem i Kawunia wstała mi na koło. Opadła. Znowu wstała. Znowu opadła. I nie muszę wspominać, że w międzyczasie wszyscy pojechali…? 🙂 Jednak pokazano czerwoną flagę, przerwano wyścig ze względu na poważny wypadek i karetkę na torze.
START 2 – wyścig miał być wznowiony na 8 kółek, bez procedury startowej. Stajemy na starcie, kółko rozgrzewkowe i OGIEŃ! Tyle tylko, że ognia nie było, bo wtedy okazało się, że będzie pełne 15 min procedury startowej i czeka nas…
START 3 – Pełne 15 min na starcie, rozgrzewka i start… Było źle, bo nie mam agregatu do grzania koców na starcie i przez prawie 40 minut opony stygły… Dobra, nie myślę o tym! Startujemy! No i znowu miałem dobry start. Zaczęła się jazda… Tylko 7 kółek zamiast 13, a więc nie ma czasu na błędy i głupoty! Cały wyścig to walka z Kamilem Krzmieniem, który naprawdę dał z siebie wszystko i jechał nieźle. Wyprzedaliśmy się chyba z 10 razy. Wszystko niebawem zobaczycie na filmiku. Finalnie pokonałem Kamila (który niestety nie dojechał do mety -kiedy już go wyprzedziłem, upadł) i zgarnąłem kolejne pudło! 🙂 Nie mam ich za wiele w roku, a więc każde jedno cieszy! Czas to 1.38,4. Biorąc pod uwagę całe zamieszanie i fakt, że totalnie rozwaliło mi oponę, bo była naprawdę niedogrzana – było super.
Niedziela – II wyścig
Cóż… całą noc padało. Niedziela nie zapowiadała się wesoło i w kolorach tęczy, ale takie są zawody, warunki są dla wszystkich takie same! Mam praktycznie ZEROWE doświadczenie w deszczu – jechałem tylko 2 razy wcześniej i to tylko treningi. Nigdy nie jechałem wyścigu w deszczu… Wyjechałem więc na poranny trening pełen obaw, ale jednak jechało się w miarę! Fakt, prawie zerowe czucie opon i motocykla, brak wyczucia i doświadczenia, ale trzeba sobie jakoś radzić.
WYŚCIG… Sam start znowu miałem dobry. Mało tego! Pierwsze 2 kółka miałem bombowe, wyprzedziłem prawie wszystkich z mojej klasy – oprócz Patryka Kosiniaka – i połowę Supersportów na kilkanaście sekund! Niestety, tylko początek był spoko… Potem zacząłem zwalniać. Nie włączyłem laptimera – był to błąd – i nie wiedziałem, że obniżam tempo, a nie mam jeszcze wyczucia w deszczu wolno / szybko. Zaczęli mnie doganiać i wyprzedzać inni zawodnicy… Najpierw Damian Ołdakowski, który mi odjechał. Potem Grzegorz Jakóbek który niestety za długo nie ujechał, wywalił się. Potem Marceli Bezulski – któremu zdążyłem jeszcze oddać i… Sam się wywaliłem! Na wyjściu z lewego „niemieckiego” albo pod trybunkami, jak kto woli. Dałem może mikrometr gazu za dużo? Sam nie wiem. Ciężko powiedzieć, zero obycia w deszczu. Tak się kończy… mimo to, podniosłem motocykl i dojechałem do mety. Ostatni.
WNIOSKI – 10 wyścigów już za mną…
Na suchym mocno przyspieszyłem. W Poznaniu finalnie urwałem 1.3s względem sezonu 2015 – szczerze, to liczyłem na więcej, ale trzeba i z tego się cieszyć! 🙂 W Moście i na Pannonii urwałem więcej, ale tam mniej jeżdżę, a więc i potencjał do urywania większy… Zdecydowanie zrozumiałem, że nie mam umiejętności i doświadczenia na deszczu. Trzeba to będzie przećwiczyć.
Plany – dalej jestem 5. w generalce. Mam „teoretycznie” szanse na 3 miejsce… Jeszcze została Słowacja i 2 wyścigi, hm…
Większość sezonu już za mną. Ogólnie jestem zadowolony, czynię progres. Ale długa droga przede mną aby dogonić najszybszych… Mimo to, droga którą już przebyłem nie była by możliwa bez mojej EKIPY! Agata i moja rodzina. Wszyscy znajomi i przyjaciele. Wszystkie życzliwe mi osoby i fani oraz kibice. Sponsorzy. Dziękuję!!
Wbijaj na mój fan-page. Tam się zawsze coś dzieje! Dopiero co skończył się konurs ENI, w świat poszły fanty za kilka tysięcy PLN, a konkurs dotarł do 60 tysięcy odbiorców! Wpadaj, może też coś wygrasz albo znajdziesz coś dla siebie.
Do zobaczenia na torze!
be FAST or be… LAST !
Pozdrawiam
Rinas
Rinas 2016 is powered by
ENI – eni.info.pl/ – jakość BEZ GRANIC – najlepsze oleje i środki smarne
DOBRE SKLEPY MOTOCYKLOWE – dobresklepymotocyklowe.pl/ – dystrybutor produktó HCJ, RST i wielu innych
MUSCLE CLINIC – muscleclinic.pl/ – suplementy diety najwyższej jakości
MOTOR-LAND – motor-land.com.pl/ – dystrybutor produktów DiD, Versah, Sunstar i wielu innych
SPED-TRANS P.U. Piotr Bogusz – stzb.pl/ – transport i spedycja
FAST FORWARD – fastforward.com.pl/ – sprzedaż I serwis zawieszeń Ohlins oraz Dynojet i Power Commander
THE 12 DESIGN – the12design.tumblr.com/ – grafika nie tylko motocyklowa!
PHOTO ACTION – photoaction.pl/ – motorsport photography
MOTORMANIA.COM.PL – motormania.com.pl/ – najlepszy i najszybszy w Polsce portal motocyklowy!
AUTOMOBILKLUB KRÓLEWSKI – ak-krolewski.pl/