Sprawdźcie, co nowego u Rinasa! Przez ostatnich kilka tygodni wydarzyło się u niego całkiem sporo – oczywiście wliczając wyścigi na II rundzie WMMP!
Informacja prasowa
Witajcie!
Od ostatniego wpisu sporo się u mnie działo… Minęło kilka kolejnych dni na torze, kolejna runda, doszli kolejni sponsorzy, no – ale po kolei!
MOTOSERCE z Moto Hangarem
Razem z moim głównym sponsorem – centrum motocyklowym Moto Hangar – wzięliśmy udział w akcji dobroczynnej MOTOSERCE, mającej na celu zbiórkę krwi dla dzieci. Moto Hangar jest stałym uczestnikiem tej wspaniałej akcji, a ja dzięki ich zaproszeniu mogłem do stoiska mojego sponsora dołączyć i mój motocykl. Niestety, mimo wspaniałej atmosfery i wspaniałych ludzi… figla wszystkim spłatała pogoda, a konkretniej – ulewa i oberwanie chmury, co spowodowało że wiele osób wcześniej ewakuowało się do domów, a cała impreza nie trwała aż tyle czasu i nie przebiegała w takiej tonacji jak zaplanowano, ale cóż, krew dla dzieci zebrana, frekwencja jak na warunki pogodowe była wręcz wyśmienita a najważniejszy cel, czyli pomoc dzieciom oraz zainteresowanie zwykłych ludzi światem motocyklistów i ich rumaków spełniony, więc akcję mimo wszystko można więc uznać za udaną!
Nowi sponsorzy i partnerzy
Cóż, ponieważ w wyścigach nie ma pół-środków i nie można w niektórych sprawach pozwolić sobie na „może-się-uda”, poszukiwałem dobrego tylnego amortyzatora. Produktów wyścigowych jest wiele, jednak z pomocą przyszła firma PTM z Nieporętu, oficjalny dystrybutor i importer m. in. Szwedzkich, najlepszych (używanych w Mistrzostwach Świata MotoGP) zawieszeń motocyklowych Ohlins, czy innych gratów wyścigowych, jak chociażby sportowe komputery Power Commander czy quick-shiftery Dynojet. W taki też pakiet – wyścigowy amortyzator Ohlins TTX + komputer Power Commander V + quick-shifter Dunojet – zaopatrzył mnie PTM. W końcu udało się zestroić wszystko na hamowni obciążeniowej i można powiedzieć, że jest nieźle! Polecam z czystym sumieniem firmę PTM, jakość serwisu i fachowa wiedza obsługi na najwyższym poziomie!
W międzyczasie, przedłużyłem współpracę z producentem rękawiczek motocyklowych Shima. Rok temu, to oni we mnie uwierzyli i dostałem do ochrony białe rękawiczki VRS-1. Czy się sprawdziły? Miałem w nich wypadek, po którym zemdlałem i obudziłem się w karetce w kołnierzu i kaftanie, ręce całe, nieurwane, niepołamane, czyli rękawki DAŁY RADĘ. Nie pozostało nam nic innego, jak kontynuować współpracę w sezonie 2014, z czego jestem bardzo dumny i przede wszystkim wdzięczny Shimie. Czarne, ulepszone na model 2014 rękawice Shima model VRS-1 wyglądają co najmniej jak jakieś magiczne akcesoria od Lorda Vadera… oby moc była ze mną!
Odezwał się też do mnie pewien koleś… Który jak się okazało, jest mega pozytywny, bardzo życzliwy, ale przede wszystkim jest osobą wielce profesjonalną oraz bardzo konkretną. Tomasz Stasiak jest grafikiem o bardzo bujnej wyobraźni, z dużym poczuciem humoru, potrafi za pomocą swojej bardzo ciekawej kreski przenieść wiele emocji i informacji na swoją grafikę. Polecam zapoznać się ze wszystkimi jego dziełami – na stronce The12 design Tomek projektuje wzory i loga dla zawodników, z jego projektów można wymienić chociażby te, z których korzysta Paweł Szkopek, Patryk Kosiniak, czy Mateusz Korobacz. Tomek zaproponował uszykowanie też czegoś dla mnie. Tym sposobem, powstała grafika, która jest już na moim motocyklu razem z logiem THE12DESIGN! Tomasz, dziękuję!
Treningi
Po I rundzie WMMP na Słowacji udało mi się pojechać na 2 treningi Speed-Day do Poznania – jeden 2-dniowy i raz na 1 dzień. Co czyni mistrza? Trening. Czego więc potrzebuję aby dogonić najlepszych? Trenować! 🙂 Podczas pierwszego Speed-Daya w Poznaniu na którym byłem w tym roku, a więc w dniach 5-6 maja, udało mi się nawet wziąć udział w wyścigu Speed Day Trophy, gdzie zająłem II miejsce. Mimo, że to „tylko” wyścig na treningach, miło było wejść na podium – ostatni raz byłem tam we wrześniu 2012 w klasie Pretendent podczas Rundy Mistrzostw Polski… Mam nadzieję, że teraz będę tam częściej! Ten Speed-Day to była dla mnie pierwsza wizyta w Poznaniu od sierpnia zeszłego roku i kontuzji, także tym bardziej było super!
Drugi Speed-Day, niestety dla mnie tylko 1-dniowy, odbyłem 15 maja. No i okazało się, że nie wystarczy tylko założyć sportowy amortyzator i quick-shifter. Trzeba to jeszcze umieć ustawiać, mało tego – ustawiać i korygować na bieżąco w miarę zmiany tempa podróżowania po torze! Przekonałem się o tym, kiedy mój nowiutki Ohlins „zjadł” nową Pirelli Supercorsę w 3 sesje, a quick-shifter raz działał, raz nie… Tutaj z ogromną pomocą przyszedł właśnie PTM oraz jego załoga z Przemkiem na czele – zmieniliśmy sprężynę na bardziej miękką, poczyniliśmy pewne zmiany w zawieszeniu oraz poprawiliśmy czułość i czas przerywania zapłonu w quick-shifterze. Z bojowym nastrojem, szykowałem się pomału na rundę…
II runda WMMP – Poznań – 31 maja – 1 czerwca
Niestety II runda była tylko 2-dniowa… Czyli wszystko w pospiechu i w biegu, za mało czasu na treningi, zmiany opon, itp… Cieszy fakt, że tylko jedna taka runda ma miejsce w kalendarzu – 2 dniowa zamiast standardowych 3 dni, bo upchnąć wszystkie klasy w tym treningi, kwalifikacje i wyścigi w 2 niepełnych dniach to nieporozumienie. Niemniej, skupmy się na sprawach bardziej konkretnych – dzięki obecności technika z PTM-u na rundzie i jego pomocy, udało się praktycznie perfekcyjnie ustawić tylne zawieszenie. Jedzie mi się super i przede wszystkim pokazuje to opona, zużywa się tak, jak powinna. Minus jest taki. że ponieważ jazdy było za mało, na ustawianie zawieszenia poświęciliśmy sesję kwalifikacyjną, więc czasówka poszła mi bardzo kiepsko. Zakwalifikowałem się na 7 miejscu.
Bardzo chciałem naprawić to na starcie wyścigu, tym bardziej, że starty są moją dobrą stroną. Niestety chciałem za bardzo… Zrobiłem fal-start i mimo dobrego tempa, musiałem zjechać do depo na karny przejazd przez pit-lane, co spowodowało ukończenie wyścigu na przedostatnim miejscu. Takie są wyścigi, błędy są bolesne i bardzo kosztowne. Wiedziałem. że w drugim wyścigu u w niedzielę się poprawię.
Niedzielny start potraktowałem bardzo ostrożnie, nauczony sobotnim falstartem. Niestety przegiąłem w druga stronę, zaspałem. Spadłem na ostatnią pozycję i kółko po kółku musiałem odrabiać straty. Miałem jednak świetne tempo i ostatecznie ukończyłem wyścig na 4. miejscu, tym samym wyrównałem moje najlepsze miejsce z klasy Rookie z przed roku, z I rundy 2013, wtedy też dojechałem 4. Z tym, że teraz mocno poprawiłem czasy – jechałem równym tempem 1:43 z najlepszym czasem 1:43,1 a to bardzo dobrze rokuje. Biorąc pod uwagę, że zwycięzca miał najlepsze kółko 1:41 a kolejni na podium ok. 1:42, to do regularnej walki o podia brakuje mi 0,5-1s, a do najlepszych i wygrywania – 1,5-2 sekundy. Myślę, że jeżeli będę dużo trenował i bardzo się starał, dogonię ścisłą czołówkę i jeszcze sporo namieszam. Niestety pewnym problemem zaczynają być finanse, bo pomimo ogromnego wsparcia sponsorów, bez którego nie dał bym rady, wyścigi motocyklowe to naprawdę drogi sport. Mam nadzieję, że tak jak do tej pory, kiedy spotkałem na swojej drodze wielu wspaniałych i pomocnych ludzi, będę miał cały czas to samo szczęście i spotkam kolejne pełne zapału i entuzjazmu osoby i firmy, które pomogą mi oraz moim sponsorom w osiąganiu sukcesów!
SERDECZNIE DZIĘKUJĘ!
Wszystkim sponsorom i partnerom, dzięki którym mogę brać udział w wyścigach w sezonie 2014. Kochani, bez Was nie dałbym rady!
MOTORMANIA.COM.PL – motormania.com.pl – najlepszy i najszybszy w Polsce portal motocyklowy!
MOTO HANGAR – motohangar.pl – centrum motocyklowe – mój główny i tytularny sponsor
ARTGUM – artgum.com.pl – mój dostawca opon na sezon 2014
SPED-TRANS P.U. Piotr Bogusz – stzb.pl – ceniona i uznana firma transportowo – spedycyjna
RAPID MOTOCYKLE – rapid-motocykle.pl – salon i serwis motocyklowy, importer butów SIDI
DRUKUJ SZYBKO – drukujszybko.pl – ekspresowa drukarnia cyfrowa
PHOTO ACTION – photoaction.pl – motorsport photography
BOGUCKI – bogucki.pl – wypożyczalnia przyczep
AUTOMOBILKLUB KRÓLEWSKI – ak-krolewski.pl
PTM – ptm.pl – wyłączny importer i dystrybutor akcesoriów wyścigowych Ohlins, Power Commander, Dunojet
SHIMA – shima.pl – producent rękawic motocyklowych
THE 12 DESIGN – the12design.tumblr.com – grafika nie tylko motocyklowa!
Zapraszam na moją stronę internetową – pawelprzybylski.com
…oraz na mojego FB – dodaj mnie do znajomych! – facebook.com/pawel.rinas.przybylski
Jeżeli masz do mnie jakiekolwiek pytania, chcesz o coś spytać, zagadać lub mi po prostu pomóc – wal śmiało, nie krępuj się – do odważnych świat należy! 🙂 Do zobaczenia na torze!
Pozdrawiam!
Rinas