Ducati Toruń-Motul Team rusza na tory wyścigowe

- MotoRmania

Zespół wyścigowy Ducati Toruń-Motul Team (DTMT) zaprezentował 6 lutego swoje plany na sezon 2015. 7. Ogólnopolska Wystawa Motocykli i Skuterów w Warszawie była doskonałym miejscem, w którym członkowie zespołu mogli spotkać się z fanami sportu motocyklowego i pokazać swoje motocykle.

informacja prasowa

DTMT to fabryczny zespół stworzony przez Inter Cars S.A. – importera Ducati w Polsce oraz AF Motors, wiodącego Dealera Ducati z Torunia, przy współpracy z polskim przedstawicielstwem Motul Deutschland.

Logo

Wszyscy zawodnicy pojadą na motocyklach Ducati Panigale R. Ekipa startuje w ramach Motorsport Team Toruń. Bazą zespołu jest Toruń, gdzie mieści się patronacki serwis zespołu. Team tworzy czterech zawodników kierowanych przez Dariusza Małkiewicza, Dealera Ducati z Torunia:

„W naszej ekipie startują bardzo różnorodni zawodnicy – z mniejszym i większym doświadczeniem na torze: Marcin Walkowiak, Robin Kraaikamp, Piotr Prendota i Maciej Ukleja. Ale wszystkich łączy jedno: ambicja! Mogę śmiało powiedzieć, że mamy duży potencjał. Najlepsze motocykle, świetny zespół i mnóstwo entuzjazmu. To nasz drugi sezon wyścigowy. Zeszły rok zamknęliśmy 3. pozycją w klasyfikacji producentów. To dobry wynik, jak na debiutujący zespół. W tym roku liczymy na więcej” – mówi Małkiewicz.

O koncepcji powstania Zespołu mówi Krzysztof Król, dyrektor biura importera Inter Cars S.A:
„Ducati od zawsze jest blisko sportu. Motocykle Ducati, tak jak mówią ich twórcy, posiadają sportowe DNA. Nic więc dziwnego, że staramy się, aby Ducati wróciło do sportu w Polsce. W poprzednim sezonie zespół osiągał już sukcesy w Wyścigowych Motocyklowych Mistrzostwach Polski. W tym roku z nowymi sponsorami mamy nadzieję na jeszcze lepsze wyniki sportowe. To jedyny zespół wyścigowy, który łączy w unikalny sposób wyniki sportowe z estetyką designu i pasją do motocykla”

Kilka słów na temat spraw technicznych dopowiada szef zespołu:

„Nasze motocykle mają założone profesjonalne sportowe zawieszenia – takie, jakie stosuje się w Mistrzostwach Świata. Ducati Panigale R to fantastyczne maszyny!” – mówi Dariusz Małkiewicz.

MOTO_PRZÓDZespół Ducati Toruń-Motul Team wspiera grono sponsorów, do których oprócz Motul Deutschland GmbH (oddział w Polsce) należą: Bank BNP Paribas Fortis, Inter Motors, 3M, Autokolor, Kraaitech. Motul, sponsor tytularny i partner techniczny zespołu, wspiera ekipę swoim wieloletnim doświadczeniem na polu sportu motorowego.

„Cieszę się, że dołączamy do świetnej ekipy i tworzymy z nią Zespół Ducati Toruń-Motul Team. Chcemy wnieść do zespołu całą wiedzę i doświadczenie z międzynarodowych aren sportu motorowego. No i najlepsze produkty do motocykli, które zapewnią bezpieczeństwo techniczne całej ekipie” – mówi Paweł Pura, odpowiedzialny za marketing marki Motul w Polsce.

Ekipa techniczna to zespół mechaników z wieloletnim doświadczeniem w obsłudze serwisowej motocykli wyścigowych.

„Cieszymy się, że od tego sezonu zyskujemy wsparcie techniczne Motul. Czujemy się dzięki temu jeszcze spokojniejsi o nasz sprzęt i jego niezawodność. I jeździmy na najseksowniejszych sportowych motocyklach świata – czy trzeba czegoś więcej?” – z uśmiechem mówi Małkiewicz.

Krótko o celach zawodników mówi szef zespołu:

„Marcin jest jednym z kluczowych polskich pretendentów do tytułu mistrzowskiego w WMMP. Piotr i Maciej marzą o lokatach w pierwszej 10tce. A Robin – ostrzy pazury na top 5. Celuje w podium. To ambitne chłopaki, dadzą radę” – mówi z przekonaniem Darek Małkiewicz.

Piotr Prendota, startujący w barwach DTMT, jest odpowiedzialny za kontakty z mediami i pełni funkcję rzecznika prasowego zespołu.

Marcin i MaciejA oto kilka słów z ust samych zawodników:

Marcin Walkowiak (klasa Superstock 1000, Ducati Panigale R):
„Przypadła mi rola najmłodszego zawodnika zespołu. Ale swoim doświadczeniem wyścigowym na arenach międzynarodowych chętnie dzielę się z kolegami. A ten sezon? To dla mnie priorytet! Celuję w tytuł Mistrza Polski w klasie Superstock.”

Robin KraaikampRobin Kraaikamp (klasa Superbike, Ducati Panigale R):
„Kontynuuję rozwój kariery wyścigowej, startując razem z Piotrem w klasie Superbike. Muszę ciągle pracować nad właściwą pozycją na motocyklu, ale daję radę… Mój cel to pierwsza piątka”.

Piotr PrendotaPiotr Prendota (klasa Superbike, Ducati Panigale R):
„To mój drugi sezon w Mistrzostwach Polski. Zeszły rok zakończyłem dobrym wynikiem. A w tym roku? Walczę w Superbike’ach. Chcę też przekazać kolegom z zespołu trochę wiedzy wyniesionej z California Superbike School. Mam nadzieję, że mnie posłuchają”.

Maciej Ukleja (klasa Superstock 1000, Ducati Panigale R):
„Jeżdżę od niedawna. Ale mam szczęście, że w świetnym zespole i pod okiem profesjonalistów. Rok 2013 był rokiem mojej nauki jazdy torowej pod okiem dwóch Darków, zawodników Mistrzostw Polski. Przez ubiegły sezon reprezentowałem team w klasie Rookie 1000, a w tym startuję w klasie Superstock 1000. Cel sportowy to pierwsza 10tka”.

Zespół przygotowuje się intensywnie do sezonu i przechodzi kompleksowy program treningowy. Zawodnicy pracują nad tężyzną fizyczną ćwicząc na siłowni, jeżdżąc na rowerach, a także trenując bieganie i pływanie.

Pierwsze treningi na homologowanych, europejskich torach wyścigowych zespół Ducati Toruń-Motul Team planuje w marcu, dwa miesiące przez rozpoczęciem rund WMMP.

Ekipa rozpoczyna sezon w drugi weekend maja, zgodnie z ogłoszonym oficjalnie przez PZM kalendarzem WMMP.

DUCATI TORUŃ MOTUL TEAM_MOTO

Ducati Paginale R – specyfikacja:
Silnik: Superquadro, dwucylindrowy w układzie L, 4 zawory na cylinder, rozrząd desmodromiczny, chłodzony cieczą.
Pojemność: 1198cc
Średnica x skok tłoka: 112×60,8mm
Kompresja: 13,2:1
Moc maksymalna: 205 KM (143kW) przy 11.500 obr./min
Moment obrotowy: 136,2 Nm przy 10.250 obr./min
Zasilanie: Elektroniczny wtrysk paliwa, eliptyczne przepustnice
Układ wydechowy: 2-1-2, katalizator, 2 sondy lambda, dwa tłumiki ze stali nierdzewnej z obudową z aluminium
Skrzynia biegów: 6-biegowa wyposażona w Ducati Quick Shifter (DQS)
Sprzęgło: Mokre, wielotarczowe, hydrauliczne
Rama: Jednolita aluminiowa
Rozstaw osi: 1442mm
Wysokość siedzenia: 820mm
Kąt wyprzedzenia główki ramy: 24°
Zawieszenie przód: Öhlins NIX30 43mm TiN, W pełni regulowane zawieszenie „upside-down”. Regulowane elektronicznie ciśnienie i tłumienie
Koło przód: 10’cio ramienne, aluminiowe obręcze 3,50×17, opona 120/70 ZR 17, Pirelli Diablo Supercorsa SP
Zawieszenie tył: w pełni regulowany jednoramienny aluminiowy wahacz, Amortyzator Öhlins TTX36. Regulacja wysokości mocowania wahacza.
Koło tył: 10’cio ramienne, aluminiowe obręcze 6,00×17, opona 200/55 ZR 17 Pirelli Diablo Supercorsa SP
Hamulce przód: Dwie tarcze pół-pływające 330 mm, 4-tłoczkowe zaciski Brembo Monoblock M50, montowane radialnie, ABS
Hamulce tył: Tarcza 245mm, 2-tłoczkowy zacisk, ABS
Wyposażenie: ABS (cornering ABS), DTC (kontrola trakcji), DQS (Ducati Quit Shift), EBC (hamowanie silnikiem), Fully Ride by Wire , DDA+GPS (Ducati Data Analyser), wyświetlacz typu Full LCD Display, Riding Modes (tryby ustawienia zawieszenia), Power Modes (mapowanie silnika), Autokalibracja kół, Ducati Wheelie Control
Pojemność zbiornika paliwa: 17l
Masa bez płynów: 162kg
Gwarancja: 2 lata, nielimitowany przebieg

Motocykl wyścigowy – modyfikacje:
Owiewki Ducati Performance
Chłodnice wyścigowe Mac Radiator
Kompletny układ wydechowy Akrapovic Evolution
Hamulce Brembo T Drive 330 mm, zaciski Brembo Monoblock M50
Koła OZ Pega R
Zawieszenie przód Ohlins TTX25
Zawieszenie tył Ohlins TTX36
Quickshifter odwrócony
Zestaw napędowy AFAM
Silnik w specyfikacji Ducati Corse
Moc silnika pow. 210 KM
Moment obrotowy pow. 140NM
Sety Lightech

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl