Zespół wyścigowy Ducati Toruń-Motul Team (DTMT) zaprezentował 6 lutego swoje plany na sezon 2015. 7. Ogólnopolska Wystawa Motocykli i Skuterów w Warszawie była doskonałym miejscem, w którym członkowie zespołu mogli spotkać się z fanami sportu motocyklowego i pokazać swoje motocykle.
informacja prasowa
DTMT to fabryczny zespół stworzony przez Inter Cars S.A. – importera Ducati w Polsce oraz AF Motors, wiodącego Dealera Ducati z Torunia, przy współpracy z polskim przedstawicielstwem Motul Deutschland.
Wszyscy zawodnicy pojadą na motocyklach Ducati Panigale R. Ekipa startuje w ramach Motorsport Team Toruń. Bazą zespołu jest Toruń, gdzie mieści się patronacki serwis zespołu. Team tworzy czterech zawodników kierowanych przez Dariusza Małkiewicza, Dealera Ducati z Torunia:
„W naszej ekipie startują bardzo różnorodni zawodnicy – z mniejszym i większym doświadczeniem na torze: Marcin Walkowiak, Robin Kraaikamp, Piotr Prendota i Maciej Ukleja. Ale wszystkich łączy jedno: ambicja! Mogę śmiało powiedzieć, że mamy duży potencjał. Najlepsze motocykle, świetny zespół i mnóstwo entuzjazmu. To nasz drugi sezon wyścigowy. Zeszły rok zamknęliśmy 3. pozycją w klasyfikacji producentów. To dobry wynik, jak na debiutujący zespół. W tym roku liczymy na więcej” – mówi Małkiewicz.
O koncepcji powstania Zespołu mówi Krzysztof Król, dyrektor biura importera Inter Cars S.A:
„Ducati od zawsze jest blisko sportu. Motocykle Ducati, tak jak mówią ich twórcy, posiadają sportowe DNA. Nic więc dziwnego, że staramy się, aby Ducati wróciło do sportu w Polsce. W poprzednim sezonie zespół osiągał już sukcesy w Wyścigowych Motocyklowych Mistrzostwach Polski. W tym roku z nowymi sponsorami mamy nadzieję na jeszcze lepsze wyniki sportowe. To jedyny zespół wyścigowy, który łączy w unikalny sposób wyniki sportowe z estetyką designu i pasją do motocykla”
Kilka słów na temat spraw technicznych dopowiada szef zespołu:
„Nasze motocykle mają założone profesjonalne sportowe zawieszenia – takie, jakie stosuje się w Mistrzostwach Świata. Ducati Panigale R to fantastyczne maszyny!” – mówi Dariusz Małkiewicz.
Zespół Ducati Toruń-Motul Team wspiera grono sponsorów, do których oprócz Motul Deutschland GmbH (oddział w Polsce) należą: Bank BNP Paribas Fortis, Inter Motors, 3M, Autokolor, Kraaitech. Motul, sponsor tytularny i partner techniczny zespołu, wspiera ekipę swoim wieloletnim doświadczeniem na polu sportu motorowego.
„Cieszę się, że dołączamy do świetnej ekipy i tworzymy z nią Zespół Ducati Toruń-Motul Team. Chcemy wnieść do zespołu całą wiedzę i doświadczenie z międzynarodowych aren sportu motorowego. No i najlepsze produkty do motocykli, które zapewnią bezpieczeństwo techniczne całej ekipie” – mówi Paweł Pura, odpowiedzialny za marketing marki Motul w Polsce.
Ekipa techniczna to zespół mechaników z wieloletnim doświadczeniem w obsłudze serwisowej motocykli wyścigowych.
„Cieszymy się, że od tego sezonu zyskujemy wsparcie techniczne Motul. Czujemy się dzięki temu jeszcze spokojniejsi o nasz sprzęt i jego niezawodność. I jeździmy na najseksowniejszych sportowych motocyklach świata – czy trzeba czegoś więcej?” – z uśmiechem mówi Małkiewicz.
Krótko o celach zawodników mówi szef zespołu:
„Marcin jest jednym z kluczowych polskich pretendentów do tytułu mistrzowskiego w WMMP. Piotr i Maciej marzą o lokatach w pierwszej 10tce. A Robin – ostrzy pazury na top 5. Celuje w podium. To ambitne chłopaki, dadzą radę” – mówi z przekonaniem Darek Małkiewicz.
Piotr Prendota, startujący w barwach DTMT, jest odpowiedzialny za kontakty z mediami i pełni funkcję rzecznika prasowego zespołu.
A oto kilka słów z ust samych zawodników:
Marcin Walkowiak (klasa Superstock 1000, Ducati Panigale R):
„Przypadła mi rola najmłodszego zawodnika zespołu. Ale swoim doświadczeniem wyścigowym na arenach międzynarodowych chętnie dzielę się z kolegami. A ten sezon? To dla mnie priorytet! Celuję w tytuł Mistrza Polski w klasie Superstock.”
Robin Kraaikamp (klasa Superbike, Ducati Panigale R):
„Kontynuuję rozwój kariery wyścigowej, startując razem z Piotrem w klasie Superbike. Muszę ciągle pracować nad właściwą pozycją na motocyklu, ale daję radę… Mój cel to pierwsza piątka”.
Piotr Prendota (klasa Superbike, Ducati Panigale R):
„To mój drugi sezon w Mistrzostwach Polski. Zeszły rok zakończyłem dobrym wynikiem. A w tym roku? Walczę w Superbike’ach. Chcę też przekazać kolegom z zespołu trochę wiedzy wyniesionej z California Superbike School. Mam nadzieję, że mnie posłuchają”.
Maciej Ukleja (klasa Superstock 1000, Ducati Panigale R):
„Jeżdżę od niedawna. Ale mam szczęście, że w świetnym zespole i pod okiem profesjonalistów. Rok 2013 był rokiem mojej nauki jazdy torowej pod okiem dwóch Darków, zawodników Mistrzostw Polski. Przez ubiegły sezon reprezentowałem team w klasie Rookie 1000, a w tym startuję w klasie Superstock 1000. Cel sportowy to pierwsza 10tka”.
Zespół przygotowuje się intensywnie do sezonu i przechodzi kompleksowy program treningowy. Zawodnicy pracują nad tężyzną fizyczną ćwicząc na siłowni, jeżdżąc na rowerach, a także trenując bieganie i pływanie.
Pierwsze treningi na homologowanych, europejskich torach wyścigowych zespół Ducati Toruń-Motul Team planuje w marcu, dwa miesiące przez rozpoczęciem rund WMMP.
Ekipa rozpoczyna sezon w drugi weekend maja, zgodnie z ogłoszonym oficjalnie przez PZM kalendarzem WMMP.
Ducati Paginale R – specyfikacja:
Silnik: Superquadro, dwucylindrowy w układzie L, 4 zawory na cylinder, rozrząd desmodromiczny, chłodzony cieczą.
Pojemność: 1198cc
Średnica x skok tłoka: 112×60,8mm
Kompresja: 13,2:1
Moc maksymalna: 205 KM (143kW) przy 11.500 obr./min
Moment obrotowy: 136,2 Nm przy 10.250 obr./min
Zasilanie: Elektroniczny wtrysk paliwa, eliptyczne przepustnice
Układ wydechowy: 2-1-2, katalizator, 2 sondy lambda, dwa tłumiki ze stali nierdzewnej z obudową z aluminium
Skrzynia biegów: 6-biegowa wyposażona w Ducati Quick Shifter (DQS)
Sprzęgło: Mokre, wielotarczowe, hydrauliczne
Rama: Jednolita aluminiowa
Rozstaw osi: 1442mm
Wysokość siedzenia: 820mm
Kąt wyprzedzenia główki ramy: 24°
Zawieszenie przód: Öhlins NIX30 43mm TiN, W pełni regulowane zawieszenie „upside-down”. Regulowane elektronicznie ciśnienie i tłumienie
Koło przód: 10’cio ramienne, aluminiowe obręcze 3,50×17, opona 120/70 ZR 17, Pirelli Diablo Supercorsa SP
Zawieszenie tył: w pełni regulowany jednoramienny aluminiowy wahacz, Amortyzator Öhlins TTX36. Regulacja wysokości mocowania wahacza.
Koło tył: 10’cio ramienne, aluminiowe obręcze 6,00×17, opona 200/55 ZR 17 Pirelli Diablo Supercorsa SP
Hamulce przód: Dwie tarcze pół-pływające 330 mm, 4-tłoczkowe zaciski Brembo Monoblock M50, montowane radialnie, ABS
Hamulce tył: Tarcza 245mm, 2-tłoczkowy zacisk, ABS
Wyposażenie: ABS (cornering ABS), DTC (kontrola trakcji), DQS (Ducati Quit Shift), EBC (hamowanie silnikiem), Fully Ride by Wire , DDA+GPS (Ducati Data Analyser), wyświetlacz typu Full LCD Display, Riding Modes (tryby ustawienia zawieszenia), Power Modes (mapowanie silnika), Autokalibracja kół, Ducati Wheelie Control
Pojemność zbiornika paliwa: 17l
Masa bez płynów: 162kg
Gwarancja: 2 lata, nielimitowany przebieg
Motocykl wyścigowy – modyfikacje:
Owiewki Ducati Performance
Chłodnice wyścigowe Mac Radiator
Kompletny układ wydechowy Akrapovic Evolution
Hamulce Brembo T Drive 330 mm, zaciski Brembo Monoblock M50
Koła OZ Pega R
Zawieszenie przód Ohlins TTX25
Zawieszenie tył Ohlins TTX36
Quickshifter odwrócony
Zestaw napędowy AFAM
Silnik w specyfikacji Ducati Corse
Moc silnika pow. 210 KM
Moment obrotowy pow. 140NM
Sety Lightech