SuperEnduro i mistrzowskie otwarcie Łódzkiego Centrum Sportów Offroadowych

- MotoRmania

Zawody Mistrzostw i Pucharu Polski SuperEnduro oraz 1. Łódzki Piknik Offroadowy zakończone pełnym sukcesem!

informacja prasowa

W miniony weekend w Łodzi zawodnicy Mistrzostw Polski oraz Pucharu Polski SuperEnduro jako pierwsi wystartowali w zawodach organizowanych w Łódzkim Centrum Sportów Offroadowych. Ceremonii rozpoczęcia zawodów oraz otwarcia nowo wybudowanego kompleksu offroadowego dokonali Wiceprezydent Miasta Łodzi, Tomasz Trela oraz Przewodniczący Rady Miejskiej w Łodzi, Tomasz Kacprzak. Obiekt został również poświęcony przez ks. Wojciecha Błaszczyka, proboszcza parafii Łaskowice.

Lodzkie_Centrum_Sportow_offroadowych_1_lodzki_piknik_offroadowy-2813

Mistrzostwa Polski i Pucharu Polski Super Enduro

Inaugurujące Łódzkie Centrum Sportów Offroadowych zawody SuperEnduro odbyły się w fantastycznych warunkach. Przez cały weekend panowała piękna, letnia pogoda i wysoka temperatura. Dopisali również kibice, którzy swoim dopingiem dodawali sił zawodnikom do walki o każdy metr toru. Pętla SuperEnduro miała 800 m długości i była przepełniona technicznymi przeszkodami. Próby były wymagające i jednocześnie przejezdne nawet dla najmłodszych adeptów offroadu.

Najwięcej emocji dostarczyli zawodnicy klasy mistrzowskiej. W grupie Open niesamowitej dawki adrenaliny dostarczyli Emil Juszczak i Grzegorz Kargul. W pierwszym dniu zawodów dwukrotnie triumfował Jaszczuk, a raz Kargul, z kolei w niedzielę ich role się odwróciły, dzięki czemu obaj zawodnicy opuścili Łódź z taką samą liczbą oczek. Rewelacyjny występ zaliczył Oskar Kaczmarczyk, startujący w klasie Junior, który wygrał wszystkie sześć wyścigów. Sukces ten pozwolił mu cieszyć się tytułem Mistrza Polski na dwie rundy przed zakończeniem sezonu.

– To były super zorganizowane zawody – komentuje Oskar Kaczmarczyk. – Tor, choć nie preferuję jazdy po piachach, ponieważ jestem z gór, a tam mamy twarde podłoże, był idealnie przygotowany. Było na nim wiele trudnych, technicznych skoków, na których musieliśmy się napracować, ale także nie było bardzo trudnych elementów, co sprawiało, że nie niszczył się motocykl, a my także nie robiliśmy sobie krzywdy. Nitka  była w pełni przejezdna dla amatorów i najmniej doświadczonych zawodników, co jest bardzo fajne.

Lodzkie_Centrum_Sportow_offroadowych_1_lodzki_piknik_offroadowy-2952

Reprezentant klubu AMK Gorce należy do najbardziej doświadczonych zawodników w Polsce i ma na swoim koncie starty w wielu prestiżowych zawodach SuperEnduro na całym świecie. Oto jak ocenił przedsięwzięcie łódzkich offroadowców.

– Jestem pod mega wrażeniem tego, co tu zobaczyłem – dodaje zawodnik z Nowego Targu. – W bardzo krótkim czasie od zera zbudowano świetny ośrodek, na którym można trenować elementy różnych dyscyplin. W Polsce mamy bardzo mało takich ośrodków. Mam nadzieję, że uda się rozwiązać problemy z okolicznymi mieszkańcami i wszystko pójdzie w dobrym kierunku. Może to być jeden z najlepszych kompleksów offroadowych w naszym kraju.

Wśród osób walczących o Puchar Polski dobrym występem w Łodzi pochwalić się może Bartłomiej Baziak z klubu BKMF Flow, który wygrał wszystkie wyścigi w klasie MX Open Licencja B. Klubowy kolega Bartka z klasy Młodzik, Artur Pietrzak także może być z siebie dumny. Wygrał on trzy z czterech startów, a w czwartym był na mecie drugi. Trzykrotnie pierwsza na mecie meldowała się również Dorota Dudzik, rywalizująca w klasie kobiet. W MX Open Licencja C najlepszym występem popisał się Alan Drożdż z Łódzkiego Klubu Motorowego, a w klasie Master puchary za pierwsze miejsce odebrali Mieszko Gotkowski oraz Sebastian Baklarz. Szczegółowe wyniki zawodów dostępne są na stronie motoresults.pl.

Lodzkie_Centrum_Sportow_offroadowych_1_lodzki_piknik_offroadowy-3128

Pierwszy Łódzki Piknik Offroadowy

Organizatorzy VIII i IX rundy Mistrzostw Polski oraz Pucharu Polski SuperEnduro, oprócz możliwości podziwiania walki zawodników na torze, dali kibicom znacznie więcej atrakcji. Z okazji otwarcia Łódzkiego Centrum Sportów Ofroadowych zorganizowano 1. Łódzki Piknik Offroadowy, którego celem było przyciągnięcie mieszkańców Łodzi wraz z całymi rodzinami oraz pokazanie, że sporty offroadowe to świetna zabawa dla wszystkich, począwszy od najmłodszych dzieciaków po seniorów. Podczas pikniku przygotowano atrakcje takie jak: strefa ze zjeżdżalniami i trampolinami, strefa militarna wraz ze strzelnicą, wystawa aut terenowych Toyota i Nissan, strefa gastronomiczna, namiot Grupy Ratownictwa Specjalistycznego Ochotniczej Straży Pożarnej Łódź – Jędrzejów, stoiska Penrite, Intermotors oraz dealerów motocykli marki Beta i Sherco. Obecny był także serwis samochodów rajdowych Overlimit. Jednak najbardziej obleganym miejscem (poza strefą kibiców przy torze SuperEnduro) był tor treningowy, na którym członkowie Łódzkiego Klubu Offroadowego przez dwa dni wozili chętne osoby swoimi niezwykłymi pojazdami, którymi na co dzień startują w zawodach i rajdach. Na twarzach osób wysiadających z terenówek widać było uśmiech i zarazem żal, że muszą ustąpić miejsca kolejnym osobom czekającym w kolejce.

Lodzkie_Centrum_Sportow_offroadowych_1_lodzki_piknik_offroadowy-3182

– Osiągnęliśmy pełen sukces, 110% tego, czego oczekiwaliśmy – mówi Arkadiusz Lindner, Prezes Łódzkiego Klubu Offroadowego. – Zarówno otwierające Łódzkie Centrum Sportów Offroadowych zawody SuperEnduro, jak i 1. Łódzki Piknik Offroadowy przebiegły zgodnie z planem i, co najważniejsze, bezpiecznie. Otrzymaliśmy wiele bardzo pozytywnych słów od przybyłych ludzi. Wszyscy gratulowali nam świetnej imprezy, pytali o to, jak będzie można korzystać z ŁSCO, czy częściej będą tu takie wydarzenia, jak zapisać się do naszego klubu i wiele innych. Wszędzie widać było uśmiechy na twarzach, zwłaszcza u osób, którzy skorzystali z możliwości przejażdżki po naszym torze jednym z naszych profesjonalnych pojazdów terenowych. Szczerze mówiąc, to planowaliśmy przeprowadzić kilka sesji, jednak chętnych do jazdy osób było tak wiele, że nie sposób było im odmówić. Nasi kierowcy jeździli przez całe dwa dni z małymi przerwami na tankowania i posiłki. Pomimo wyczerpania dotrwali do końca. Jestem niesamowicie dumny ze swoich ludzi. Wszyscy stanęli na wysokości zadania, wszystko działało jak w profesjonalnej firmie eventowej, a tak naprawdę każdy z nas na co dzień zajmuje się czymś innym i każdy jest zupełnie z innej branży. Dlatego wielkie dzięki dla całej ekipy ŁKO, wielkie dzięki dla całej ekipy ŁKM i wszystkich, którzy to z nami przygotowywali. Jesteście najlepsi! Dziękuję również zawodnikom za to, że tak licznie przybyli na zawody. Na ich twarzach było widać radość. Słyszeliśmy także wiele pozytywnych opinii od doświadczonych zawodników, co jest dla nas bardzo budujące i napędza nas do dalszego działania. Wyrazy wdzięczności kieruję także do Wiceprezydenta Łodzi, pana Tomasza Treli oraz Przewodniczącego Rady Miejskiej, pana Tomasza Kacprzyka, którzy wspierają nas od samego początku. Jest nam niezmiernie miło, że panowie zechcieli dokonać uroczystego otwarcia toru i pokazać, że stoją za naszą inicjatywą. Dziękuję im także za słowa, które skierowali do przeciwników budowy w Łodzi obiektu dla offroadowców, z prośbą o przemyślenie, czy rzeczywiście warto torpedować wszystkie inicjatywy, czy może jednak nie jest to wcale zły pomysł, skoro przybyło tu tak wiele osób. Na koniec chciałbym podziękować najważniejszym osobom, czyli łodzianom, którzy tak licznie przybyli do Łódzkiego Centrum Sportów Offroadowych i wyrazili swoje pełne poparcie dla naszych działań. Jesteście wielcy!

Szczegółowe informacje dotyczące Łódzkiego Centrum Sportów Offroadowych dostępne są na facebook’owym fanpage’u toru. Na nim także udostępniane będą wiadomości na temat organizowanych treningów oraz zawodów.

Lodzkie_Centrum_Sportow_offroadowych_1_lodzki_piknik_offroadowy-2839

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl