Vinales zdradza słabe strony Yamahy

- Mick

Podczas dzisiejszej prezentacji Maverick Vinales wyjaśnił, co poprawić musi fabryczny zespół Yamahy, aby ponownie walczyć o tytuł.

Start i pierwsze okrążenia to wciąż słaby punkt i kwestia wymagająca najbardziej intensywnej pracy. „Na szczęście kwalifikacje są dla nas zazwyczaj bardzo udane i często ruszamy z pierwszego rzędu, ale nie możemy pozwalać sobie na start z piątego czy szóstego pola, bo wtedy trudno jest nam wyprzedzać” – powiedział dzisiaj Hiszpan.

„Sam moment startu jest w porządku, ale później tracimy trochę czasu, szczególnie względem Ducati i nad tym musimy pracować. Wciąż nie mamy urządzenia, które pomaga na starcie, ale mam nadzieję, że będzie gotowe na pierwszy wyścig. Na szczęście, gdy startuję z pierwszej lub drugiej pozycji, zawsze mam szansę na walkę o zwycięstwo.”

Podczas gdy Ducati już od roku korzysta z tzw. „holeshot device”, czyli systemu blokującego zawieszenie na starcie, konkurenci wciąż pracują nad jego skopiowaniem. Na tym się jednak nie kończy.

Jednym z warunków pozostania  Vinalesa w Yamasze było to, aby miał więcej do powiedzenia jeśli chodzi o kierunek rozwoju motocykla.

„Sto razy lepiej czuję się z presją bycia liderem zespołu niż wtedy, gdy nikt mnie nie słucha – podkreślił. – Moja strona garażu doskonale wie, czego potrzebujemy. Ja także już po kilku kółkach wiem, czy dana część jest krokiem w dobrą stronę, czy nie. Rok temu często marnowaliśmy zbyt dużo czasu, bo musieliśmy w kółko testować, zamiast przygotowywać się do wyścigu.” 

W tym sezonie zmieniają się także nieco opony, które dają większą przyczepność. „Przypadły mi do gustu już od pierwszych testów i faktycznie powinny nam pomóc, ale sęk w tym, że dodatkowa przyczepność pomoże wszystkim, nie tylko Yamasze.” 

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl