Rusza Europejski Puchar Talentów – nowe drzwi do MotoGP

- Mick

Razem z rozgrywanymi głównie w Hiszpanii mistrzostwami świata Juniorów Moto3 i mistrzostwami Europy Moto2, w sezonie 2017 odbywać się będzie European Talent Cup; idealna seria dla młodych zawodników, którzy chcą niskim kosztem rozpocząć drogę w kierunku MotoGP.

W nowych zawodach startować będą mogli uczestnicy w wieku od 13 do 17 lat (urodzeni pomiędzy 2000-2004 rokiem) dosiadający motocykli marki Honda NSF 250 R. To prototypowa maszyna wyścigowa znana z MŚ Moto3. To właśnie na takim sprzęcie w 2012 roku Maverick Vinales zajął trzecie miejsce w mistrzostwach świata najmniejszej kategorii. Od dwóch lat motocykl używany jest także przez uczestników serii Asia Talent Cup i jest popularnym wyborem wśród zawodników startujących w krajowych mistrzostwach Moto3, np. w Niemczech.

honda2Zgodnie z regulaminem technicznym, którego szczegóły poznamy w najbliższych tygodniach, silnik i podwozie będzie musiało pozostać w niemal niezmienionym stanie, co znacznie ograniczy koszty. Co więcej, organizatorzy całego cyklu, a także MŚ, Dorna, przygotowali na sprzedaż 17 takich motocykli odświeżonych po startach w Asia Talent Cup. Koszt takiej maszyny, to zaledwie 4,2 tys. euro (plus VAT), czyli ok. 18,4 tys. zł. Zainteresowani muszą jednak wpłacić dodatkowy depozyt (5 tys. euro), który zostanie zwrócony, jeśli wystartują w pełnym cyklu zawodów, a także pospieszyć się, bo chęć zakupu można zgłaszać tylko do 15 lutego (pod adresem: [email protected] ). Organizatorzy będą także sprzedawać silniki do NSF 250 R; nie tylko tym zawodnikom, którzy kupili od nich kompletne motocykle, za zaledwie 1,4 tys. euro (plus VAT), czyli ok. 6 tys. zł.

Naszym zdaniem European Talent Cup to świetny sposób, aby pokazać się przed zespołami z mistrzostw świata, bez konieczności dysponowania sporym budżetem niezbędnym do startów w MŚ juniorów, a przy okazji nauczenia się najsłynniejszych torów. Zawody odbywać się będą bowiem na takich obiektach, jak znane z MotoGP trasy w Le Mans, Barcelonie, Walencji, Jerez, Aragonii czy Estoril. To także wymarzona seria dla tych, którzy są za młodzi na mistrzostwa juniorów (min. limit wiekowy to 15 lat) lub mistrzostwa świata (16 lat), ale nie udało im się np. dostać do Red Bull Rookies Cup.

Więcej informacji o nowej serii znajdziecie TUTAJ, a o całych mistrzostwach FIM CEV Repsol TUTAJ.

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl