Debiut torowy zapowiedziany jest na za miesiąc, a start w pełnym cyklu Moto2 rozpocznie się wraz z sezonem 2019.
Historia wyścigów motocyklowych jest mocno związana z MV Agustą. Jako najbardziej utytułowany producent europejski, MV Agusta posiada na koncie 75 tytułów mistrzowskich (38 dla zawodników i 37 dla producenta) zdobytych w latach 1952 – 1974. Te włoskie motocykle ustawiły się na starcie pierwszego wyścigu, który teraz przeistoczył się w Mistrzostwa Świata MotoGP – wtedy MV Agusta zgarnęła 4. lokatę, ale drugą rundę już udało się zwyciężyć. Na motocyklach z Varese ścigali się Carlo Ubbiali, John Surtees, Mike Hailwood, Phil Read i oczywiście Giacomo Agostini.
Teraz, po 42-letniej przerwie, MV Agusta powraca do kategorii Moto2. Włosi nawiązali współpracę z ekipą Forward Racing Team, a podwozie pomagał dopracować Suter. W sezonie 2019 kategoria Moto2 ścigała się będzie na 3-cylindrowych silnikach 765 ccm od Triumpha.
Pierwszy prototyp nowej MV Agusty dla klasy Moto2 jest już w zaawansowanym stadium rozwoju, a debiut torowy zapowiedziany jest na lipiec 2018.
„MV Agusta jest najbardziej utytułowaną marką w historii motocyklizmu” – powiedział Giovanni Castiglioni, Prezydent MV Agusty. „Powrót marki do Grand Prix jest dla mnie wielkim zaszczytem. Mistrzostwa Moto2 są bardzo konkurencyjne i aby odnosić sukcesy, potrzebujemy zastosować swoją najlepszą technologię i doświadczenie z działu wyścigowego.”
Zespół Forward Racing Team powstał w 2009 roku, a w Moto2 ściga się od początku tej klasy w 2010 roku. W pierwszym wyścigu stanął na podium, a zwyciężył w 4. rundzie. Ekipa Forward ma także na koncie zwycięstwo w klasie Open w kategorii MotoGP w 2014 roku z Aleixem Espargaro za kierownicą.