Zespół Repsol Honda, jedna z najbardziej utytułowanych ekip królewskiej klasy, zaprezentował dzisiaj oficjalnie w Madrycie swój skład oraz nowe barwy modelu RC213V na sezon 2013.
Samo malowanie wyraźnie różni się od tego, do którego przyzwyczailiśmy się przez blisko dwie dekady. Towarzyszące czerwieni i pomarańczy, czarne wstawki na przedniej owiewce i po bokach motocykla, zastąpiono białym kolorem, odświeżając wizerunek jednego z najstarszych zespołów w stawce MotoGP.
Oczywiście nie to jest jednak najważniejsze. Razem z motocyklem, na scenie w Madyrcie pojawili się zawodnicy: doświadczony Dani Pedrosa, debiutujący Marc Marquez, oraz kierownictwo ekipy, z wice szefem HRC, Shuheim Nakamoto na czele.
Japończyk zdradził, że zmieniło się nie tylko malowanie motocykli, ale także struktura ekipy. Livio Suppo, wieloletni szef zespołu Ducati, który w 2010 roku dołączył do Hondy ściągając do ekipy Casey Stonera, awansował z szefa marketingu na szefa zespołu.
Sam motocykl zmienił się według Nakamoto nieznacznie. Podniesiono moc i poprawiono charakterystykę pracy silnika, ale HRC zamierza także wprowadzić szereg poprawek w trakcie sezonu, szczególnie w jego drugiej połowie. Największą zmianą jest oczywiście dodanie trzech kilogramów i wzrost minimalnej masy do 160 kilogramów, zgodnie z nowymi przepisami MotoGP.
„Tuż przed sezonem 2012 minimalna waga wzrosła o 4 kilogramy i było to dla nas dużym problemem, szczególnie dla Daniego, który nie potrafił znaleźć odpowiednich ustawień maszyny – powiedział Nakamoto-san. – Dlatego na wyścig w Laguna Seca przygotowaliśmy zmodyfikowaną maszynę, która dużo bardziej mu odpowiadała i pozwoliła na odniesienie wielu zwycięstw w drugiej połowie sezonu. Tym razem mieliśmy jednak dużo więcej czasu na rozlokowanie na motocyklu dodatkowych trzech kilogramów, dlatego jesteśmy dobrze przygotowani.”
Celem na sezon 2013 jest oczywiście walka o mistrzowski tytuł. To także idealna szansa dla Daniego Pedrosy, który przynajmniej na początku roku powinien być w zespole wyraźnym numerem jeden. Nakamoto nie oczekuje bowiem póki co od Marqueza walki o zwycięstwa. „Marc ma wielki talent, dlatego jego dobre czasy okrążeń podczas pierwszych testów nie były dla nas zaskoczeniem – powiedział Japończyk. – Dobry czas okrążenia to jedno, a nauka oszczędzania opon podczas wyścigu to zupełnie inna historia. Marca czeka więc sporo nauki, ale spodziewamy się, że będzie walczył o podia.”
Sam Marquez intensywnie przygotowywał się do sezonu, choć wciąż jest w trakcie procesu nabierania masy, niezbędnej do siłowania się z ważącym 160 kilogramów potworem MotoGP. 20-latek może więc zaskoczyć nas wcześniej, niż myślimy, tym bardziej, że zespół zaplanował sporo testów. Poza oficjalnymi sesjami w Malezji i Hiszpanii, Repsol Honda na dwa dni uda się także na nowy tor w Austin, w Teksasie, gdzie odbędzie się druga runda sezonu. Znajomość nowego dla wszystkich toru, może więc dać Pedrosie i Marquezowi sporą przewagę na początku rywalizacji.
Jak waszym zdaniem poradzi sobie odświeżony zespół Repsol Honda? Czy Dani Pedrosa wreszcie wywalczy mistrzowski tytuł MotoGP, który w ostatnich latach wielokrotnie wymykał mu się z dłoni z powodu kontuzji i błędów? A może w swoim debiutanckim sezonie wszystkich po raz kolejny zaskoczy Marc Marquez? Wreszcie, czy Repsol Honda poradzi sobie ze stojącym po drugiej stronie padoku, dream-teamem Yamahy: Valentino Rossim i Jorge Lorenzo?
Pierwszy wyścig MotoGP już w pierwszy weekend kwietnia. Relacje w sezonie 2013 nadal pokazywać będzie Polsat Sport. Pierwsze oficjalne testy MotoGP ruszają z kolei już za tydzień. Trzydniowe jazdy w Malezji odbędą się w dniach 5-7 lutego. Codzienne relacje oczywiście na stronach portalu MotoRmania.com.pl.