MotoGP na nowym torze w Argentynie: telemetria od Brembo!

- Piotr Jędrzejak

Wczoraj zawodnicy MotoGP po raz pierwszy ścigali się na obiekcie Autódromo Termas de Río Hondo. Co ciekawego można zauważyć w statystykach od Brembo?

Autódromo Termas de Río Hondo jest nowym obiektem – powstał w 2008 roku, a w miniony weekend po raz pierwszy pojawiła się Tarmas de Rio Hondo tor argentynatam karuzela MotoGP. Jak wiecie z naszej relacji, treningi wolne upłynęły pod znakiem walki z bardzo brudną, mało przyczepną i szybko zużywającą opony nawierzchnią, ale podczas kwalifikacji wszystko wróciło już do normy. Z punktu widzenia układu hamulcowego, Brembo sklasyfikowało obiekt jako średnio wymagający.

Tor ma 4806 metrów długości, zawodnicy pokonali go w czasie wyścigu 25 razy, a na każde okrążenie przypada 8 stref hamowania. 35% czasu spędzone jest na hamowaniu, a w ciągu całego GP, każdy motocykl wyprodukował około 6,4 kWh energii.

Zakręt 01
Prędkość wejściowa: 281 km/h
Prędkość końcowa: 95 km/h
Długość hamowania: 209 m
Czas hamowania: 4,3 sek
Max. przeciążenie przy hamowaniu: 1 g
Max. nacisk na dźwignię hamulca: 12 kg

Zakręt 02
Prędkość wejściowa: 206 km/h
Prędkość końcowa: 80 km/h
Długość hamowania: 164 m
Czas hamowania: 4 sek
Max. przeciążenie przy hamowaniu: 0,8 g
Max. nacisk na dźwignię hamulca: 8 kg

Zakręt 03
Prędkość wejściowa: 151 km/h
Prędkość końcowa: 121 km/h
Długość hamowania: 28 m
Czas hamowania: 2,2 sek
Max. przeciążenie przy hamowaniu: 0,5 g
Max. nacisk na dźwignię hamulca: 3 kg

Zakręt 05
Prędkość wejściowa: 332 km/h
Prędkość końcowa: 75 km/h
Długość hamowania: 328 m
Czas hamowania: 7,2 sek
Max. przeciążenie przy hamowaniu: 1,1 g
Max. nacisk na dźwignię hamulca: 12 kg

Zakręt 07
Prędkość wejściowa: 241 km/h
Prędkość końcowa: 90 km/h
Długość hamowania: 199 m
Czas hamowania: 5 sek
Max. przeciążenie przy hamowaniu: 0,9 g
Max. nacisk na dźwignię hamulca: 10 kg

Zakręt 09
Prędkość wejściowa: 217 km/h
Prędkość końcowa: 105 km/h
Długość hamowania: 149 m
Czas hamowania: 3,7 sek
Max. przeciążenie przy hamowaniu: 0,9 g
Max. nacisk na dźwignię hamulca: 10 kg

Zakręt 11
Prędkość wejściowa: 196 km/h
Prędkość końcowa: 146 km/h
Długość hamowania: 70 m
Czas hamowania: 1,3 sek
Max. przeciążenie przy hamowaniu: 0,5 g
Max. nacisk na dźwignię hamulca: 4,3 kg

Zakręt 13
Prędkość wejściowa: 246 km/h
Prędkość końcowa: 60 km/h
Długość hamowania: 265 m
Czas hamowania: 7,2 sek
Max. przeciążenie przy hamowaniu: 0.9 g
Max. nacisk na dźwignię hamulca: 7,4 kg

brembo motogp argentyna ikonografika

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl