MotoGP na nowym torze w Argentynie: telemetria od Brembo!
Piotr Jędrzejak
28 kwietnia 2014

Wczoraj zawodnicy MotoGP po raz pierwszy ścigali się na obiekcie Autódromo Termas de Río Hondo. Co ciekawego można zauważyć w statystykach od Brembo?

Autódromo Termas de Río Hondo jest nowym obiektem – powstał w 2008 roku, a w miniony weekend po raz pierwszy pojawiła się tam karuzela MotoGP. Jak wiecie z naszej relacji, treningi wolne upłynęły pod znakiem walki z bardzo brudną, mało przyczepną i szybko zużywającą opony nawierzchnią, ale podczas kwalifikacji wszystko wróciło już do normy. Z punktu widzenia układu hamulcowego, Brembo sklasyfikowało obiekt jako średnio wymagający.

Tor ma 4806 metrów długości, zawodnicy pokonali go w czasie wyścigu 25 razy, a na każde okrążenie przypada 8 stref hamowania. 35% czasu spędzone jest na hamowaniu, a w ciągu całego GP, każdy motocykl wyprodukował około 6,4 kWh energii.

Zakręt 01
Prędkość wejściowa: 281 km/h
Prędkość końcowa: 95 km/h
Długość hamowania: 209 m
Czas hamowania: 4,3 sek
Max. przeciążenie przy hamowaniu: 1 g
Max. nacisk na dźwignię hamulca: 12 kg

Zakręt 02
Prędkość wejściowa: 206 km/h
Prędkość końcowa: 80 km/h
Długość hamowania: 164 m
Czas hamowania: 4 sek
Max. przeciążenie przy hamowaniu: 0,8 g
Max. nacisk na dźwignię hamulca: 8 kg

Zakręt 03
Prędkość wejściowa: 151 km/h
Prędkość końcowa: 121 km/h
Długość hamowania: 28 m
Czas hamowania: 2,2 sek
Max. przeciążenie przy hamowaniu: 0,5 g
Max. nacisk na dźwignię hamulca: 3 kg

Zakręt 05
Prędkość wejściowa: 332 km/h
Prędkość końcowa: 75 km/h
Długość hamowania: 328 m
Czas hamowania: 7,2 sek
Max. przeciążenie przy hamowaniu: 1,1 g
Max. nacisk na dźwignię hamulca: 12 kg

Zakręt 07
Prędkość wejściowa: 241 km/h
Prędkość końcowa: 90 km/h
Długość hamowania: 199 m
Czas hamowania: 5 sek
Max. przeciążenie przy hamowaniu: 0,9 g
Max. nacisk na dźwignię hamulca: 10 kg

Zakręt 09
Prędkość wejściowa: 217 km/h
Prędkość końcowa: 105 km/h
Długość hamowania: 149 m
Czas hamowania: 3,7 sek
Max. przeciążenie przy hamowaniu: 0,9 g
Max. nacisk na dźwignię hamulca: 10 kg

Zakręt 11
Prędkość wejściowa: 196 km/h
Prędkość końcowa: 146 km/h
Długość hamowania: 70 m
Czas hamowania: 1,3 sek
Max. przeciążenie przy hamowaniu: 0,5 g
Max. nacisk na dźwignię hamulca: 4,3 kg

Zakręt 13
Prędkość wejściowa: 246 km/h
Prędkość końcowa: 60 km/h
Długość hamowania: 265 m
Czas hamowania: 7,2 sek
Max. przeciążenie przy hamowaniu: 0.9 g
Max. nacisk na dźwignię hamulca: 7,4 kg

Piotr Jędrzejak
Redaktor naczelny

Głównodowodzący portalem. Nie je, nie śpi, żyje newsami ze świata motocyklowego. Związany z laptopem. Zdarza mu się poprawiać "waCHacze" po kumplach z redakcji. Po mieście szaleje Street Triplem 675. Skontaktuj się Masz sprawę ? Skontaktuj się:

Materiały premium

czytaj kolejne artykuły