MotoGP i World Superbike – Zima w Wyścigach – Tydzień 7

- Mick

Zawody dirt trackowe, wyrok 18 lat więzienia, zmiana na ostatnim wolnym miejscu w stawce i kolejne filmy z testów. W tym tygodniu w świecie MotoGP i World Superbike działo się sporo.

Dzisiaj Superprestigo!

Już dzisiaj czołowi zawodnicy MotoGP, w tym Marc Marquez, Alvaro Bautista, Aleix Espargaro i Bradley Smith oraz m.in. mistrzowie mniejszych klas, Pol Espargaro i Maverick Vinales, zmierzą się ze sobą w wyjątkowych zawodach Superprestigo Dirt Track. W zmaganiach na owalnym torze w Barcelonie zobaczymy aż 75 motocyklistów, w tym aktualnego mistrza USA w tej dyscyplinie, Brada Bakera. O samej imprezie pisaliśmy już wcześniej, ale teraz dzielimy się z Wami także linkiem do relacji na żywo, którą będziecie mogli obejrzeć TUTAJ . Co prawda stream teoretycznie ma działać podobno tylko w USA, ale w praktyce różnie to bywa. Wyścigi zaczynają się o 18:00 i potrwają do 21:00.

Poniżej możecie zobaczyć filmik z przygotowań Marqueza i Bakera do dzisiejszej rywalizacji. Swoją drogą za nami już kwalifikacje, w których najszybszy był właśnie Baker, ale mistrz MotoGP był drugi i stracił do niego tylko 0,099 sekundy. Wyniki znajdziecie TUTAJ .

Aoyama i Capirossi na czterech kołach

W Barcelonie zabraknie m.in. dwóch gwiazd MotoGP. Japończyk Hiroshi Aoyama i Włoch Loris Capirossi wystartują bowiem w Andorze w samochodowych wyścigach na lodzie, w których organizatorzy MotoGP postanowili wystawić własny zespół. Jak sobie poradzą?

Ducati bez motocykli „fabrycznych”?

W tym tygodniu wyścigowy światek obiegła informacja na temat nietypowych planów Ducati. Włosi zamierzają podobno wykorzystać nowe przepisy i zamiast motocykli w specyfikacji fabrycznej, wystawić maszyny typu „Open” dla całej czwórki swoich zawodników, w tym Cala Crutchlowa i Andrei Dovizioso.

Co dałaby taka taktyka? Motocykle Open muszą co prawda korzystać z mniej wydajnego oprogramowania elektroniki dostarczanego przez organizatorów, ale za to dostaną nie tylko cztery litry paliwa, bardziej miękkie opony i więcej silników (12 zamiast 5), ale i możliwość modyfikowania silników w trakcie sezonu. Specyfikacja jednostek napędowych maszyn fabrycznych zostanie bowiem „zamrożona” na cztery lata po pierwszym wyścigu w Katarze. To oznacza, że Ducati nie mogłoby wprowadzać drastycznych zmian w konstrukcji silnika Desmosedici, a przecież nie jest tajemnicą, że problemem Włoch nie jest ani podwozie, ani elektronika, w właśnie silnik. Co prawda Ducati oficjalnie zaprzeczyło takim doniesieniom, ale Dovizioso i Crutchlow podobno przetestują motocykle w specyfikacji Open podczas pierwszego oficjalnego testu MotoGP w lutym.

Włoskie media donoszą także o kolejnych przetasowaniach w zespole. Do ekipy MotoGP dołączyć ma podobno Davide Tardozzi, który przez lata kierował ekipą z Bolonii w World Superbike. To kolejna zmiana po powrocie do Ducati byłego managera, Paolo Ciabattiego rok temu oraz po głośnym transferze szefa technicznego Gigi Dall’Igni z Aprilii tej zimy. Ciekawe, czy tak faktycznie się stanie i jeśli tak, to jak będzie wyglądała współpraca i podział obowiązków pomiędzy Tardozzim a Ciabattim. Tak czy inaczej, nie można chyba powiedzieć, że Ducati nie robi wszystkiego, aby uratować nie tylko twarz, ale i swoją przyszłość w MotoGP. Cierpliwość głównego sponsora, Phillip Morris, podobno dobiega końca, a bez jego trzydziestu milionów Euro rocznie, dalsze starty Ducati w królewskiej klasie mogą stanąć pod znakiem zapytania.

Surowy wyrok dla przemytnika z Kawasaki

Swojego czasu w jednostkach gościnnych zespołów World Superbike królowało słynne powiedzenie: „u nas tylko piwko, po coś mocniejszego trzeba iść do Kawasaki”. Wszystko dlatego, że trzy lata temu po wyścigach WSBK w Holandii, straż graniczna zatrzymała wracające do Wielkiej Brytanii ciężarówki ekipy Kawasaki, wystawianej przez ścigający się obecnie w MotoGP zespół Paula Birda, PBM UK.

W jednej z ciężarówek znaleziono narkotyki o wartości ok. 12 milionów złotych, w tym sześć kilogramów kokainy, a także pistolet Walther P22 i kilka magazynków nabojów. Jak się okazało, za przemytem stał jeden z zespołowych kierowców, 42-letni Philip Roe, który co prawda towar ukrył w drugiej z ciężarówek, ale przyznał się do wszystkiego, kiedy śledczy m.in. dotarli do jednego z jego maili, w którym chwalił się, że wraca z Holandii po „dużą wypłatę”. Jak się okazuje, w grudniu sąd skazał Brytyjczyka na osiemnaście lat więzienia.

Deroue za Iwemę w RW Racing GP

Stawka klasy Moto3 jest już zamknięta. Ostatnie wolne miejsce zajął młody Holender Scott Deroue, który dla zespołu RW Racing ścigał się już rok temu w pucharze Red Bulla. Deroue zajął miejsce swojego rodaka o polskich korzeniach, Jaspera Iwemy, któremu nie udało się w porę zgromadzić stu tysięcy Euro. Jest jeszcze cień szansy, że 24-latka zobaczymy w tym roku w MŚ. Musi jednak zebrać aż dwieście tysięcy Euro aby ekipa Marc VDS wystawiła dla niego drugi motocykl Kalex KTM u boku Belga Livio Loi.

Prezentacja Gresiniego

Zawodnicy MotoGP szykują się już powoli do pierwszych w tym roku oficjalnych testów, które w dniach 4-6 lutego odbędą się w Malezji. Najpierw jednak swoje tegoroczne barwy oficjalnie zaprezentuje ekipa GO&FUN Honda Gresini, która znów wystartuje w tym roku we wszystkich trzech klasach, a w MotoGP wystawi Alvaro Bautistę i Scotta Reddinga. Prezentacja odbędzie się 30 stycznia w San Marino. Więcej wkrótce.

Kolejne dwa klipy od Suzuki

Na zakończenie dwa kolejne klipy od Suzuki, które cały czas szykuje się do swojego powrotu do MotoGP – niestety nie w tym, a dopiero w przyszłym roku.

http://youtu.be/f5dXWok6PRM

http://youtu.be/GUDGiPVG18Q

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl