Zadaniem Sekiego jest zrobienie kilku różnych silników z jednego – i to na jednym okrążeniu.
Maszyny startujące w MotoGP, królewskiej klasie wyścigów motocyklowych to sam szczyt osiągnięć technologicznych. Jeden sztab ludzi pracuje nad tym, aby wyciągać z silników jak największą moc, a drugi sztab pracuje nad jej okiełznaniem. Kazutoshi Seki z kolei jest odpowiedzialny za… ograniczanie tej mocy. Seki pełni funkcję inżyniera kontrolowania silnika Rossiego od kiedy Włoch dołączył do Yamahy w 2004 roku.
Kazutoshi nigdy nie rozstaje się ze swoim komputerem i kabelkiem, który podłącza do motocykla Valentino. Sam motocykl dzięki wielu czujnikom jest w stanie zorientować się, w którym miejscu toru dokładnie się znajduje i dopasować do niego swoją charakterystykę. To jednak Kazutoshi – po przeanalizowaniu zebranych danych, stylu jazdy, podpowiedzi od Valego i wielu innych czynników – odpowiedzialny jest za odpowiednie i precyzyjne skonfigurowanie silnika. Dzięki jego pracy, jeden silnik na jednym okrążeniu może zachowywać się jak kilka zupełnie różnych jednostek.
Zobaczcie całkiem ciekawy, ponad 13-minutowy film opowiadający właśnie o pracy Kazutoshiego Seki. Nakręciła go Yamaha, więc nie spodziewajcie się zdradzenia zbyt wielu szczegółów, ale mimo wszystko warto zobaczyć, co dzieje się za zamkniętymi drzwiami garażu zespołu Yamaha Racing.