Szybka animacja o tym, co zmienia się w motocyklu do jazdy w deszczu.
Stali widzowie MotoGP na pewno pamiętają sytuacje, gdy na przykład w trakcie treningów zaczyna padać deszcz, a zawodnicy „zmieniają motocykle na deszczowe”. Czym w takim razie charakteryzuje się motocykl przygotowany na deszcz? Oczywiście opony to nie wszystko. Więcej szczegółów poznacie w najnowszej animacji technicznej od MotoGP:
Poza oponami, zmieniane jest zawieszenie z przodu i z tyłu. Ze względu na niższą temperaturę asfaltu i opon, a także zdecydowanie mniejsze przeciążenia i trakcję, zawieszenie jest miększe. Jeżeli temperatura tarcz hamulcowych może spadać poniżej poziomu 200 °C, tarcze karbonowe wymieniane są na stalowe (więcej o temperaturach i rozmiarze tarcz znajdziecie w poprzednim materiale od MotoGP). Ostatnią „dużą” zmianą jest oprogramowanie dopasowane do warunków mniejszej przyczepności.