Swoje barwy na sezon 2016 zaprezentował niedawno zespół Marca van der Stratena, który dwa lata temu połączył siły ze strukturą Emilio Alzamory.
Belgijski team wystawi w tym roku aż sześciu zawodników, po dwóch w każdej klasie. Jorge Navarro będzie z pewnością walczył o tytuł w Moto3. U jego boku zadebiutuje inny młody Hiszpan, Aaron Canet, który rok temu rozminął się z tytułem juniorskiego mistrza świata w dużej mierze z powodu kontuzji nogi. Obaj wystartują na Hondach.
W Moto2 swój drugi sezon rozpocznie młodszy brat gwiazdy MotoGP, Alex Marquez, będący póki co wciąż wielką niewiadomą i także wracający do zdrowia po niedawnej kontuzji nadgarstka. Byłego mistrza Tito Rabata zastąpi z kolei Włoch Franco Morbidelli, który rok temu imponował w swoim drugim sezonie w MŚ, ale jego drugą połowę spędził w domu z powodu poważnego złamania nogi, jakiego nabawił się podczas treningów na ranczu Valentino Rossiego.
W MotoGP Marc VDS wystawi aż dwóch zawodników. Po odejściu Brytyjczyka Scotta Reddinga, do zespołu dołączył Australijczyk Jack Miller, razem z całą swoją ekipą mechaników z LCR i finansowym wsparciem Hondy. Miller miał już kiedyś kontrakt z menedżerem zespołu Michaelem Bartholemym, ale za namową swojego osobistego menedżera Akiego Ajo postanowił zostać w Moto3 i powalczyć o tytuł na KTM-ie – w sezonie 2014 rozminął się z nim o włos, przegrywając właśnie z prowadzonym przez Alzamorę, młodym Marquezem. Cała sprawa (kontraktu, nie tytułu) otarła się o sąd, ale jak widać, wszystko dobrze się skończyło. Miller to jednak kolejny z zawodników belgijskiej ekipy, który rozpoczyna sezon osłabiony kontuzją. W połowie stycznia złamał nogę podczas treningów na crossówce i opuścił testy w Malezji. Rok temu Jack jeździł dla LCR na Hondzie w specyfikacji Open. Teraz nie ma już takich motocykli i Australijczyk otrzymał maszynę w specyfikacji fabrycznej.
Drugiej, identycznej, dosiądzie awansujący z Moto2 mistrz świata z sezonu 2014, Tito Rabat, który będzie w tym sezonie jedynym debiutantem. Tytuł „Rookie of the Year” ma więc już w kieszeni. Rok temu miał problemy z dogadaniem się w Moto2 z kombinacją Kalex/Dunlop/Ohlins. Jak będzie tym razem na nowej maszynie i ogumieniu Michelin?
Trzeba przyznać, że podczas zimowych testów zawodnicy belgijskiej ekipy nie błyszczeli, ale wielu z nich ma przecież opinie wielkich talentów, więc ciekawe, co pokażą w trakcie sezonu.
Jak podoba się Wam malowanie motocykli?
Opublikowany przez Estrella Galicia 0,0 na 7 marca 2016