Brembo na torze Katalonia – dane telemetryczne zawodników z MotoGP

- Piotr Jędrzejak

Poznajcie sposób, w jaki hamują zawodnicy MotoGP!

Miniony weekend odbył się pod znakiem wyścigów MotoGP na torze w Katalonii. Jeżeli nie udało Wam się obejrzeć rundy w TV, zawsze możecie przeczytać relację autorstwa Micka, a jako dodatek zobaczcie, co przygotowało Brembo – najciekawsze dane z toru!

Podstawowe dane o torze:
Długość: 4 727 m
Okrążenia: 25
Charakterystyka toru: trudny
Liczba hamowań: 7
Czas okrążenia spędzony na hamowaniu: 23%

W oficjalnym opisie od Brembo można przeczytać, że Tor Katalonia uznawany jest za obiekt bardzo techniczny, wymagający mocnych hamowań, co solidnie obciąża hamulce. Najważniejsze i zarazem jedne z najtrudniejszych w całym sezonie, jest pierwsze hamowanie po długiej prostej startowej, a najcięższym zadaniem dla Brembo jest osiągnięcie dobrego chłodzenia układu. Ostre, szybkie zakręty, umieszczone bardzo blisko siebie oznaczają bardzo wysokie temperatury zarówno tarcz, jak też klocków. Poznajcie więc uśrednione dane zebrane od zawodników używających zestawów Brembo:

Zakręt 1
Prędkość wejściowa: 344 km/h
Prędkość końcowa: 122 km/h
Długość hamowania: 318 m
Czas hamowania: 5,9 sek
Max. przeciążenie przy hamowaniu: 1,6 G
Max. nacisk na dźwignię hamulca: 6,2 kg

Zakręt 2
Prędkość wejściowa: 276 km/h
Prędkość końcowa: 129 km/h
Długość hamowania: 221 m
Czas hamowania: 5,2 sek
Max. przeciążenie przy hamowaniu: 1,4 G
Max. nacisk na dźwignię hamulca: 5,0 kg

Zakręt 3
Prędkość wejściowa: 213 km/h
Prędkość końcowa: 109 km/h
Długość hamowania: 157 m
Czas hamowania: 3,9 sek
Max. przeciążenie przy hamowaniu: 1,3 G
Max. nacisk na dźwignię hamulca: 5,3 kg

Zakręt 4
Prędkość wejściowa: 251 km/h
Prędkość końcowa: 122 km/h
Długość hamowania: 158 m
Czas hamowania: 3,6 sek
Max. przeciążenie przy hamowaniu: 1,4 G
Max. nacisk na dźwignię hamulca: 5,6 kg

Zakręt 5
Prędkość wejściowa: 235 km/h
Prędkość końcowa: 131 km/h
Długość hamowania: 134 m
Czas hamowania: 3,2 sek
Max. przeciążenie przy hamowaniu: 1,3 G
Max. nacisk na dźwignię hamulca: 4,5 kg

Zakręt 6
Prędkość wejściowa: 288 km/h
Prędkość końcowa: 105 km/h
Długość hamowania: 233 m
Czas hamowania: 5,3 sek
Max. przeciążenie przy hamowaniu: 1,3 G
Max. nacisk na dźwignię hamulca: 6,0 kg

Zakręt 7
Prędkość wejściowa: 227 km/h
Prędkość końcowa: 158 km/h
Długość hamowania: 129 m
Czas hamowania: 2,7 sek
Max. przeciążenie przy hamowaniu: 1,2 G
Max. nacisk na dźwignię hamulca: 4 kg

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl