Wyścigi drogowe: 300 Zatacek Gustava Havla – tak było w tym roku!

- MotoRmania

W weekend 17-18. maja europejską stolicą wyścigów drogowych były czeskie Hořice – odbyła się tam impreza 300 Zakrętów Gustava Havla!

autor: Łukasz Łabuć

300 Zatacek Gustava Havla otwiera sezon wyścigów ulicznych w Czechach i dla Czechów jest takim samym świętem, jak TT na Wyspie Man dla całego świata. Można je nawet potraktować jako support przed North West 200 czy TT. Na liście startowej dominują głównie Czesi, jednak zawsze pojawiają się zawodnicy innych narodowości. Najbardziej utytułowani to Kamil Holan (zwycięzca debiutujących w Manx GP), Marek Cerveny (wielokrotny zwycięzca 300ZGH, choć w tym roku zdetronizowany), Michal Dokoupil powracający do formy wielkimi krokami po koszmarnym wypadku na Cookstown w 2011, utytułowany uczestnik czeskich i irlandzkich wyścigów, a także Irlandczyk Michael Pearson, czy Stefan Holz z Niemiec.

Jednak w tym roku roku numerem 1 okazała się… pogoda, która skutecznie mieszała szyki zarówno publiczności, jak i zawodnikom. Podczas sobotnich treningów w południe zerwała się ulewa, stopniowo zalewając wszystko i wszystkich. Tym samym zmusiła organizatora do przerwania pozostałych treningów, które odbyły się w niedzielę zamiast sesji rozgrzewkowych.

Niedziela rozpoczęła się po suchym, jednak w połowie zawodów zaczęło padać w kratkę, fundując zawodnikom najgorszą opcję mokro-suchego toru. Mimo tak niekorzystnych warunków, kierowcy wcale nie odpuszczali, co skutkowało glebami, złamaniami, a finałowy wyścig superbike dla lidera M.Pearsona zakończył się w szpitalu (mimo, że wcześniej udało mu się zwyciężyć w Supersportach). Ostatecznie superbiki wygrał Kamil Holan.

Zobaczcie video z zawodów (onboard pochodzi z motocykla Michala Dokupila):

Łukasz zaprasza też na Facebooka RoadRacingVideo oraz na kanał na YouTube.

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl