III runda Gymkhana GP w Łodzi już w następny weekend!

- Piotr Jędrzejak

Jeżeli jeszcze nie próbowałeś powalczyć z kolorowymi pachołkami, to najwyższy czas zacząć, a lepszego miejsca może już nie być!

Informacja prasowa

Łódź – miasto o wilgotnej nazwie, leżące na bezwodnym płaskowyżu – jest teoretycznie położona najbliżej geometrycznego środka Polski, więc gdziekolwiek mieszkasz, statystycznie najłatwiej będzie ci dotrzeć właśnie na środkową, trzecią z pięciu rund GymkhanaGP-2runda-Wroclaw-fot-PacyfkaGymkhanaGP. To właśnie tutaj, dnia 26. lipca gymkhanerzy z całej Polski oraz Czech i Niemiec zwiozą swoje, jak to sami określają, konie i będą się nimi wciskać pomiędzy czubate stożki – a jest prawdą powszechnie uznaną że im ciaśniej tym przyjemniej, o czym wie każdy, kto nocował w siedem osób w namiocie-dwójce.

Zasada jest prosta: panie na lewo, panowie na prawo: czerwone pachołki objeżdżamy od ich lewej strony (na prawą rękę), niebieskie na odwrót; nie przestrasz się gdy zobaczysz żółte, przed przejazdem dokładnie wytłumaczą ci, o co chodzi i jak to się robi. Więc wymogi dla zawodników są minimalistyczne: odróżniać prawo od lewo (a jak pokazuje historia, mężczyźni też miewają z tym problemy), przybyć na legalnym pojeździe (nie musi być twój, ale warto by miał papiery) i samemu mieć jakiś papier na dosiadanie dwóch kółek – karta motorowerowa, czy też dowolna kategoria zaczynająca się od “A”. Jeśli wystartujesz też w konkursie GP8 (pięciokrotne przejechanie dwunastometrowej ósemki na czas), nie musisz umieć liczyć do pięciu (ani tym bardziej do ośmiu czy dwunastu), bo sędzia pokaże ci kiedy masz zjechać. Wjazd i wstęp, czy chcesz pośmigać, czy tylko popatrzeć (a będzie na co!! O czym więcej za moment), jest za friko, gratis i zupełną darmoszkę.

GymkhanaGP-Ulinski-Gruszka-fot-PacyfkaJeśli jesteś świeżyną i zieloną żabką, nie zrażaj się faktem, że na imprezie startować będą najwięksi wymiatacze w Polsce i de facto Europie. Początkujący mają swoją klasyfikację i pulę nagród, nawet bardziej wypasioną niż zawodowcy. Tak więc każdy, nawet ten, kto na pachołkach startmety będzie tracił gymkhanerską cnotę, ma szansę szczytować na pudle – w minionym sezonie taka sytuacja, że debiutant zwyciężył, zdarzyła się dwa razy! Do udziału zachęcamy szczególnie niewiasty, gdyż ta z nich, która będzie najszybsza, otrzyma specjalną nagrodę. Jak w filmach o Bondzie, nie wiadomo czy bardziej chodzi o szybkie pojazdy i piękne kobiety, czy piękne pojazdy i szybkie kobiety. Ci którzy mają doświadczenie w biegu z indexem po zaliczenie, zapewne odnajdą się w konkurencji o groźnie brzmiącej nazwie “Rajd o Puchar Rektora” Politechniki Łódzkiej, prof. Stanisława Bieleckiego, gdyż w tej imprezie spotkają się tradycja z nowoczesnością: będzie to jednocześnie część cyklu GymkhanaGP – odjazdowych w każdym calu mistrzostw Polski, organizowanych przez motoFUNdację, a zarazem siódma edycja Motocyklowego Konkursu Sprawnościowego – zawodów nakręcanych od lat kilku przez Klub Motocyklistów Politechniki Łódzkiej.

Wspomnianymi już nagrodami będą: podobnie jak w całym cyklu Gymkhana GP odzież motocyklowa od Modeka Polska oraz wiele innych nagród rzeczowych, o łącznej wartości ośmiu „kawałków” – na wypasie.

GymkhanaGP-Smelka-zwyciezca-fot-PacyfkaOprócz samych zmagań sportowych, będzie można podziwiać skill stunterski łódzkiej ekipy Killing The Streets. Niezawodne anioły w ultrajaskrawych koszulkach, czyli motocykliści-instruktorzy z grupy MotoPomocni.pl pokażą działania odwrotne niż stunterzy, czyli ratowanie poszkodowanych, przy pomocy plastikowej dmuchanej lali bez nóżek. Obejrzeć można też będzie prezentacje sponsorów, zrzeszeń motocyklowych i wiele innych rozmaitości.

Spotykamy się zatem 26 lipca, sobota, o godzinie 9:00 na kampusie B Politechniki Łódzkiej, wjazd od ul. Wólczańskiej 223.

Wszystkie szczegóły, rejestracja online, regulaminy, wyniki poprzednich rund, klasyfikacja generalna na stronie gymkhana-gp.pl, a bieżące aktualności na FB imprezy.

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl