Gymkhana GP, II runda – we Wrocławiu będzie się działo!

- MotoRmania

Bo druga runda Gymkhana GP odbędzie się  już w najbliższą sobotę!

Informacja prasowa

Niesamowite emocje towarzyszyły pierwszej, majowej edycji nieoficjalnych mistrzostw Polski w jeździe sprawnościowej między pachołkami. Przewrotka i kontuzja obrońcy tytułu mistrza Polski Beniamina Muchy oraz przewrót na szczytach podiów, na które wspięło się nowe pokolenie szczecińskich młodych wilków. Zgodnie z wynikami pierwszej rundy, w tabeli z 25 punktami prowadzi debiutant w klasie zawodowej Smelka Tomek Smela (Honda Franca Custom), drugi jest Rufi „Czarny Koń” Rafał Dziki-Sereda na 10-Trening-Smelka-fot-PacyfkaHondzie CBR600F4i (20 punktów) – złote dziecko sezonu 2012, trzeci Dziki „Gleba” Krzysiek Dzikowski na Hondzie CBR600F4 (ubiegłoroczny debiutant roku) – 16 punktów, a czwarty – z 13 punktami – Beniamin Mucha (Honda CBR600RR), mistrz Polski Gymkhana GP 2013 i wicemistrz Polski Honda Gymkhana 2012. Ta sama czwórka obstawiła pierwsze miejsca w konkursie GP8, tylko w innej kolejności (Dziki, Smelka, Beniamin, Rufi). Rywalizacja we Wrocławiu będzie tym bardziej zacięta, że zawodnicy reprezentują extremalnie wyśrubowany poziom. Dziki miał czas lepszy od Rufiego mimo dwukrotnej gleby (gdyby zrobić zawody w zbieraniu konia z asfaltu i dosiadaniu go na czas, Dziki nie miałby konkurencji), ale dwie sekundy kary sprawiły, że to Rufi znalazł się na drugim miejscu; z kolei Beniamin, który wystartował po solidnym highside na uszkodzonym i naprędce a nie do końca naprawionym motocyklu, nieświadom że ma skomplikowane złamanie dwóch kości w stawie skokowym, był szybszy niż Rufi, ale nie utrzymał motocykla w pionie w kopercie mety i za sprawą trzech sekund kary spadł poza podium. Dziki i Smelka szli łeb w łeb w niezwykle emocjonującym pucharze Motorismo i w finale zremisowali, zajmując ex aequo pierwsze miejsce (szacun dla sponsora który błyskawicznie podjął spontaniczną decyzję o zdublowaniu pierwszej nagrody).

Tak trenują chłopaki ze Szczecina!

Beniamin spędził kolejne dwa tygodnie na ortopedii, i w drugiej rundzie z nogą nadal w gipsie nie będzie mógł startować. Nie przekreśla to jednak jego szans na obronę tytułu, bo do końcowej klasyfikacji generalnej wlicza się cztery najlepsze rezultaty z sezonu, a rund jest pięć, tak więc kolejne zmagania będą bardziej emocjonujące niż wizytacja młodego biskupa w zamkniętym klasztorze żeńskim.

Informowaliśmy już o zasadach rozgrywki i nagrodach od Modeka Polska, które otrzymają zwycięzcy. Ponadto zostanie rozegrany Puchar NOVA, którego patronem jest sponsor imprezy NOVA Nauka Jazdy. Rundę sponsoruje również wrocławski salon i serwis Inter Motors, dystrybutor marek KTM, Triumph i Alpinestars. Patronem medialnym cyklu jest MotoRmania i GymkhanaPolska.pl. Wspierają nas: warsztat motocyklowy Zachar Motocykle, MotoPomocni.pl, Pizzeria Ciao. Organizatorem całego cyklu GymkhanaGP jest motoFUNdacja, a współorganizatorem rundy wrocławskiej – zreaktywowana grupa pasjonatów MotoGymkhana.pl. Działała ona w latach 2011-2012 biorąc z sukcesami udział w zawodach Honda Gymkhana i współtworzyli ją m.in. ludzie którzy pisali historię pionierskich lat gymkhany w Polsce: Mateusz Mittek, Oscar Kubicki, Zachar Paweł Zachariasz, i Beniamin Mucha.

Pokaz stunterskiego skillu wykona zachodniopomorska gwiazda walki z grawitacją – Ciut11 z Bodzęcina, a spikerem będzie znany wszystkim bywalcom gymkhany dziennikarz sportowy z Gdańska – Daniel Kisiel, który komentował wszystkie ogólnopolskie zawody 03-Trening-Dziki-Smelka-fot-Pacyfkagymkhany od początku jej historii w Polsce czyli od 2011 roku, kiedy organizowała je jeszcze Honda Poland.

Spotykamy się 28 czerwca na terenie PZM Niskie Łąki we Wrocławiu. Wstęp i uczestnictwo jest bezpłatne. Startować może każdy i nawet debiutant może wygra – dwa razy już tak było!

Rejestracja na zawody, regulamin, szczegółowe zasady klasyfikacji do grupy zawodowowej oraz wyniki poprzednich edycji są na stronie gymkhana-gp.pl. Najświeższe aktualności pojawiają się na FB imprezy.

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl