POZYCJA NA MOTOCYKLU – OBALAMY MITY!

- MotoRmania

W nowym odcinku „Obalania Mitów” wyjaśniamy drażliwą kwestię pozycji na motocyklu.

Naturalnie temat dotyczy pozycji na motocyklu podczas jazdy sportowej. Jadąc powoli i turystycznie nie musimy się naszą pozycją w jakiś szczególny sposób przejmować. Oczywiście lepiej nie generować złych nawyków, i należy odpowiednio patrzeć, ale sposób w jakim siedzimy, nawet jeżeli nie jest optymalny, nie powinien stworzyć większego zagrożenia – w końcu tylu z nas żyje pomimo braku doświadczenia i często absurdalnych stylów jazdy :).  Jadąc w umiarkowany sposób nie zbliżamy się do limitów motocykla zatem nie wymaga on od nas ułożenia ciała, które pomoże w generowaniu większej przyczepności. Nie wchodzimy w zakręty na uślizgu – dlatego nie będziemy układać ciała w specyficzny sposób, i nie będziemy dociążać przodu aby zmienić geometrię przy dojściu do apeksu. Kiedy jedziemy turystycznie w zasadzie ważne jest dostosowanie prędkości i odpowiednie patrzenie, ale tym zajmiemy się w kolejnych odcinkach, ponieważ są to bardzo istotne aspekty, które wymiernie wpływają na bezpieczeństwo. Dzisiaj jednak obalamy mit związany z jazdą sportową. Największym błędem z jakim się spotykamy na treningach w Moto Angeles to założenie, że przed zakrętem przyjmujemy określoną pozycję i ona jest niezmienna w całej fazie przejazdu. W Polsce istnieje teoria, że tuż przed zakrętem należy wyciągnąć ciała jak struna do wewnątrz, skręcić biodra (!!?) i w takiej pozycji trwać, aż wyjdziemy z łuku. Niestety bardzo wiele osób przyjeżdża do nas z bardzo „statycznymi” przyzwyczajeniami.  Można powiedzieć, że około 90% kierowców w praktyce prowadzi motocykl bez aktywnego zaangażowania ciała w różnych fazach przejazdu przez zakręt – ba, bardzo często zaniedbujemy nawet odpowiednie sportowe ułożenie na prostej.  Oto nasze wyjaśnienie tematu :

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl