Mury, słupy i slajdy – jak nie trenować!

- MotoRmania

Bardzo nas cieszy, że od czasu do czasu możemy służyć jako zły przykład do „nie naśladowania”.

Trening sportowy ma sens kiedy możecie intensyfikować wyczucie określonych aspektów związanych z jazdą – w tym przypadku uślizgów przedniego oraz tylnego koła. Jedyną rzecz, którą warto naśladować w poniższym filmie to rodzaj treningu, który pozwala na zarządzanie uślizgami na stosunkowo niewielkiej prędkości. Jeżeli znajdziecie miejsce śliskie, gdzie maszyna może iść w uślizgu w każdej fazie zakrętu bez konieczności nadmiernej pracy nad utratą przyczepności to będziecie mogli koncentrować się np. tylko na pracy ciałem i rolgazie. Będzie dużo łatwiej wyselekcjonować i zaadresować akurat te umiejętności, które chcecie poprawić.

LISTA „CZEGO NIE ROBIĆ”

a) Nie trenujcie na zbyt małej przestrzeni, gdzie błąd może was narazić na uderzenie w mur lub słup. Jeżeli jesteś doświadczonym zawodnikiem, wiesz na co się decydujesz – zazwyczaj takie osoby potrafią zostawić sobie niezbędny margines bezpieczeństwa. Działasz na własne ryzyko. Natomiast wszystkie osoby dla których uślizg jest relatywnie nową techniką, nie znajduje się w ich strefie komfortu NIE MOGĄ ćwiczyć na przestrzeni ograniczonej przeszkodami. To jest prosta droga do szybkiego urazu.

b) Nie jedźcie na trening sami. W razie kontuzji zawsze warto mieć kogoś kto nam pomoże się pozbierać, zadzwoni po pogotowie. Jeżeli robisz trening samodzielnie to postaraj się mieć przy sobie w bezpiecznym miejscu telefon komórkowy. Niektóra odzież motocyklowa ma kieszenie pozwalające wsunąć telefon tak aby przylegał do mięśni uda. To stosunkowo bezpieczne miejsce – podczas wypadku telefon raczej nie spowoduje dodatkowej kontuzji. Jest szansa, że przygnieciony motocyklem ze złamaną nogą dasz radę sięgnąć do kieszeni i zadzwonić do Mamy 🙂

d) Zawsze bądźcie odpowiednio zabezpieczeni. Ochraniacze na łokcie, klatkę piersiową, nakolanniki… Pełny zestaw.

CO ROBIĆ ?

Mieć dużo luzu, dużo uśmiechu, dobrze się bawić i podchodzić pozytywnie do zadań.. A tak bardziej konstruktywnie to : ZAWSZE SIĘ NAGRYWAJ. Dzięki temu możesz dokonać analizy pozycji i tego co robisz na motocyklu. Możesz to porównać z filmami najlepszych i szukać różnic – odrobić w domu zadanie, wyselekcjonować kolejne elementy do poprawy, a następnie ponownie je zweryfikować w kolejnym nagraniu.

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl