RC4R będzie maszyną wyścigową dla nowej serii Northern Talent Cup, która od 2020 roku będzie przedsionkiem Red Bull Rookies Cup.
W 2020 roku rusza nowa seria wyścigowa o nazwie Northern Talent Cup. Organizowana jest przez Dornę (czyli MotoGP) oraz ADAC. Siedem rund serii NTC rozegra się na terenie środkowej i północnej Europy, a udział weźmie 24 zawodników w wieku 12-17 lat. Przynajmniej dwie rundy obędą się w trakcie weekendów MotoGP.
Northern Talent Cup ma być serią która jest tania, o identycznej specyfikacji motocykli, a najlepsi zawodnicy trafią z NTC do Red Bull MotoGP Rookies Cup lub do FIM CEV Junior World Championship, skąd droga do Moto3, a dalej Moto2 i MotoGP jest już „prosta”. Seria NTC jest częścią kampanii „Droga do MotoGP”. Dorna potrzebowała dostawcy tanich i szybkich motocykli.
Tak się składa, że KTM już od dawna jest wyłącznym dostawcą motocykli do Red Bull Rookies Cup. Posiada też spore doświadczenie w MotoGP. No i tym sposobem na początku lipca, podczas GP Niemiec, zaprezentowany został nowy, tani w zakupie i utrzymaniu, sportowy KTM RC4R z jednocylindrowym, 4-suwowym silnikiem 250 ccm.
Mamy pierwsze dane techniczne nowego KTMa RC4R:
Pojemność 1-cylindrowego silnika 4-suwowego to dokładnie 249,9 ccm przy średnicy i skoku tłoka wynoszących 78 i 52,3 mm. Skrzynia ma 5 przełożeń. Wszystko zamknięte jest w stalowej ramie kratownicowej (a jakże), do której przykręcono aluminiową sekcję tylną. Silnik zasila wtrysk Keihin z przepustnicą o śr. 44 mm.
Felgi mają 17 cali o szerokości 2,5 i 3,5 cala. Wymiary opon to 95/75 z przodu oraz 115/75 z tyłu, dostarczał będzie je Dunlop. Przednia pojedyncza tarcza ma średnicę 290 mm. Zawieszenie to produkty WP. Zbiornik mieści 7 litrów, a waga bez paliwa to około 92 kg.
Niestety nie wiadomo, co dokładnie oznacza „tani”. Nie jest także jasne, czy KTM RC4R dostępny będzie w zakupie dla każdego – póki co nic na ten temat nie wiadomo. Jeździlibyśmy nim na wszystkie ODTJ-y!