Co za niespodzianka! Althea Racing i Ducati Corse kończą współpracę! Co z zespołem, co z Ducati i co z Carlosem Checą?
Szef zespołu Althea Racing, Genesio Bevilacqua oraz Ernesto Marinelli z Ducati, w dwóch oddzielnych wywiadach dla moto.it potwierdzają, że ich współpraca została zakończona. Dla całego świata wyścigowego jest to dość szokująca wiadomość, szczególnie, że całkiem niedawno zespół przez trzy dni testował 1199 Panigale, a wszystko szło dobrze i gładko!
Według najnowszych wiadomości Carlos Checa zostaje z Ducati Corse na Panigale, jednak póki co nie ma dla niego zespołu. Althea Racing z kolei utrzymuje swojego zawodnika numer 2, Davide Giugliano, ale musi szukać nowego dostawcy motocykli. Dlaczego?
Szef Althea mówi, że są trzy powody takiej decyzji.
– Po pierwsze, powód ekonomiczny – fabryka zaoferuje w sezonie 2013 takie samo wsparcie, jak w 2012, a to raczej niedużo.
– Po drugie pojawia się kwestia rozwoju motocykla. Aby uczynić nowe 1199 Panigale RS13 konkurencyjnym, trzeba zainwestować w nie spore pieniądze, ponieważ jest to motocykl debiutujący w stawce. Na sezon 2014 natomiast, zasady Superbike zostaną zbliżone do Superstock, a więc Ducati (a konkretniej rzecz biorąc Audi) nie jest pewne, czy chce wydawać ogromne fundusze tylko na rok startów. Althea tym bardziej nie ma zamiaru inwestować w Panigale, szczególnie, że w takim przypadku brawa i tak za darmo zgarnęłoby Ducati.
– Po trzecie, Davide Giugliano. W sezonie 2012 oraz po aktualnym przedłużeniu kontraktu Carlosa jest opłacany przez Ducati, ale na tą samą listę płac fabryka już nie chce wziąć Davide. To przelewa czarę goryczy zespołu Althea (co nota bene również jest powodem ekonomicznym).
Marinelli oficjalnie wypowiedział się w imieniu Ducati, że jest im przykro z powodu braku współpracy. Podkreślają, że wspólne, dotychczasowe wyniki są bardzo doceniane i szanowane, a wszystko to właśnie dzięki zespołowi Althea. Dodaje, że mimo braku kontraktu pozostaje przyjaźń, a cały zespół ma w Ducati zawsze otwarte drzwi. Z drugiej strony, Bolończycy są pewni siebie. Marinelli przypomina, że Ducati już kilka razy zmieniało struktury i zawsze wychodziło to na dobre, a więc i tym razem Carlos Checa odniesie sukces na Ducati 1199 Panigale.
Szczegóły jednak wciąż pozostają nieznane. W którą stronę skieruje się Ducati? Rozkręcą typowy zespół fabryczny próbując ściągnąć managera Davide Tardozzi, który odszedł do BMW w 2010 roku oraz Sylviana Giuntoli aby ścigał się razem z Carlosem? (Powstały już takie plotki.) Czy może skierują się w stronę zaangażowania istniejących już ekip Effenbert Liberty lub ParkinGO?
Co z Altheą Racing? Zespół wróci do Hondy, z którą zaczynał przygodę WSBK w latach 2008 i 2009? A może przeniosą się na Aprilię, jak sugerowały plotki sprzed kilku tygodni, zanim rozpoczęły się testy na Panigale? Pozostaną z jednym zawodnikiem, Giugliano, czy spróbują pozyskać kogoś nowego?