Trzy wyścigi klasy Superbike – nowy harmonogram weekendów WorldSBK

- Mick

O tym, że w przyszłym roku podczas każdej rundy WorldSBK czekają nas nie dwa, a trzy wyścigi klasy Superbike, wiedzieliśmy już od jakiegoś czasu. Dopiero teraz organizatorzy zdradzili jednak dokładne reguły gry.

Zawodnicy klasy Superbike przed sesją Superpole zaliczą już nie cztery, a tylko trzy treningi wolne, z czego dwa w piątek.

Koniec także z dwoma częściami Superpole. Od przyszłego roku czeka nas jedna sesja kwalifikacyjna, której wyniki rozstrzygną o ustawieniach na starcie do pierwszego, sobotniego wyścigu, a także drugiego, który odbędzie się w niedzielę rano. Będzie to sprint o nazwie Tissot Superpole Race.

Długość i punktacja dotychczasowych dwóch wyścigów klasy Superbike pozostają bez zmian, z kolei nowy, trzeci wyścig Tissot Superpole Race będzie liczył tylko 10 okrążeń, a punkty zgarnie w nim jedynie pierwszych dziewięciu zawodników (odpowiednio 12, 9, 7-1 pkt.).

Co ciekawe, wyniki nowych sprintów nie będą uwzględniane w statystykach zawodników i danych historycznych. Pierwsza dziesiątka zajmie jednak pierwszych dziewięć miejsc na polach startowych drugiego wyścigu głównego (reszta według wyników sesji kwalifikacyjnej Superpole).

Trochę to skomplikowane, ale kibice powinni szybko połapać się w nowych regulacjach. Pytanie, czy nowy format to dla WorldSBK krok w dobrą stronę?

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl