VI runda WMMP za nami: Rinas podsumowuje sezon i tytuł wicemistrza
Rinas
16 września 2015

Cześć, witam wszystkich którzy śledzili moje poczynania przez cały sezon. Zapraszam do siódmej już relacji na MotoRmanii w tym sezonie, i jednocześnie już sam-nie-wiem-której licząc od początku mojej przygody.

autor: Paweł „Rinas” Przybylski

On-board z Poznania
Wrzuciłem do sieci filmik z pokładu mojej Kawki z Poznania. Cóż masa spraw do poprawki ale najważniejsze, że notuję progres ! Niebawem, on-boardy z reszty torów!

Testy, testy…
Dobre Sklepy Motocyklowe opublikowały mój test rękawic, topowego sportowego modelu. Niebawem kombinezon oraz kask! Redakcja MotoRmanii też czasami jeździ w ich akcesoriach, także myślę że możesz śmiało zasięgnąć kilku opinii, na przykład o rękawicach RST TracTech Evo Race.

Historyjek kilka
Być może Ciebie to zaciekawi? Na moim fanpage’u wrzucam różnie ciekawe historie, a ostatnio publikowałem cały cykl mojej drogi od samego początku – od roweru aż do startu w Mistrzostwach Polski… Zapraszam do czytania! Niektórzy twierdzą, że im się podoba 😉 Po kolei: wstępczęść 1część 2część 3część 4część 5.

Dodatkowo, wrzucam też recenzje filmów i książek z tematyki motocykli, wyścigów i sportu oraz motywacji ogólnie. Może coś zainteresuje i Ciebie. Np. ostatnie recki 2 filmów o wariatach z MotoDżiPi: film Faster oraz The Doctor, the Tornado and the Kentucky Kid.

Slovakiaring…
Nie będę ukrywał… Tor na Słowacji mimo że piękny, to dla mnie jest… straszny. Nie potrafię na nim jeździć. Czasy zawsze robiłem tam tragiczne. Nie inaczej było i tym razem. Dojechałem na tor w piątek o 3 nad ranem, raptem 3h snu i czas na pierwsze treningi. Czasy 2:23 nie napawały optymizmem…

Sobota
Na kwalifikacje wyjechałem mocno zmotywowany. Naprawdę mocno się spiąłem i… pojechałem 2.17 co dało mi 3 rząd startowy z Polaków i 15 łącznie z Alpe Adria. Niestety, zapomniałem na opony nakleić kontrolnych nalepek… Startując w Alpe Adria musimy przestrzegać regulamin Alpe Adria, a on każe opony Pirelli lub Dunlop kupować u oficjalnych dostawców, obecnych na padoku – w przypadku innych marek, możesz mieć swoje własne. Ja jak najbardziej opony zakupiłem, ale… zapomniałem nakleić! No nic, przesunięto mnie dalej i anulowano czas.

Do wyścigu ruszyłem średnio, musiałem odrabiać. Wyścig był już finalną walką o II miejsce w WMMP, w klasie Stock 600, między mną, a Markiem. Udało mi się go pokonać, dojechałem 3. w WMMP i mogłem po wyścigu założyć koszulkę uszykowaną specjalnie przez The12 Design… ale o tym dalej.

Niedziela
W niedzielę jechałem już tylko dla przyjemności. Dojechałem 2. w WMMP i 9. w Alpe Adria. Pojechałem 2.17,5 i była szansa na 2.16 ale na najszybszym kółku 2 razy wyskoczył mi bieg! Wiem, wiem, głupie tłumaczenie, jednak faktycznie tak było, szkoda że nie zobaczyłem 2.16 z przodu. Mimo wszystko jestem zadowolony, ponieważ…

…Slovakiaring to zdecydowanie mój najgorszy tor! Rok temu jechałem tam 2.24 co jest wstydem, a teraz na szczęście, udało się sporo urwać. Najgorsze na Slovakii jest to, że jest sporo długich prostych, a ja tam mega tracę, przez to, że jestem duży. Strata do najszybszych w klasie Stock 600 w Alpe Adrii to ok. 6-7 sekund, całkiem sporo, ale wiem że też sporo mam do urwania, chociaż jeżeli znowu… schudnę. No właśnie… Wnioski, wnioski, WNIOSKI!!

Wnioski Rinasa z całego sezonu
Ukończyłem sezon na II miejscu w Mistrzostwach Polski w klasie SuperStock 600, zdobywając tytuł Vice Mistrza. Owszem zgadzam się, ten tytuł nie jest tak prestiżowy, jak w wyższych klasach, gdzie startuje wielu zawodników i jest wyższy poziom. Też wolał bym walczyć w stawce 15-20 zawodników niż czasami trzech, jak bywało w tym sezonie w mojej kategorii. Niemniej – nikomu nie zabraniano startować, każdy chętny tytułu mógł wyrobić licencję A, uszykować motocykl w podstawowym zakresie i… naparzać! Smuci mnie że klasa Stock 600 – gdzie koszty są naprawdę najmniejsze z klas Mistrzowskich (nie można tuningować silników i hamulców) – jest najgorzej obsadzona, a za to nie brakuje frekwencji w klasie… Superbike, która jest nawet kilkakrotnie droższa! Ale niestety nie mam na to wpływu.

Co do moich wyników… Zacząłem jeździć dopiero w kwietniu, po 7-miesięcznej przerwie, licząc od września 2014… Teraz żałuję, że chociaż ze 2 razy nie pojechałem do cieplejszych rejonów Europy w zimę, aby cokolwiek pojeździć. Toteż tak naprawdę dopiero w sierpniu się rozjeździłem i zacząłem robić sensowne wyniki… moje czasy z tego roku to:
– Poznań – 1.39,4 – poprawiłem się o 1,5s – rok temu było 1.40,9
– Most – 1.46,2 – poprawiłem się o 1 sekundę
– Slovakiaring – 2.17,5 – poprawiłem się o 7 sekund, ale czas sprzed roku to było nieporozumienie 🙂
– Pannonia Ring – 2.06,6 – byłem tam pierwszy raz

Ogólnie jestem zadowolony z sezonu. Wystartowałem we wszystkich wyścigach, wszystkie ukończyłem. Wyglebiłem tylko 3 razy i tylko raz tak poważniej, przy ok. 200 km/h. Mimo kiepskiego początku sezonu, środek i końcówkę miałem sporo lepsze – tak samo jak rok temu… Ten sezon dał mi wiele radości.

JEDNAK to wciąż nie jest to, na co liczyłem. Miałem nadzieję na większą poprawę… Dlatego, na kolejny sezon – jeżeli ma się on odbyć w moim wykonaniu – muszę zebrać większy budżet i zacząć trenować już w lutym, pourywać po 2-3s na każdym torze i meldować się w środku stawki Alpe Adria oraz wciąż w czubie, ale miejmy nadzieję, że liczniejszej już stawki WMMP. Nie chcę słyszeć, że tytuł wywalczyłem jedynie dzięki dojechaniu do mety. Wolę być 5 z 20, niż 2 z 9. Czy się uda zebrać fundusze? Zobaczymy 🙂

Aha, i jeszcze jedno… Czy nie wspominałem, że w 2014 r ważyłem 84 kg, w marcu 2015 zrzuciłem 10 kg do 74, a teraz ważę… 87? 🙂 Przyznaję, to była moja największa porażka w tym roku. Wiem, że jak na stałe schudnę 10-12 kg, to będą to kolejne urwane sekundy… Chcesz zobaczyć, jak znowu – tym razem, mam nadzieję na stałe, schudnę – chcesz? Może i dla Ciebie znajdzie się trochę inspiracji, motywacji, albo będziesz się mógł ze mnie trochę ponabijać? Wbijaj!

A gdzie? Jak to gdzie! Na:
facebook.com/pawel.rinas.przybylski
pawelprzybylski.com

Jeżeli masz do mnie jakiekolwiek pytania, chcesz o coś spytać, zagadać lub mi po prostu pomóc – wal śmiało, nie krępuj się – do odważnych świat należy!

Do zobaczenia na torze!

Pozdrawiam!
Rinas

Sponsorzy
Dziękuję wszystkim Sponsorom i Partnerom, raz rodzinie, przyjaciołom i kibicom… Drugi rok z rzędu, razem o coś walczymy!!!

MOTORMANIA.COM.PL – motormania.com.pl/ – najlepszy i najszybszy w Polsce portal motocyklowy!
SPED-TRANS P.U. Piotr Bogusz – stzb.pl/ – ceniona i uznana firma transportowo – spedycyjna
ENI – eni.info.pl/ – jakość BEZ GRANIC – najlepsze oleje
DOBRE SKLEPY MOTOCYKLOWE – dobresklepymotocyklowe.pl/ – dystrybutor produktó HCJ, RST i wielu innych
MUSCLE CLINIC – muscleclinic.pl/ – suplementy diety najwyższej jakości
MOTOR-LAND – motor-land.com.pl/ – dystrybutor produktów DiD, Versah, Sunstar i wielu innych
FIT&FUN – fitfun.pl/ – jeden z najstarszych i na pewno najlepszych w Warszawie fitness-club i siłownia
RAPID MOTOCYKLE – rapid-motocykle.pl/ – salon i serwis motocyklowy, importer butów SIDI
FAST FORWARD – fastforward.com.pl/ – sprzedaż I serwis zawieszeń Ohlins oraz Dynojet i Power Commander
THE 12 DESIGN – the12design.tumblr.com/ – grafika nie tylko motocyklowa!
PHOTO ACTION – photoaction.pl/ – motorsport photography
AUTOMOBILKLUB KRÓLEWSKI – ak-krolewski.pl/

Rinas
Redaktor naczelny

Masz sprawę ? Skontaktuj się:

Materiały premium

czytaj kolejne artykuły