Rinas powraca: przygotowania do sezonu 2015 w WMMP!
Rinas
3 kwietnia 2015

Rinas powraca na nowy sezon! W 2015 roku Paweł Przybylski będzie ścigał się w klasie Superstock 600 w Wyścigowych Motocyklowych Mistrzostwach Polski. Sprawdźcie, jak wyglądały jego przygotowania do tego sezonu i jak przedstawiają się plany!

autor:
Paweł „Rinas” Przybylski

Koniec żartów, zaczynamy poważny etap… Rinas w MISTRZOSTWACH POLSKI !!!
Siemano, witam, dzień dobry, cześć. Witam wszystkich, którzy nie wiedzą kim jestem. Witam wszystkich Was, którzy śledzili moje poczynania w zeszłym sezonie i jeszcze w poprzednim jako KATO-RACING. Witam tych, którzy mi kibicowali. Oraz też tych, którzy byli ciekawi, czy odpuszczę. Nie odpuszczę, nie prędko.

Sezon 2014
Niektórzy wiedzą, a ci którzy nie wiedzą – ostatni sezon ścigałem się w Pucharze Polski Rookie 600, a relacje z każdej rundy możecie znaleźć na stronach MotoRmanii. Ostatecznie, zająłem III miejsce na koniec sezonu. Zacząłem średnio, ale szło mi tylko coraz lepiej. Upór, konsekwencja i przede wszystkim ciężka praca zaowocowały. Podczas IV rundy, złamałem barierę poniżej której nie można dalej jeździć w Pucharze Polski. Barierą tą jest czas 1 minuta 41 sekund dla klasy 600; ja pojechałem 1:40,9. To oznaczało jedno. Na sezon 2015 nie mogę jeździć w Pucharze, a więc albo odpuszczamy i przerzucam się na ryby, czy inny fajny sport (samo jeżdżenie na treningi mnie nie rajcuje) albo… wezmę się za wszystko po kolei, złożę do kupy jakiś sensowny projekt i przyszykuję się do Mistrzostw Polski. Co też zrobiłem. Ale po kolei…

Rinas – fizycznie
Tak samo jak motocykle, kocham siłownię. Niestety, na torze nie ma to żadnego znaczenia. Tito Rabat waży tyle co połowa mnie i nie przeszkadza mu to w zdobyciu Mistrzostwa Globu. To samo Marquez, Pedrosa… Zgadza się, są też więksi i ciężsi zawodnicy, tylko że w ich przypadku „nadwaga” polega… na wadze 65-70 zamiast 55-60! Ile ja ważyłem? Przez kilka lat stała waga 82-83 kg. Od dawna chciałem zwalić z siebie tłuszcz, ale lenistwo i wygoda wygrywały. Niestety, nie mogłem z taką formą szykować się na efekty w Mistrzostwach Polski. Toteż wziąłem się mocno za siebie, oprócz siłowni doszło przede wszystkim bieganie i najważniejsze – DIETA…

Udałem się do specjalistów od Muscle Clinic, oni ułożyli mi dietę i suplementy. Poniżej widzicie zdjęcia W październiku, po zakończeniu sezonu ważyłem 84. W styczniu 82 i wtedy zacząłem hardkorowo… Trening od 7 do 9 razy w tygodniu, podzielony na 4-5x bieganie / 3-4x siłownia, plus dieta co do grama ze zmniejszaną co tydzień kalorycznością. Dało to efekty. Finalnie zszedłem na 75 kg, czyli 9 kg. A bardziej konkretnie, to 7 kg w 8 tygodni – od początku stycznia do początku marca. Czuję się innym człowiekiem. Aczkolwiek tylko ja wiem przez jakie piekło przeszedłem. Z dietą i treningiem na takim poziomie naprawdę nie ma żartów… Teraz ciężko utrzymać mi wagę 75 kg, przeważnie skaczę w przedziale 75-77 i muszę to ustabilizować, ale mimo wszystko jest super. Biegam jak szalony, na siłowni robię 120 serii wytrzymałościowo-siłowych w 45 minut, mam mega kondycję i mega wytrzymałość. 14 lutego wystartowałem w zimowym Runmaggedonie – to taki bieg z konkretnymi przeszkodami, zająłem 47 miejsce na ponad 900 uczestników. Jest dobrze.

Kto o to zadbał?
– Muscle Clinic – jak chcecie zrobić formę, ułożyć dietę i dobrać suplementy – lepszego miejsca nie znajdziecie.
– Fit & Fun – to tam szlifuję formę, już od wielu lat… bardzo dobry klub, dobrzy instruktorzy, fajna atmosfera.

Rinas – mentalnie
Wynik w sporcie to nie tylko fizyczność, sprzęt, kasa… W dużej mierze tak, ale nie tylko. Niestety mało się o tym mówi, ale trening mentalny jest nie mniej istotny. Psychologia od zawsze mnie bardzo interesowała, a teraz mocno poświęciłem się psychologii sporu i osiągnięć. Czemu chcesz wygrywać? Ile jesteś w stanie z siebie dać? Gdzie szukać motywacji kiedy idzie średnio? Jak poradzić sobie z presją? Jak myśleć i czy myśleć o konkurentach? Na te wszystkie pytania, każdy musi znaleźć odpowiedzi sam. Każdy jest inny. Ja dosyć mocno zagłębiłem się w swoje „zakamarki” – z pomocą bardzo dobrego psychologa, przygotowałem się naprawdę mocno. Psychicznie jestem silny jak nigdy dotąd. Wiem skąd wyszedłem, wiem gdzie zacząłem. Wiem jaką drogę już pokonałem. Wiem, że tak naprawdę ostra jazda dopiero się zaczyna.

Rinas – w co on się odzieje?
No cóż, z pomocą, przyszły 2 firmy…
– Dobre Sklepy Motocyklowe – nie ukrywam, że współpraca zapowiada się naprawdę fajnie. Wszystko co widzicie na zdjęciach, to najwyższej jakości ciuchy motocyklowe. Kobmiak i rękawiczki RST oraz kask HJC. Wygląda dobrze, zobaczymy, jak spisze się na torze!
– Rapid Motocykle – to już nasz drugi rok współpracy. W zeszłym roku, mimo kilku dzwonów, obie nogi są na swoim miejscu, a więc buty Sidi Vortice dobrze spełniają swoje zadanie!

Motocykl – technicznie
Zostaję na Kawasaki ZX-6R – na Kawie jeździ mi się super, także po co zmieniać? Klasę Mistrzowską pojadę na ZX-6R. Niestety, bez żadnego wsparcia importera…

Startuję w klasie Superstock 600. Jest to klasa z bardzo ograniczonymi przeróbkami. Tak naprawdę ja jadę na seryjnym silniku. Owszem można silnik STOCK mocno podkręcić, ale tą kasę wolę wydać na opony i trening. Jedynie mamy dobrze zestrojony Power Commander i wgraną ładną mapkę. Co do reszty, zawias – nie zmienia się tego co dobrze działa – został Ohlins. Cały motocykl był rozebrany na części pierwsze, wszystko nasmarowane, poczyszczone, powymieniane. Kto zadbał o podzespoły?

 – ENI – na olejach, smarach i płynach tej marki będę teraz jeździł.
– MOTOR-LAND – takiej marki jak DiD nie trzeba przestawać, a dodatkowo przetestuję klocki Versah i zębatki Sunstar.
– FAST FORWARD – nowy, oficjalny dystrybutor Ohlinsa. Rrozebrali, zrobili co trzeba i złożyli zawias – jak nowy!

Motocykl – wizualnie
Cóż, to wszystko musi jakoś wyglądać… Okleina motocykla na ten sezon była bardzo długo projektowana i planowana. Ciągle coś się zmieniało, dochodzili nowi Sponsorzy, zmieniała się koncepcja… To co finalnie widzicie, to efekt całej zimy ciężkiej pracy… Kto za to odpowiada?

 – THE 12 DESIGN – to Tomasz Stasiak projektuje moje logo „Rinas”, koszulki, grafikę motocykla, to on też drukował i obkleił cały motocykl… Chcesz tak samo? Nic prostszego, uderz do specjalisty!
– PHOTOACTION – jeżeli chcesz mieć takie zdjęcia, jak te na których widzisz mnie, piękne dziewczyny i szybki motocykl… Jest taka jedna Agencja w Polsce, która się zna na robocie i robi ją dobrze; niech świadczy o tym fakt, że na swoją sesję musiałem grzecznie czekać, aż wrócą z fotografowania Moto GP w Katarze.

Plany… Czyli co z tym wszystkim teraz zrobimy?
Treningi – zacznę od Speed-Day’a w Poznaniu, potem Slovakia z MotoRmanią i wyjazd na Panonia Ring – zatem na kwiecień planuję 3 x 2-dniowe treningi. Potem początek maja to kolejny Speed-Day i zaraz po nim I runda WMMP…

To będzie dopiero mój pierwszy sezon w klasie Mistrzowskiej. Plany? Przejechać cały cykl WMMP – Wyścigowych Motocyklowych Mistrzostw Polski, czyli 6 rund, czyli 12 wyścigów. Zobaczymy co z tego wyjdzie. Jeżeli w WMMP będzie zbyt mało kierowców, żeby nawiązać sensowną rywalizację i przede wszystkim uczyć się, wtedy mocno rozważę start w kilku rundach Alpe Adria – Mistrzostw Europy Środkowo-Wschodniej, kosztem WMMP. Chcę się uczyć, a nie dojeżdżać do mety w stawce kilku kolesi… Chcę się uczyć od szybszych ode mnie i najlepiej żeby było dużo zawodników – wtedy najbardziej hartuje się wyścigową kuźnię.

Znam swoje miejsce w szeregu. Wchodzę na nieznany dla siebie teren. Posiadam już wyścigową licencję A – ważniejszej już nie ma w tym kraju. Wchodzę do klasy, gdzie ścigają się najlepsi… Czy ich dogonię? Nie wiem, na pewno spróbuję.

Zapraszam Ciebie, żebyś ze mną uczestniczył w tej przygodzie! Zapraszam na moją stronę, ale przede wszystkim wbijaj do mnie na FAN-page, który pomału się rozwija. Będzie mnóstwo newsów i informacji – zarówno o motocyklach i wyścigach, jak również formie i przygotowaniu fizycznym. W planach jest też kilka konkursów, będzie ciekawie! Lajkuj, komentuj, udostępniaj!

facebook.com/pawel.rinas.przybylski
pawelprzybylski.com/

Jeżeli masz jakiekolwiek wątpliwości, chcesz o coś spytać, zagadać lub mi po prostu pomóc – wal śmiało, nie krępuj się – do odważnych świat należy!

Do zobaczenia na torze!

Pozdrawiam!
Rinas

Sponsorzy
To dzięki tym firmom i ich produktom, mogę się ścigać i teraz o tym pisać. Dziękuję.

MOTORMANIA.COM.PL – motormania.com.pl – najlepszy i najszybszy w Polsce portal motocyklowy!
SPED-TRANS P.U. Piotr Bogusz – stzb.pl – ceniona i uznana firma transportowo-spedycyjna
ENI – eni.info.pl – jakość BEZ GRANIC – najlepsze oleje
DOBRE SKLEPY MOTOCYKLOWE – dobresklepymotocyklowe.pl – dystrybutor produktów HCJ, RST i wielu innych
MUSCLE CLINIC – muscleclinic.pl – suplementy diety najwyższej jakości
MOTOR-LAND – motor-land.com.pl – dystrybutor produktów DiD, Versah, Sunstar i wielu innych
FIT&FUN – fitfun.pl – jeden z najstarszych i na pewno najlepszych w Warszawie fitness-club i siłownia
RAPID MOTOCYKLE – rapid-motocykle.pl – salon i serwis motocyklowy, importer butów SIDI
FAST FORWARD – fastforward.com.pl – sprzedaż i serwis zawieszeń Ohlins oraz Dynojet i Power Commander
THE 12 DESIGN – the12design.tumblr.com – grafika nie tylko motocyklowa!
PHOTO ACTION – photoaction.pl – motorsport photography
AUTOMOBILKLUB KRÓLEWSKI – ak-krolewski.pl

Rinas
Redaktor naczelny

Masz sprawę ? Skontaktuj się:

Materiały premium

czytaj kolejne artykuły