Rinas po II rundzie WMMP: czas leci!
Rinas
9 czerwca 2016

Ale ten czas leci! Dopiero co pisałem pierwszą relację z moimi planami i opisem pierwszej rundy Mistrzostw Polski, a tymczasem… II runda Mistrzostw Polski połączona z Mistrzostwami Europy Środkowo-Wschodniej Alpe Adria już za nami!

1 i 2 czerwca – środa i czwartek – treningi GrandysDuo
W zeszłym roku byłem na Pannonii 2 razy. Pierwszy raz na treningach, a drugi raz – już na wyścigach. Niestety frekwencja była bardzo niska i mimo że jeden wyścig ukończyłem na drugim miejscu, a rugi wygrałem, nie byłem z tego dumny… Najlepszy czas w kwalifikacjach jaki udało mi się wykręcić to 2.06,6 a tutaj znajdziecie wyniki sprzed roku.

W tym roku byłem na Pannonii na majówce, ale jeden dzień lało a drugiego bardzo średnio mi się jeździło, najszybciej pojechałem 2.10 a więc… dramat! Toteż wybrałem się na 2 dni treningów organizowanych przez Polską firmę Grandys Duo.

Dzień pierwszy – szału nie było, udało mi się przejechać tylko 2 sesje ponieważ w kilku miałem awarie techniczne (niestety mój mechanik Waldek nie mógł ze mną pojechać i musiałem sobie radzić ze wszystkim sam lub z pomocą Rafała z Rookie 600 – dziękuję za pomoc Rafał!), a potem… lunęło deszczem i taki był finał dnia. W drugiej sesji pojechałem 2.07, a więc mocno średnio…

Drugi dzień już lepiej, pojeździłem cały dzień i nawet wystartowałem w amatorskim wyścigu, gdzie w klasie 600 zdobyłem 2. miejsce z czasem 2.05,0 – progres był! 🙂

3 czerwca – piątek – oficjalne treningi Alpe Adria
Alpe Adria to takie „nieoficjalne” Mistrzostwa naszej części Europy – jeżdżą tam najszybsi zawodnicy z Polski, Węgier, Czech, Słowacji, Austrii, Włoch i Niemiec, którzy z różnych powodów nie jeżdżą w Mistrzostwach Świata. Miałem w piątek przejechac 4 treningi – tutaj jest już podział na klasy, a więc ja miałem treningi tylko z zawodnikami klasy SuperStock 600. Uwielbiam je, ponieważ kiedy szybsi zawodnicy mnie wyprzedzają, mogę próbować podpatrywać co robią inaczej niż ja i… po prostu uczyć się od nich szybciej jechać. Tak też było i dzień zakończyłem z czasem 2.04,1. Cały czas się poprawiałem.

4 czerwca – sobota – kwalifikacje i I wyścig
KWALIFIKACJE – Pierwszy raz założyłem nowy komplet opon, niestety z powodu ograniczeń budżetowych – 3 dni treningów jeździłem na dosyć niezłych, ale mimo to, używanych oponach. A więc na kwalifikacje wyjechałem bojowo nastawiony. Co też przełożyło się na wynik. Ostatecznie pojechałem 2.03,4 i przerwano wyścig ze względu na wypadek. Żałuję, że nie wyjechałem jeszcze raz, bo spokojnie mogłem poprawić wynik… Finalnie zająłem 21. pole startowe w Alpe Adria i 5. w Mistrzostwach Polski. Wyniki.

WYŚCIG 1 – Na przedniej oponie jechałem tej samej co w kwalifikacjach, ale za to tył założyłem nowy. Początek wyścigu miałem naprawdę niezły i już na drugim kółku poprawiłem swój czas na 2.02,9 – co dało mi ogromną radość! Niestety, szybsi zawodnicy odjechali i prawie cały wyścig jechałem sam… Finalnie dojechałem na 19. miejscu w Alpe Adria i 6. w Mistrzostwach Polski. Po wyścigu okazało się, że zalałem sporo za dużo paliwa oraz… połowę wyścigu zmagałem się z awarią quick shiftera, co mało nie wysadziło mnie z siodła! Ach ta złośliwość rzeczy martwych i usterki… Wyniki.

Wyniki samych Mistrzostw Polski znajdziecie tutaj.

5 czerwca – niedziela – II wyścig
WYŚCIG 2 – Miał być dla mnie wisienką na torcie całych 5-dniowych wojaży. Założyłem nowe opony, zatankowałem odpowiednią ilość paliwa, miałem też nadzieję, że quick-shifter nie będzie nawalał… Niestety na starcie było sporo zamieszania i aż 2 razy jechaliśmy warm-up przez problemy niektórych zawodników z motocyklami. Mimo zamieszania, wyścig się odbył, jednak skrócony z 12 do 11 okrążeń. Niestety trochę zepsułem start i spadłem o kilka pozycji, ale szybko je odrobiłem i… ruszyłem w pościg za Damianem Ołdakowskim. Praktycznie cały wyścig jechałem mu koło w koło. Kilka razy chciałem przeprowadzić atak, ale ciągle nie byłem pewien powodzenia, a nie chciałem nas obu wywieźć w piach, jak niejaki Iannone już nie raz. 🙂 W połowie wyścigu Damian ewidentnie był wolniejszy ode mnie, ale mimo to zabrakło mi precyzji. Myślałem, że walczymy o 4 miejsce, co też nie dawało mi aż takiej presji. Dojechałem tuż za nim na metę, gdzie okazało się że… walczyliśmy o pudło!! Gdybym tylko o tym wiedział, dał bym z siebie ten 1 % więcej… Niestety, liczy się pozycja na mecie. Wyniki.

Co mnie jednak cieszy? Niedzielny wyścig to już regularne tempo 2.02 z najlepszym czasem 2.02,4 oraz znacznie mniejsza strata do zwycięzcy, cały wyścig pojechałem o 5,5 sekundy szybciej, a to duża różnica. Dodatkowo coraz lepiej czuję się na motocyklu. Niestety znowu miałem przygody z quick shifterem, który sam włącza się w środku zakrętu i z całych sił próbuje mnie zrzucić z motocykla niczym byk na rodeo. Ale ja się nie daję! Co nie zmienia faktu, że motocykl idzie na totalny serwis!! Cieszy mnie też, że cały czas się poprawiam, urwałem aż 4,3 sekundy z moich czasów sprzed roku! Co nie zmienia faktu, że inni też urywali i ogólnie poziom w klasie Stock 600 w tym roku jest niesamowicie wysoki, zarówno w Mistrzostwach Polski, jak i w Alpe Adria… Z tymi samymi czasami okrążeń w silniejszej, wyższej klasie SuperSport zająłbym… wyższe pozycje!

WNIOSKI + PLANY na resztę sezonu
Wnioski – jestem coraz szybszy. Ciągle progresuję.

Plany – muszę więcej i ciężej trenować 🙂 Zarówno na torze, jak i poza nim. To wszystko. Nie ma w tym wielkiej filozofii. 3majcie kciuki, żeby szło mi coraz lepiej.

Zapraszam też na mój fan-page, odwiedzaj i poczuj się jak u siebie. Komentuj, lajkuj, chwal, krytykuj, pytaj – do odważnych świat należy!

Do zobaczenia na torze!
be FAST or be… LAST!

Pozdrawiam
Rinas

Rinas 2016 is powered by:

ENI eni.info.pl/ – jakość BEZ GRANIC – najlepsze oleje i środki smarne
DOBRE SKLEPY MOTOCYKLOWEdobresklepymotocyklowe.pl/ – dystrybutor produktó HCJ, RST i wielu innych
MUSCLE CLINICmuscleclinic.pl/ – suplementy diety najwyższej jakości
MOTOR-LANDmotor-land.com.pl/ – dystrybutor produktów DiD, Versah, Sunstar i wielu innych
SPED-TRANS P.U. Piotr Boguszstzb.pl/ – transport i spedycja
FAST FORWARDfastforward.com.pl/ – sprzedaż, serwis zawieszeń Ohlins oraz Dynojet i Power Commander
THE 12 DESIGNthe12design.com/ – grafika nie tylko motocyklowa!
PHOTO ACTIONphotoaction.pl/ – motorsport photography
MOTORMANIA.COM.PLmotormania.com.pl/ – najlepszy i najszybszy w Polsce portal motocyklowy!
AUTOMOBILKLUB KRÓLEWSKIak-krolewski.pl/

Rinas
Redaktor naczelny

Masz sprawę ? Skontaktuj się:

Materiały premium

czytaj kolejne artykuły