Oleg Pawelec dwukrotnie wygrywa w Poznaniu

- MotoRmania

17-letni Oleg Pawelec zdominował pierwszą rundę motocyklowych mistrzostw Polski, wygrywając oba wyścigi połączonych klas Superstock 1000 i Superbike. Jednocześnie, podobnie jak jego młodszy brat Milan, zawodnik ekipy BMW Sikora M Motorsport zbliżył się na ułamki sekundy do oficjalnego rekordu okrążenia toru w Poznaniu.

Sukcesem okazała się także pierwsza runda markowego pucharu BMW M Cup, podczas której dwukrotnie w swoich klasach wygrywali Sylwester Byczkowski i Paweł Sobczyk. 


Debiutujący za sterami modelu BMW S1000RR, bracia Pawelec rozpoczęli sezon 2023 mocnym akcentem. Startujący w mistrzostwach Polski Oleg najpierw był najszybszy w kwalifikacjach połączonych klas Supertock 1000 i Superbike, a następnie, prowadząc od startu do mety, wygrał oba wyścigi. 

Po drodze 17-latek zbliżył się na zaledwie trzy dziesiąte sekundy do oficjalnego rekordu toru w Poznaniu. Jeszcze lepszy czas uzyskał jego młodszy brat, 16-letni Milan, który wystartował gościnnie w pierwszej rundzie pucharu BMW M Cup w ramach treningu przed zaplanowaną kolejny weekend inauguracją sezonu europejskiej serii Alpe Adria. 



Dwukrotnie na podium klasy Superbike stanął z kolei Ireneusz Sikora, który w obu wyścigach widowiskowo przebijał się przez stawkę. Szczególnie spektakularny był niedzielny wyścig. Czterokrotny mistrz Polski kategorii Superbike jechał na czele stawki z przewagą aż ośmiu sekund nad drugim zawodnikiem, ale otrzymał karę przejazdu przez aleję serwisową po minimalnym falstarcie. 

Po powrocie na tor zawodnik ekipy BMW Sikora M Motorsport szybko gonił rywali, a trzecie miejsce zapewnił sobie na ostatnim okrążeniu. Piąty i szósty w klasie Superstock 1000 był z kolei Maciej Ukleja. 

Emocje i zacięta walka w pierwszej rundzie BMW M Cup

W Poznaniu drugi sezon zainaugurowali także zawodnicy organizowanego przez BMW Motorrad Sikora, markowego pucharu BMW M Cup. Do walki w pierwszej rundzie stanęło aż 25 uczestników, dosiadających identycznych motocykli BMW S1000RR i podzielonych na dwie kategorie, Cup oraz Pro.

W tej pierwszej dwukrotnie triumfował gdańszczanin Sylwester Byczkowski, podczas gdy w drugiej oba wyścigi padły łupem pochodzącego ze Śląska Pawła Sobczyka. 

Za ich plecami toczyły się ekscytujące pojedynki o dwa pozostałe miejsca na podium, na którym ostatecznie stanęli; w klasie Cup Grzegorz Ulkowski i Piotr Grylicki w sobotę oraz Grylicki i Sobiesław Markowski w niedzielę, a w klasie Pro Piotr Prendota i Marcin Biernacki w sobotę oraz Prendota i Jakub Onak w niedzielę. 

Milan Pawelec i Ireneusz Sikora już w najbliższy weekend wystartują w pierwszej rundzie Alpe Adria na słowackim torze Slovakiaring, z kolei druga runda BMW M Cup odbędzie się w połowie czerwca na węgierskim Pannoniaringu. 


„Jestem bardzo zadowolony z tego weekendu, choć wiem także, co jeszcze możemy poprawić – mówi Oleg Pawelec. – Mój start do pierwszego wyścigu nie był idealny, ale w niedzielę wystartowałem dużo lepiej i kontrolowałem sytuację. W niedzielę na jednym z okrążeń byłem już wyraźnie poniżej rekordu okrążenia, ale popełniłem drobny błąd w jednym z zakrętów i ostatecznie zabrakło mi trzech dziesiątych sekundy. Spróbuję jednak ponownie podczas kolejnej rundy. Bardzo dziękuję całemu zespołowi za świetną pracę, a kibicom za gorący doping przez cały weekend”. 



„Startowałem w ten weekend gościnnie w pucharze BMW M Cup i byłem w stanie z każdą kolejną sesją podkręcać tempo – przyznaje Milan Pawelec. – Zakończyłem weekend jedną dziesiątą sekundy od rekordu toru, ale myślę, że podczas kolejnych rund będę w stanie jeszcze przyspieszyć. Ten weekend traktowaliśmy razem z zespołem treningowo, ponieważ za tydzień czeka mnie pierwsza runda Alpe Adria, gdzie walka będzie z pewnością bardzo zacięta. Cieszę się także, że dzieląc tor z zawodnikami BMW M Cup byłem w stanie pomóc im w poprawianiu swojej jazdy i czasów”. 


„W sobotę byłem w stanie utrzymać się przez pewien czas za Milanem i bardzo mu dziękuję, bo podglądając jego jazdę wiele się nauczyłem, a także wykręciłem swoją „życiówkę” na torze w Poznaniu – dodaje Paweł Sobczyk. – W niedzielę nie do końca trafiłem z ustawieniami motocykla na dużo wyższe temperatury. Moje tempo było niezłe, ale liczyłem na trochę więcej, dlatego nie mogę się doczekać kolejnych wyścigów”. 


„Dobrze wystartowałem do obu wyścigów i byłem w stanie nie tylko wygrać w swojej kategorii, ale także długo utrzymywać się za szybszymi zawodnikami z klasy Pro, dzięki czemu sporo się nauczyłem – podkeśla Sylwester Byczkowski. – Teraz przed nami wyścigi na torze Pannoniaring, który jest bardzo techniczny i także powinien przynieść sporo emocji”. 

„To był bardzo udany weekend zarówno dla naszego zespołu, jak i dla pucharu BMW M Cup – mówi Ireneusz Sikora. – Milan i Oleg pokazali kapitalne tempo, zbliżając się na wyciągnięcie ręki do rekordu toru, choć ten weekend miał być dla nich tak naprawdę tylko treningiem i rozgrzewką przed dalszą częścią sezonu. Jestem przekonany, że obaj zajdą w tym sporcie bardzo daleko, a my jako zespół będziemy ich w tym wspierać najlepiej, jak potrafimy. Ja z kolei popełniłem dwa małe błędy na starcie, ale byłem w stanie dwukrotnie przebić się na podium, więc jestem zadowolony z mojego weekendu. To była także świetna inauguracja drugiej edycji BMW M Cup, a podczas kolejnych rund spodziewamy się jeszcze większej liczby uczestników”.

Więcej informacji o pucharze BMW M Cup oraz zespole BMW Sikora M Motosport na oficjalnej stronie www.bmw-mcup.pl oraz na oficjalnym profilu www.facebook.com/bmwmcup .

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl