Oficjalnie: Espargaro odchodzi, Petrucci w Tech 3!

- MotoRmania


Austriacki KTM oficjalnie potwierdził swój przyszłoroczny skład. Z fabrycznego zespołu odejdzie Pol Espargaro, ale to wcale nie Danilo Petrucci wskoczy na jego miejsce.

Przejście Pola do Repsol Hondy (i pozostanie Andrei Dovizioso w Ducati) wydaje się pewne, ale jego miejsce w fabrycznym zespole KTM-a zajmie Miguel Oliveira, a nie Petrucci.

Portugalczyk nie był zachwycony, gdy kontrakt z KTM-em podpisał jego były team-partner z Moto3 i Moto2, debiutant Brad Binder, wskakując na sezon 2020 bezpośrednio do fabrycznej ekipy, podczas gdy on na drugi rok pozostał w satelickim zespole Tech 3.

Binder i Oliveira dzielili już garaż ekipy KTM w Moto3 i Moto2 – zdjęcia: KTM

Oliveira dostanie jednak swoją szansę i to właśnie on zajmie miejsce Pola Espargaro w przyszłym roku. To niespodzianka, bowiem spodziewaliśmy się, że do fabrycznego zespołu trafi z ekipy Ducati Danilo Petrucci.

To mogłoby wyjaśniać, dlaczego rzekomy pojedynek o posadę Petrux „wygrał” z Calem Crutchlowem. Trudno nam sobie wyobrazić, aby Brytyjczyk chciał wracać do ekipy Tech 3 po latach spędzonych z fabrycznymi kontraktami w kieszeni.

W Tech 3 Petrucci dołączy w przyszłym roku do młodego Ikera Lecuony, który przedłużył swój kontakt na sezon 2021.

Widowiskowy Iker Lecuona to nasz czarny koń

Zaskoczeni?

Wygląda też na to, że Pol Espargaro dogadał się z KTM-em na temat upublicznienia zmiany zespołu. Teraz, kiedy rozstanie potwierdzili Austriacy, Hiszpan będzie miał z pewnością wolną rękę jeśli chodzi o ogłoszenie podpisania umowy z HRC.

Nie przejdzie to z pewnością bez echa i wywoła dalszy efekt domina. Dla Pola miejsce zrobić będzie musiał Alex Marquez, który w 2021 roku z pewnością trafi w takim układzie do LCR Hondy. Za Crutchlowa czy Nakagamiego?

Czy wszystko stanie się faktem zanim za trzy tygodnie rozpoczniemy sezon w Jerez?

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl