MotoGP w Katarze: dane telemetryczne od Brembo!
Piotr Jędrzejak
25 marca 2014

Pierwszy weekend MotoGP już za nami! Po MEGA emocjonującym wyścigu w Katarze, czołowy producent układów hamulcowych, Brembo, jak zwykle dostarcza garść ciekawostek.

Tor Losail został użyty po raz pierwszy w 2004 roku i angażuje system hamulcowy dość znacznie, z pierwszym ostrym i wymagającym hamowaniem już na końcu prostej startowej. Rzeczywiście jest to jedno z najtrudniejszych hamowań w całym sezonie – zawodnicy wciskają dźwignię z rekordową siłą 8 kg, a prędkość spada o całe 250 km/h!

Losail ma 5380 metrów, zawodnicy pokonują 22 okrążenia i na każdym z nich 18% czasu spędzają na hamowaniu. Na okrążeniu jest 8 stref mocnego hamowania, a Brembo sklasyfikowało tor jako średniowymagający.

GP Kataru odbywa się w nocy przy sztucznym oświetleniu, a to pozwala zauważyć, jak karbonowe tarcze hamulcowe zaczynają świecić przy agresywnych hamowaniach. Ten fenomen, mimo że dość częsty, jest niezauważalny w czasie innych rund ze względu na światło słoneczne.

Zakręt 01
Prędkość wejściowa: 357 km/h
Prędkość końcowa: 107 km/h
Długość hamowania: 263 m
Czas hamowania: 5.1 sek
Max. przeciążenie przy hamowaniu: 1.4 g
Max. nacisk na dźwignię hamulca: 8 kg

Zakręt 02
Prędkość wejściowa: 236 km/h
Prędkość końcowa: 122 km/h
Długość hamowania: 145 m
Czas hamowania: 3.5 sek
Max. przeciążenie przy hamowaniu: 1.2 g
Max. nacisk na dźwignię hamulca: 4.3 kg

Zakręt 04
Prędkość wejściowa: 282 km/h
Prędkość końcowa: 159 km/h
Długość hamowania: 160 m
Czas hamowania: 2.9 sek
Max. przeciążenie przy hamowaniu: 1.3 g
Max. nacisk na dźwignię hamulca: 5.9 kg

Zakręt 06
Prędkość wejściowa: 232 km/h
Prędkość końcowa: 106 km/h
Długość hamowania: 143 m
Czas hamowania: 4.3 sek
Max. przeciążenie przy hamowaniu: 1.2 g
Max. nacisk na dźwignię hamulca: 5 kg

Zakręt 07
Prędkość wejściowa: 257 km/h
Prędkość końcowa: 118 km/h
Długość hamowania: 191 m
Czas hamowania: 4.2 sek
Max. przeciążenie przy hamowaniu: 1.2 g
Max. nacisk na dźwignię hamulca: 5 kg

Zakręt 10
Prędkość wejściowa: 226 km/h
Prędkość końcowa: 153 km/h
Długość hamowania: 150 m
Czas hamowania: 2.8 sek
Max. przeciążenie przy hamowaniu: 1.1 g
Max. nacisk na dźwignię hamulca: 3.7 kg

Zakręt 15
Prędkość wejściowa: 283 km/h
Prędkość końcowa: 184 km/h
Długość hamowania: 223 m
Czas hamowania: 4.4 sek
Max. przeciążenie przy hamowaniu: 1.3 g
Max. nacisk na dźwignię hamulca: 4.2 kg

Zakręt 16
Prędkość wejściowa: 278 km/h
Prędkość końcowa: 136 km/h
Długość hamowania: 190 m
Czas hamowania: 4.3 sek
Max. przeciążenie przy hamowaniu: 1.3 g
Max. nacisk na dźwignię hamulca: 6.4 kg

Tarcze hamulcowe rozgrzane do czerwoności.
Piotr Jędrzejak
Redaktor naczelny

Głównodowodzący portalem. Nie je, nie śpi, żyje newsami ze świata motocyklowego. Związany z laptopem. Zdarza mu się poprawiać "waCHacze" po kumplach z redakcji. Po mieście szaleje Street Triplem 675. Skontaktuj się Masz sprawę ? Skontaktuj się:

Materiały premium

czytaj kolejne artykuły