MotoGP i World Superbike – Zima w Wyścigach – Tydzień 10

- Mick

Miniony tydzień upłynął oczywiście przede wszystkim pod znakiem pierwszych w tym roku testów MotoGP w Malezji, ale nie tylko. Ekipy Moto2 i Moto3 testowały w Europie, a teamy World Superbike prężyły muskuły przed pierwszą rundą w Australii.

Ducati i Kawasaki prezentują zespoły

Ekipa Ducati

Ekipa Ducati – zdjęcia: zespoły

Poprzedni tydzień rozpoczął się od oficjalnej prezentacji fabrycznego zespołu Ducati World Superbike. Motocykli Panigale w nowych barwach ponownie dosiądą Walijczyk Chaz Davies i Włoch Davide Giugliano. Włoska marka, która ma na swoim koncie 14 tytułów w WSBK w klasyfikacji zawodników i 17 w klasyfikacji producentów, podpisała niedawno trzyletnią umowę z nowym sponsorem tytularnym, firmą z branży IT, Aruba.it. Przyszłość projektu wydaje się więc niezagrożona. „Nasz cel może być tylko jeden – powiedział szef Ducati Corse, Gigi Dall’Igna. – Zwyciężyć ponownie i być w czołówce mistrzostw.”

Nowe barwy Kawasaki

Nowe barwy Kawasaki

Tego samego dnia łódzki diler Suzuki, Grandys Duo, poinformował o przedłużeniu swojej współpracy z ekipą Crescent Suzuki, która rok temu stanęła na szczycie podium w Australii. Barwy zespołu Paula Denninga w tym roku reprezentować będą Brytyjczyk Alex Lowes i doświadczony Francuz Randy de Puniet. „Od początku nasza współpraca układa się wzorcowo i formalnością było jej przedłużenie na kolejny sezon – powiedział Jacek Grandys. – Liczę, że w 2015 roku odniesiemy jeszcze więcej sukcesów.”

Trzy dni później swoje barwy w Barcelonie zaprezentowała fabryczna ekipa Kawasaki, do której u boku Toma Sykesa dołączył Jonathan Rea. „Chcemy odzyskać tytuł” – podkreślił Steve Guttridge z Kawasaki Europe. Które malowanie bardziej się Wam podoba?

Biaggi tylko testuje

Sześciokrotny mistrz świata, Max Biaggi, uciął spekulacje na temat możliwego powrotu na tor. Włoch bierze ostatnio aktywny udział w testach motocykli Aprilii przeznaczonych zarówno do World Superbike, jak i MotoGP, ale wykluczył start z dziką kartą. „Przykro mi to mówić, ale nie będę w tym roku startował z dziką kartą – Rzymianin powiedział oficjalnej stronie cyklu WSBK. – Jestem tylko kierowcą testowym, a moim celem jest jak najlepsza pomoc w rozwoju projektu Superbike i MotoGP.”

Ekipy Moto2 i Moto3 testują

Alex Marquez

Alex Marquez

We wtorek w Walencji rozpoczynają się w pierwsze w tym roku, oficjalne testy klas Moto2 i Moto3, podczas których zobaczymy w akcji praktycznie całą stawkę. Już w minionym tygodniu pierwsi śmiałkowie zaliczyli jednak pierwsze, prywatne jazdy. O ile testy Mahindry we Włoszech nie doszły do skutku z powodu opadów śniegu na torze Adria, a wielu innych na różnych hiszpańskich torach zniechęciła niska temperatura i opady deszczu, o tyle szczęśliwcom udało się solidnie pojeździć chociażby w Almerii.

Tak zrobiły m.in. zespoły Red Bull KTM Ajo czy Sky VR46 z Moto3, a także Estrella Galicia 0,0 Marc VDS. „Mam dobrą prędkość w zakrętach i wyjścia, ale wciąż tracę czas na wejściach w łuki” – powiedział Alex Marquez, który po wywalczeniu mistrzostwa Moto3 zadebiutuje w tym roku w Moto2 u boku obrońcy tytułu, Tito Rabata. 18-latek zaliczył też w Almerii niegroźny wypadek.

Karel Hanika

Karel Hanika

„Chcieliśmy się tutaj po prostu rozgrzać przed testami w Walencji po dwumiesięcznej przerwie” – dodał Portugalczyk Miguel Oliveira, nowy reprezentant zespołu Red Bull KTM Ajo i jeden z przedsezonowych faworytów Moto3.

Swoje Hondy testowali też w Almerii, mimo dość niskich temperatur i silnego wiatru, debiutanci w Moto3, Francuz Fabio Quaratararo i Hiszpan Jorge Navarro oraz dosiadająca Husqvarny Maria Herrera. „Motocykl jest podobny jak rok temu, ale rywale są bardzo szybcy – powiedział 15-letni Quartararo, który już ma na swoim koncie dwa tytuły mistrza Hiszpanii Moto3 i może okazać się czarnym koniem. – To świetna zabawa!”

Fabio Quartararo

Fabio Quartararo

Zanim wróci do Moto3 na Hondzie w specyfikacji 2015, pierwsze testy w Almerii zaliczył też młody Belg Livio Loi, który jeździł tam motocyklem w wersji 2013 „Chcieliśmy po prostu dać mu szansę, aby się rozjeździł, a przy okazji zgrać cały zespół – powiedział manager holenderskiej ekipy RW Racing, Jarno Janssen. – W końcu Livio nie jeździł motocyklem Moto3 od lipcowego wyścigu o Grand Prix Niemiec”. Loi faktycznie stracił wówczas miejsce w zespole Marc VDS z powodu braku wyników, a jego maszynę przejął wicemistrz Hiszpanii, Jorge Navarro, który w tym roku razem z Quartararo zastąpi Marqueza i Rinsa w zespole Hondy.

Jazdy w Almerii były jednak tylko rozgrzewką. Prawdziwe testy ruszają we wtorek…

Michelin testuje w Malezji

Maria Herrera

Maria Herrera

Po trzech dniach oficjalnych testów MotoGP, w sobotę na torze Sepang zostali kierowcy testowi wszystkich producentów, którzy otrzymali do swojej dyspozycji prototypowe ogumienie Michelin na sezon 2016. Wygląda na to, że nowe opony są póki co o około sekundę wolniejsze od obecnych Bridgestone’ów, a do tego sprawiają trochę problemów. Spora grupa zawodników, w tym testujący dla Yamahy Colin Edwards, zaliczyła upadki po uślizgu przedniego koła w piątym zakręcie.

Podobne historie były piętą achillesową także przed wycofaniem się z Michelina z MotoGP po sezonie 2008, ale Francuzi mają jeszcze czas na dopracowanie ogumienia. Ostateczne mieszanki wybrane dostaną dopiero w lipcu. Tymczasem w lutym, po drugich testach MotoGP w Malezji, nowe opony na torze Sepang sprawdzą etatowi zawodnicy królewskiej klasy. Jakie tempo obstawiacie?

Na tym kończymy dziesiąty tydzień w świecie MotoGP i World Superbike. Pamiętajcie, od jutra testy Moto2 i Moto3, a za dwa tygodnie pierwsza runda WSBK w Australii i drugie testy królewskiej klasy w Malezji!

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl