Aprilia pokazała barwy MotoGP 2017

- Mick

Aprilia jako ostatni z producentów startujących w MotoGP zaprezentowała dzisiaj swój zespół, motocykl i barwy na sezon 2017. W ekipie z Noale sporo się w tym roku zmienia.

2Z zespołu, za którego prowadzenie odpowiada były mistrz świata Fausto Gresini, odeszli obaj dotychczasowi zawodnicy, Hiszpan Alvaro Bautista i Niemiec Stefan Bradl. Ich miejsce zajęli Aleix Espargaro, który ostatnie dwa lata spędził w fabrycznym zespole Suzuki oraz awansujący do MotoGP z Moto2 były mistrz świata Supersportów, Brytyjczyk Sam Lowes. Za charakterystyczne, włoskie malowanie ich maszyn odpowiada z kolei wieloletni designer Valentino Rossiego, słynny Aldo Drudi.

Motocykl zmienił się zresztą dość mocno nie tylko jeśli chodzi o barwy. Dwa lata temu Aprilia korzystała jeszcze z maszyny z drogowym silnikiem. W poprzednim sezonie zadebiutował prawdziwy prototyp, który jednak cierpiał na nadwagę i brak mocy. Mimo wszystko Bautista i Bradl byli w stanie kilka razy przebić się do pierwszej dziesiątki i zaimponować, a inżynierowie z Noale cały czas robili postępy.

clickNa ten sezon RS-GP dostała z kolei mocniejszy silnik i lżejsze podwozie. Aprilia dużo lepiej rozumie już także elektronikę. Zimowe testy pokazały, że Aleix Espargaro może być w stanie regularnie utrzymać się w pierwszej dziesiątce, a kto wie, może i nawet w pierwszej piątce.

Pod warunkiem, że nie wrócą jego problemy sprzed roku, kiedy długo nie mógł dogadać się z przednimi oponami Michelin. Sam Lowes to z kolei wielka niewiadoma. O ile nie można odmówić mu dobrego tempa, o tyle jego lista wywrotek jest równie długa, co lista zwycięstw. Lowes nie tylko bił rekordy dzwonów w Moto2 rok temu, ale także już tej zimy przewrócił się trzy razy. Warto jednak zauważyć, że w Malezji przez trzy dni ani razu nie lądował na deskach, utrzymując przy tym niezłe tempo. Tak czy inaczej połączenie doświadczenia Espargaro i fantazji Lowesa może przynieść całkiem niezłe efekty. Teraz jednak wszystko w rękach samego producenta.

3Aprilia ma na swoim koncie imponującą listę sukcesów, w tym 54 tytuły mistrzów świata (20 w klasie 125, 18 w 250, 7 w Superbike’ach i 9 w offroadzie) i 294 zwycięstwa w wyścigach Grand Prix. Sęk w tym, że jej projektowi MotoGP brakuje rozmachu, z jakim w swoje starty angażują się Honda i Yamaha. Za rozwój RS-GP rok temu odpowiadało podobno zaledwie siedmiu inżynierów (Japończycy mogą pod tym względem pochwalić się całą ich armią), a prowadzenie zespołu zlecono strukturze Gresiniego. Mimo wszystko kierujący projektem po odejściu z Aprilii Gigiego Dall’Igny Romano Albesiano robi co może, aby nadepnąć bardziej doświadczonym rywalom na odcisk. Czy uda mu się to w tym roku? Jak myślicie?

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl