Adrian Pasek testował motocykl Moto2

- MotoRmania

Adrian Pasek ma za sobą udane, dwudniowe testy prototypowego motocykla Moto2 na torze wyścigowym w hiszpańskiej Kartagenie.

Informacja Prasowa

22-letni Adrian Pasek uważany jest obecnie za największą nadzieję polskich wyścigów motocyklowych. Po zwycięstwie w Pucharze Rookie 600 w roku 2010 i zajęciu trzeciego miejsca w młodzieżowych mistrzostwach Polski Junior Superstock 600 rok później, „Pasio” spędził sezon 2012 w towarzyszącym MŚ World Superbike, Pucharze Europy Juniorów.

Choć kontuzja wyeliminowała go wówczas z dwóch z siedmiu wyścigów, Adrian zakończył sezon na solidnym, szóstym miejscu w klasyfikacji generalnej, a w holenderskim Assen, po widowiskowej walce, stanął na najwyższym stopniu podium. Nagrodą za tak dobre wyniki były najpierw testy, a później start w wyścigu MŚ World Supersport w Portugalii. Co prawda w minionym sezonie Pasek musiał wrócić do mistrzostw Polski, gdzie ścigał się w klasie Superstock 1000, ale liczy, że w tym roku znów będzie mógł rywalizować za granicą i zrobił już ku temu pierwszy krok.

W grudniu Adrian przez dwa dni testował w Kartagenie prototypowy motocykl Moto2 zbudowany przez znaną z MŚ, hiszpańską firmę AJR. Pasek wyjechał na tor w barwach ekipy H43, która w sezonie 2013 doprowadziła Russella Gomeza do piątego miejsca w klasyfikacji generalnej mistrzostw Hiszpanii. Utytułowanym zespołem kieruje Manuel Hernandez oraz jego syn, Manuel Junior. Obaj mają na swoim koncie starty w mistrzostwach światach mniejszych klas 125 i 250ccm.

Dwudniowe testy wypadły pomyślnie, a Polak zakończył je z rezultatem nieznacznie wolniejszym niż rekord toru doświadczonego Gomeza. Wyścigowe plany Adriana Paska na sezon 2014 co prawda nie są jeszcze w pełni potwierdzone, ale 22-latek liczy, że zmieni się to w najbliższych tygodniach.

Adrian Pasek
„Przyznam szczerze, że nie wiedziałem czego się spodziewać po pierwszym kontakcie z prawdziwym wyścigowym prototypem Moto2, który całkowicie różni się od motocykli, jakimi ścigałem się do tej pory. Testy rozpocząłem więc spokojnie, ale szybko dogadałem się z maszyną i zacząłem podkręcać tempo. Prototyp Moto2 jest bardzo lekki i krótki. Wymaga zupełnie innej pozycji za kierownicą i bardzo płynnego stylu jazdy; szczególnie podczas hamowania, które z uwagi na bardzo czuły układ hamulcowy, było chyba najtrudniejszym aspektem do opanowania. Motocykl Moto2 nie jest tak mocny, jak maszyna w specyfikacji Superstock 1000, jaką jeździłem w sezonie 2013, ale zgodnie z przepisami zabronione jest używanie kontroli trakcji. Mimo świetnej przyczepności tylnego koła, wymaga to więc sporego wyczucia i znów; zupełnie innego stylu jazdy. Bardzo wiele nauczyłem się także od zespołu H43. Choć przed testami nie byłem pewien, na ile sprawnie przebiegać będzie komunikacja z hiszpańskimi mechanikami, na miejscu okazało się, że nie jest to żadnym problemem. Dostałem wiele bardzo cennych wskazówek, dzięki którym z każdym wyjazdem na tor poprawiałem czasy okrążeń. To były bardzo udane testy, a ja świetnie się bawiłem za sterami zupełnie nowego dla mnie motocykla. Nie ukrywam, że bardzo chciałbym wystartować w sezonie 2014 w pełnym cyklu motocyklowych mistrzostw Hiszpanii klasy Moto2, ale wciąż pracujemy nad finalizacją naszych planów.”

Więcej na temat testów Adriana Paska w Kartagenie dowiedzie się ze styczniowego numeru miesięcznika MotoRmania, w którym „Pasio” ze szczegółami opisuje swoją przygodę z Moto2 w kolejnym z cyklu swoich regularnych felietonów.

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl