24. maja, w sobotę, tor kartingowy w Szczecinie zapełni się miłośnikami lawirowania między kolorowymi pachołkami.
Informacja prasowa
Pierwsza z pięciu rund ogólnopolskich zawodów w jeździe sprawnościowej, organizowanych przez motoFUNdację, odbędzie się w Stolicy Polskiej Gymkhany. Każdy, kto ma motocykl oraz uprawnienia do kierowania zmotoryzowanym jednośladem, może wziąć bezpłatnie udział i powalczyć o nagrody, nawet jeśli jest debiutantem.
Mimo iż w akcji będzie można oglądać wymiataczy z polskiej czołówki, początkujący również będą mogli poczuć smak sportowej rywalizacji i powalczyć o cenne nagrody, m. in. o odzież motocyklową Modeki. Zawodnicy będą klasyfikowani bowiem w dwóch kategoriach – „pro” obejmującej kierowców z dorobkiem, oraz „amatorów”.
Podział taki funkcjonował już w zeszłym roku na zawodach Gymkhana GP, ale w tym roku motoFUNdacja zmieniła zasady kwalifikowania zawodników do grupy zaawansowanej, tak aby grupa pro składała się z osób o wyrównanym poziomie, które mają regularnie dobre wyniki. Można się do niej dostać na podstawie sukcesów z lat ubiegłych, miejsc w klasyfikacji generalnej narodowej w innych krajach, oraz, co jest nowością, punktów zdobytych w sezonie 2013 i 2014. W bieżącym sezonie będzie prowadzona klasyfikacja generalna na podstawie czasów uszeregowanych bez podziału na klasy. Określona regulaminem ilość punktów w tabeli daje, ale może też odebrać, w trakcie sezonu, prawo do startowania w czerwonej koszulce zawodowca. Szczegóły znajdziecie na stronie organizatora.
Wyniki poprzedniego roku dają podstawę by spodziewać się, że rywalizacja wśród czołówki będzie wyrównana i nieprzewidywalna. Na pewno nie zawiodą nas doświadczeni zawodnicy, którzy brali udział w zawodach Hondy w 2011 i 2013 oraz stawali na podium w GymkhanaGP 2013: Beniamin Mucha, który zdominował ubiegły sezon, wygrywając 3 z 4 rund, a raz będąc drugi, oraz bywalcy podium Rufi Rafał Dziki-Sereda, Gruszka Grześ Uliński i Adam Instruktor Sylwanowicz. Niemniej z pewnością namieszają tutaj utalentowani debiutanci ubiegłoroczni: Dziki Krzysiek Dzikowski, Dr Marino Mariusz Juszczak i Smelka Tomek Smela. Każdy z nich wygrał klasyfikację amatorów odpowiednio na majowej, lipcowej i wrześniowej rundzie w Szczecinie, a Dziki po awansie do kategorii pro dwa razy stracił podium o zaledwie 0,1 i 0,4 sekundy. Tak więc będzie się działo!!
Oprócz samej Gymkhany, organizatorzy zapewniają liczne atrakcje dodatkowe. Jedną z nich będzie konkurs GP8, czyli 5-krotne przejechanie dwunastometrowej ósemki na czas. Szkoła Cieślak Nauka Jazdy udostępnia na tę konkurencję motocykl, jeśli ktoś nie ma własnego może zatem wystartować. Wyniki uzyskane na znormalizowanej trasie da się porównać; zobaczymy czy w tym roku ktoś poprawi rekord Polski (i prawdopodobnie Europy) wynoszący 29,00 sek. Tradycyjnie już, pokazy stuntu dawał będzie bodzęciński stunter Ciut11 wraz ze swym kolegą Patem. Zaś spikerem imprezy będzie Jelly Daniel Kisiel, człowiek który od 2011 roku komentuje każdą edycję Gymkhany ogólnopolskiej. Po imprezie na afterparty zaprasza Coyote Club.
Jeśli nigdy nie próbowałeś Gymkhany, to nie ma lepszej okazji. Przed przejazdami konkursowymi będą treningi, w czasie których można liczyć na instruktaż doświadczonych zawodników, a może się okazać, że twoje pierwsze zawody zakończysz na szczycie pudła amatorów – taka sytuacja miała miejsce dwa razy w minionym sezonie! Startować można na każdym rodzaju motocykla. Wstęp dla widzów jest, podobnie jak uczestnictwo w zawodach, bezpłatny, więc zapraszamy na widownię. Zachęcamy do rejestracji online – ci którzy zrobią to odpowiednio wcześnie, mają szansę zarezerwować wybrany numer startowy (na jedną rundę lub cały sezon, na zasadach określonych w regulaminie) a także otrzymać koszulkę startową z wydrukowaną swą xywką lub imieniem.
A tu możecie zobaczyć, jak fajnie było na Gymkhanie we wrześniu!
Organizator – motoFUNdacja – dziękuje wsparcie firmom: Mata – autoryzowany dystrybutor Motul, Moto ABC – szczeciński salon Motorismo. Dziękujemy za wsparcie medialne MotoRmanii i portalowi GymkhanaPolska.pl, Zarządowi Okręgowemu PZM za udostępnienie toru, a Miastu Szczecin za mecenat. I last but not least, wspaniałym wolontariuszom motoFUNdacji, bez których ofiarnej i bezinteresownej pracy tej imprezy by nie było.
Więcej informacji, regulamin, rejestracja na stronie zawodów, a aktualności na FB imprezy.